e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Sabah Dersi Materyali – Dağıtımın Önemi – 3 Eylül

1) Baal HaSulam, Karşılıklı Sorumluluk, Arvut, 20 Dünyanın ıslahının sonu tüm insanları Yaradan’ın amacına getirmekle olacak, şöyle yazılmıştır: “Ve hükümdar tüm yeryüzünün Kralı olacak, o günde Hükümdar Bir ve O’nun adı Bir olacak”. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63 (Rav tarafından sadeleştirilmiş) Neslimizde, ruhların özünün çok

Sabah Dersi Materyali – Yaradan ile Konuşmak – 5 Eylül

1) Rabaş, Makale 3, Yaradan’ın Adının ‘Hakikat’ Olması Ne Demektir? (1988) Kişinin istediği hayatın Yaradan’la bağ kurmak olduğunu söylemeliyiz. Kişi ister dua ile O’ndan kendisine bir şey vermesini istediğinde, ister Yaradan’ın kendisine verdiği şeyler için teşekkür ettiğinde, nihayetinde o zaman Yaradan’la konuşuyordur. Eğer kişi Yaradan’la sohbet ettiği gerçeğini

Sabah Dersi Materyali – Ben Sevgilime ve Sevgilim Bana – 4 Eylül

1) Baal HaSulam, Şamati 42- Bu Çalışmada ELUL Kısaltması Nedir? Şöyle yazılmıştır: “O’nun arzusu önünde kendini iptal et.” Yani içindeki alma arzusunu iptal et, Yaradan’ın arzusu budur. Yani bu, kişi, Tanrı sevgisi karşısında kendini sevmeyi iptal edecek demektir. Buna “Kişinin Yaradan huzurunda kendini iptal etmesi ve Dvekut (bir

Sabah Dersi Materyali – Niyetler Dünyasında Yaşamak – 1 Eylül

1) Rabaş, Not 577, “Hedefe İlişkin” İnsanın çalışma amacı, ihsan etme niyetini elde etmektir, çünkü Yaradan tarafından yaratılan Kli [kap] herhangi bir değişikliğe uğramayacağından dışsal eylemde düzeltilecek hiçbir şey yoktur. Aksine, tüm değişiklikler niyette olmalıdır, zira yaratılışın amacı, yarattıklarına iyilik yapmak olduğundan O, bu amaç için “haz alma

914. İki Zıtlık

Akıl ve kalpte iki zıtlık vardır ki bu da “merhameti arzuladığı için” olarak kabul edilir. Eğer kişiye yabancı düşünceler gelirse, onları kendinden uzaklaştırmalı ve onları hiç dinlememelidir. Bu zor bir çalışmadır çünkü Mısır Kralı Firavun onlara eziyet eder ve akıllarına ve kalplerine yabancı düşünceler gönderir, yazıldığı üzere: “Ve

906. Amalek’in Anlamı

“Mısır’dan çıktığında yol boyunca Amalek’in sana yaptıklarını hatırla.” Amalek kötü eğilimdir ve kişiye ancak “Mısır’dan çıktığında” gelir yani ruha eziyet eden Mısırlılardan çıktığında. Kişi, Yaradan’a hizmet etmekle meşgul olmayı üstlendiğinde, bu onun geldiği zamandır.

824. İçsellik ve Dışsallık

Alçakgönüllülük, kişinin her davranışta, eylemde veya akılda, diğerinin önünde kendini iptal etmesi anlamına gelir yani görüşünü bile dostunun önünde iptal etmelidir. “İçsellik” vardır ve “dışsallık” vardır. Bunlara “ifşa olan” ve “gizlenmiş”, “eylem” ve “düşünce” denir. Herkese ifşa olan bir şey eyleme ilişkindir, oysa bir düşünce ifşa edilmez; bu

821. Yapacağız ve Duyacağız – 2

“Ve Musa çok alçakgönüllüydü” ayetinde, alçakgönüllü olmanın anlamı mütevazılıktır yani bir kişi kendini diğerlerinin önünde iptal eder, bu ille de dışsal olarak değil, aynı zamanda içseldir de. Dışsallık, kendisi hakkında hiçbir şey düşünmediğini, ancak dostunu kendinden daha yüksek bir seviyede gördüğünün herkes tarafından görüldüğünde, “ifşa olmuş” kabul edilen

