Çalışmada “Şabat Arifesinde Çaba Sarf Etmeyen, Şabat Günü Ne Yiyecek” Nedir?
Makale No: 7, 1989 Bilgelerimiz dedi (Avoda Zara 3), “O’na dediler ki, ‘Dünyanın Efendisi, bize peşinen ver, biz yapacağız.’ (Tora’yı bize şimdi ver ve onu uygulayacağız.) Yaradan onlara şöyle dedi: ‘Ahmaklar, Şabat [Sebt] arifesinde çalışan, Şabat’ta yiyecek. Şabat arifesinde çalışmayan, Şabat’ta nereden yiyecek?” Çalışmada şunu anlamalıyız: 1) “Şabat
Çalışmada Mantık Ötesi Nedir?
Makale No:6, 1989 Roş Haşana’nın (İbrani Yeni Yılı), Musaf (tamamlayıcı) duasında şöyle yazılmıştır: “Bu nedenle Efendi, İsrail’in Kralı ve kurtarıcısı, Ev Sahiplerinin Efendisi şöyle dedi: ‘Ben ilkim ve sonum ve Benden başka Tanrı yoktur.’” “İsrail’in Kralı” sözlerini anlamalıyız. O, dünya milletlerinin kralı değil midir? Ne de olsa, O
Bir Düşüş Esnasındaki İki Eylem Nelerdir?
Makale No. 32, 1988 Bilgelerimiz Hulin’de (s. 7b) şöyle yazdılar: “Rabbi Hanina dedi ki, ‘Kişi yukarıdan çağrılmadıkça, aşağıdan parmağını kaldırmaz, ‘Adamın adımları Efendi’dendir ve adam yolunu nasıl anlayabilir?’’ denildiği gibi. Bilgelerimizin çalışmada bununla bize ne dediğini anlamalıyız ki böylece yukarıdan çağrılmadıkça bir kişinin aşağıdan parmağını kaldırmadığını bileceğiz. Bunu
430. Daha Yüksek Bir Ruh
“Bu, Efendi’nin söylemesini emrettiği Tora’nın [kanunun] yasasıdır.” vb. “Gelin ve görün, bu ölü, dünyadan çocuksuz ayrıldığında, o prensin kızı, onu yanına almaz” (Zohar, Hukat, Madde 10). Başka bir deyişle, alma arzusu ondan ayrılırsa ve kendisi için ona ihtiyacı yoksa yani niyeti sadece Yaradan uğruna içinse, yine de oğullara
429. Her Şeyi İhsan Etmek İçin Yapın
“Bu, Tora’nın yasasıdır.” RAŞİ şöyle yorumlar: “Şeytan ve dünya milletleri, ‘Bu Mitzva [emir] nedir ve bunun anlamı nedir?’ diyerek İsrail’i saydığından, O, bunun hakkında, Benim önümdeki bir “yasa” ve bundan şüphe etmeye izniniz yok, diye yazdı” Kızıl inek, sarayı kirleten bir hizmetçinin çocuğuyla ilgili bir alegori. “Annesi gelsin
428. Bu Tora’nın Yasasıdır – 2
“Bu, Tora’nın yasasıdır.” RAŞİ şöyle yorumlar: “Şeytan ve dünya milletleri, ‘Bu Mitzva [emir] nedir ve bunun anlamı nedir?’ diyerek İsrail’e hesap sorduğunda, O, bunun hakkında, Benim önümdeki bir “yasadır” ve bundan şüphe etmeye izniniz yoktur, diye yazdı” Bunu anlamalıyız, çünkü bu, dünya milletleri bunun nedenini sorduğu için, onun
427. Bu Tora’nın Yasasıdır – 1
Mart 1980 Zohar’da “Bu Tora’nın yasasıdır” ayetinde neden “Ve bu Tora’dır,” diye yazılmasıyla ilgili olarak, “Ve bu”nun genel ve özelin birleşmesi anlamına geldiğini açıklar. “Ve” genel olan Zeir Anpin olarak, Malhut özel olarak kabul edilir. Ancak “ve” eklenmemiş “bu”, Tora’nın yani “yasa” olarak adlandırılan Malhut’un yapısıdır. Bu, “Tora”
426. Erdemlinin Erdemli Oğlunun Duası ve Günahkârın Erdemli Oğlunun Duası
Haziran, 1981 “Erdemlinin erdemli oğlunun duası ile günahkârın erdemli oğlunun duası birbirine benzemez.” Kişinin yaptığı eylem “baba” ve eylemdeki niyet “oğul” olarak adlandırılır, yani önce yaparız ve sonra duyarız. Eylemde iki ayırımı yapmalıyız: ihsan etme eylemi “erdemlinin eylemi” olarak adlandırılır ve alma eylemi “kötü” olarak adlandırılır. Kişi, her
Yaratana Hizmet Edeni O’na Hizmet Etmeyenden Nasıl Ayırabiliriz?