799. Ayın Doğuşu

Ayın doğuşu. Musa’nın kafası karışmıştı. Ay, Malhut olarak adlandırılır. Buna “ayın yenilenmesi” denir çünkü cennetin krallığının yükünü her gün yeniden kabul etmemiz gerekir. Dünün kabulü yeterli değildir çünkü ARİ, her seferinde BYA’ya düşen kıvılcımları yükseltmemiz ve onları da Keduşa’ya [kutsallığa] yükseltmemiz gerektiğini söyler. Sonuç olarak, kişi her seferinde

674. Başka Birini Uyarmak

“‘Nasıl dikkatli olunacağını bilmeyen [kişi].’ O, “Uyarmak” değil “dikkatli olmak” demiştir (Zohar, VaYeŞev).” Kişi başkalarını uyarmak ister çünkü herkes başkalarının ihsan etme kaplarıyla çalışmasını ister, çünkü tüm dostlar ihsan etmede çalışırlarsa, ona ihtiyacı olan her şeyi ihsan edeceklerdir. Ancak, eğer kendisinin bir ihsan eden olacağına dair kendini uyarırsa,

445. Keter’de Masah [Perde] Yoktur

Birkaç yerde Keter’de Masah olmadığı, bu yüzden tamamen saf olduğu için Zivug [çiftleşme] yapabileceği söylenmiştir. Öyleyse, neden yeni Partzuf MA’da Keter olarak adlandırılan Behina Hey’in bir Masah’ı olduğunu yazdı. (Bkz. Panim Meirot) Daha sonra, o ortaya çıktı, vb. ve ikinci Behina’da, on Sefirot seviyesi olan Gevura’nın Meleh’i, Hohma

444. Karanlık Işıktan Önce Gelir

“Eğer Rav [öğretmen / büyük olan] bir melek gibiyse,” vb. “Kim zengindir? Payına düşenle mutlu olan.”. “Yemek yemek insanı maddeleştirir.” Dilden ve damaktan geçmediği sürece yiyeceklerin tadı yoktur. Aynı şey manevi yiyecekler için de geçerlidir. Eğer Tora ve Mitzvot [emirler] Yaradan’a inançtan geçmezse, fiziksel yiyeceklerde olduğu gibi tadı

443. Bu Yazılan Çabadadır

“Senin işin ne?  … Bir sineğin gelip bir Dalet’in taçına oturmasından, onu silip bir Reiş’e çevirmesinden bile korkuyorum. ( Iruvin 13). “Sinek” yabancı düşünceler anlamına gelir. Dalet’e gelince (“Zohar Kitabına Giriş” in başlangıcına bakınız), Dalet, Keduşa‘da [kutsallıkta] ve Reiş Sitra Ahra’dadır [diğer tarafta]. O, silinebileceğini yani inancın silinebileceğini

422. Söylediğiniz Çocuklarınız

Temmuz 1979 “Ve av olacağını söylediğin çocuklarınız ve bugün iyiyi ya da kötüyü bilmeyen oğullarınız oraya gelecek. Onu, onlara vereceğim ve onu miras alacaklar.” Bize verilen Tora ve Mitzvot‘un [emirlerin] kalbi, “kötü eğilimi Ben yarattım; Tora’yı da şifa olarak yarattım.” şeklindedir. Tora ve Mitzvot, kişiyi Kral’ın sarayına girmeye

441. İsrailoğulları’nın İntikamını Alın

Temmuz 1979 “Ve Rab Musa ile konuştu … ‘Midyanlılar’dan İsrailoğulları’nın intikamını alın’… ve Musa halkla konuştu … Midyan’dan Rabbin intikamını almak için.” Yorumcular bununla ilgili olarak şunu sorarlar: “Musa insanlara anlatırken Yaradan’ın sözlerini neden Rabbin söylediği gibi İsrailoğulları’nın intikamı değilde Rabbin intikamı olarak değiştirdi? Onlar ayrıca Yaradan’ın çoğul

Çalışmada, İyi Büyürse Kötü de Büyür Ne Demektir?

Makale No.8, 1989 Ayet şöyle der: “Oğullar onun içinde koşuyorlardı ve o, ‘Eğer öyleyse, neden ben?’ dedi ve Rabbi aramaya gitti.” (Yaratılış 25:22). RAŞİ bilgelerimizin sözlerini getiriyor: “‘koşmak’ kelimesi, Şem ve Ever Tora’sının kapılarının önünden geçerkendir. Yakup koşuyor ve dışarı çıkmak için bastırıyordu. Puta tapınmanın kapılarının önünden geçiyordu,

Sabah Dersi Materyali – “Rab bir ev inşa etmedikçe, onu yapanlar boşuna çalışırlar.” – 30 Ağustos

1) Rabaş, Makale 18, Çalışmada, “Sayılanda Hiçbir Kutsama Yoktur,” Ne Demektir? (1989) Şöyle (Mezmurlar 127) yazılmıştır: “Rab bir ev inşa etmedikçe, onu yapanlar boşuna çalışırlar.” “Rab bir ev inşa etmedikçe” sözünün anlamı, kalbin bir Keduşa [kutsallık] binası haline gelmesidir. “Boşuna emek”, çabanın boşuna olduğu anlamına gelir. “Yapıcılar”, bir

Sabah Dersi Materyali – Rastgele Onlularda Hitkalelut (Birleşme) – 29 Ağustos

1) Baal HaSulam, 4. Mektup Tanrı’nın kutsandığı yere gitmemen ve ruhundan düşen tüm o zayıf organları toplayıp tek bir beden haline getirmemen haricinde hiçbir eksikliğin yok. Bu tamamlanmış bedene Yaradan İlahi Gücünü aralıksız olarak akıtır ve ışığın yüksek akımı hiç bitmeyen bir pınar gibi olur. 2) Rabaş, 42.

Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş]169-173

Bu Kim 169) Rabbi Elazar başladı ve dedi ki: “Kim o, çölden yükselen?” “Kim o?” iki kutsallığın, iki dünyanın, Bina ve Malhut’un, tek bir tutunmadaki ve tek bir bağdaki bütünüdür. “Yükselmek” onun gerçekten kutsalların kutsalı olarak yükseldiği anlamına gelir, zira kutsalların kutsalı olan MI, Bina, bununla, yani Malhut’la

Çalışmada Gerekli Olan Kuvvetler Nelerdir?

Makale No. 11, 1989 Bilgelerimiz şöyle söylemiştir: “Rabi Yitzak dedi ki, ‘Biri size ‘çalıştım fakat bulamadım’ derse, inanmayın; ‘Çalışmadım ama buldum.’ derse, inanmayın; ‘Çalıştım ve buldum.’ derse; inanın.” “İnanmak” ne anlama geliyor anlamalıyız. Yalan söyleyen insanlardan mı bahsediyoruz? Burada Tora ile meşgul olan kişilerden bahsediyoruz; şüphesiz onlar düzgün

Kabala Kongresi – 27-28 Ağustos 2022 – Bağ Kurmanın Sevincini Kutlamak

DERS 1: Bir Onluya Sahip Olmanın Sevinci 1) Rabaş, Makale 17, Toplantının Gündemi -2 (1986) “Kral’ın ihtişamı insanların çokluğundadır,” bu yazılana göre kolektifin sayısı arttıkça, kolektifin gücü daha etkili olur. Diğer bir deyişle, Yaradan’ın önemine ve yüceliğine dair daha güçlü bir ortam oluştururlar. O anda, her birinin bedeni,

Sabah Dersi Materyali – Yol Boyunca İnanç ve Güvende Güçlenmek – 20 Ağustos

1) Rabaş, Makale 6, Dost Sevgisi -2 (1984) Güven de dâhil olarak inanç bize, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olan amacıyla ilgili ilk anlayışı verir. Biz de bu hedefe ulaşabileceğimize dair kendimize söz verebileceğimize kesinlikle inanmalıyız. Başka bir deyişle, yaratılış amacı, sadece seçilmiş bir grup için değildir. Aksine yaratılış

Sabah Dersi Materyali – Kilitli Kapıları Açma – 1 Ağustos

1) Zohar Kitabına Giriş, “İki Nokta”, 121 Tora ve Mitzvot yoluyla, alma arzusunu kendi için almaktan ihsan etmek için almaya çevirmekle ödüllenmeden önce Yaradan’a açılan kapılar üzerinde güçlü kilitler vardır. Bunların karşıt bir rolü vardır: bizleri Yaradan’dan uzağa sürmek. Bu nedenle ayrılığın gücüne “kilit” denir, çünkü bunlar kapılardan

Sabah Dersi Materyali – Yaşamaktansa Ölmeyi Tercih Ederim – 5 Ağustos

1) Yunus 4:3 Tanrım, şimdi lütfen hayatımı benden al, çünkü ölüm benim için hayattan çok daha iyidir. 2) Rabaş, Makale 22, Kişinin Yaradan’dan İstediği Hediye Nedir? (1987) Kişi ihsan etme arzusunu edinmediği müddetçe Keduşa’dan ayrı olacağını ve ‘Yaradan’la Dvekut’ denen maneviyatı edinmek için hiç umudunun olmadığını, ancak sürekli

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,130