Makale No. 29, 1988 Bilgelerimiz [Masehet] Ketubot’ta şöyle yazar: “Hiya Bar Ashi, Rav’ın ‘Meyve vermek, İsrail ülkesindeki tüm verimsiz ağaçların kaderidir’, çünkü Ağaç meyvesini verdi, incir ağacı ve asma güç verdi.”” dediğini söyledi. MAHARSHA bunu, “Doğası gereği meyve vermeye uygun olmayan verimsiz bir ağaç olmasına rağmen, yine de
“O’nun Rehberliği Gizli ve Açıktır” Nedir?
Makale 28, 1988 Midraş Rabba, Ruth (Bölüm 2:11) sorar: “Bir ayet der ki: ‘Zira Rab, halkını terk etmeyecek ve mirasını bırakmayacaktır.’ ve başka bir ayet şöyle der: ‘Zira Rab, büyük ismi uğruna halkını terk etmeyecektir.’ Rabbi Şumuel bar Nahmani, ‘Bazen halkının ve mirasının hatırına yapar, bazen de yüce
Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 074-119
Eşek Sürücüsü 74) Rabbi Elazar, kayınbabası Lakunia’nın oğlu Rabbi Şimon’un oğlu Rabbi Yosi’yi görmeye gitti ve Rabbi Aba onunla birlikteydi. Bir adam onların eşeklerini sürüyordu, yani onların eşeklerine rehberlik ediyordu. Rabbi Aba dedi ki: “Haydi Tora’nın kapılarını açalım çünkü şimdi yollarımızın ıslah edilmesinin tam yeri ve tam zamanı.”
Sabah Dersi Materyali – Beni Sen Yaptın – 25 Nisan
1) Rabaş, 76. Mektup “Eğer Ben’im yasalarımda yürüyor ve Ben’im emirlerimi yapıyor gibi yerine getiriyorsan.” Kutsal Zohar sorar, “Orada zaten ‘yürü’ ve ‘yerine getir’ diyorsa, neden bir de ‘yapmak’?” Şöyle cevap verir, “Tora’nın Mitzvot’larını yerine getiren ve O’nun yolunda yürüyen için bu, O’nu yukarıda yapmak gibidir. Yaradan der
Sabah Dersi Materyali – Tek Bir On’a Bağlanmak – 23 Nisan
1) Rabaş, Makale 10, “Kişinin Yeniden Vücut Bulmamak İçim Erişmesi Gereken Derece Nedir? (1984) Tüm ruhların Adam HaRişon’un ruhundan uzandığını bilmeliyiz, o bilgi ağacı günahını işledikten sonra ruhu 600.000 ruha bölündü. Bunun anlamı şudur; Adam HaRişon’da, bir zamanlar Cennet Bahçesinde iken var olan tek bir ışık – ki
Dünya Kabala Kongresi 29 Nisan – 1 Mayıs 2022 – “Sadece Dostlar”
DERS 1: Gerçek Bir Buluşma Kongrenin Amacı 1) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 1 (1984) Burada toplanma sebebimiz budur -her birimizin Yaradan’a ihsan etme ruhunu izlediği bir toplum kurmak. Ve Yaradan’a ihsan etmeyi başarmak için, “başkalarını sevmek” denilen insana ihsan etmek ile başlamalıyız. Ve başkalarını sevmek, kişinin yalnızca
Sabah Dersi Materyali – Pesah – Mısır’dan Çıkışa “Doğum” Denir – 16 Nisan
1) Baal HaSulam, Gebelik ve Doğumun Anlamı Bir bireyin doğuşu olduğu gibi, bedenlerin inşasına ilişkin olarak da kolektifin doğuşu vardır. Bu, manevi gücün yenilenmesiyle yapılır, yani anlayışların gelişimi kollektif için doğumdur, çünkü manevi olarak, form eşitsizliği dünyaları birbirinden ayırır. Bu doğum, ıslah dünyasına ulaşmak anlamına gelir. 2) Baal
425. Korah Aldı
Haziran 1980 “Korah aldı, kendisi için kötü bir nasihat aldı, çünkü ‘Efendi’nin nasihati sonsuza kadar geçerlidir.’” Normalde kişi, aklının kendisi için iyi olacağını belirlediği şeyi yapar ve yapabileceği de budur. Ancak aklın onaylamadığı şeyi yapması zordur, hatta akla aykırıysa bu çok daha zordur. Bu nedenle, o, masmavi olan
424. Korah ve Musa Arasındaki Anlaşmazlık
Korah ile Musa arasındaki anlaşmazlığı açıklamamız gerekir. Musa, Korah’ın savunduğu her şeyin, Musa’ya değil Yaradan’a karşı olduğunu söyledi. Korah, “Topluluğun tamamı kutsaldır” diye yazıldığı gibi, Yaradan’a inandığını ve bilgelerimizin “Sina dağında herkes duydu, ‘Ben Efendiniz Tanrınızım” dediğini savundu ama o Musa’ya inanmak istemedi. Bununla birlikte, kişisel çıkarları olmadan
422. Rab Bana Uzaktan Göründü
Haziran 1979 “Uzak”, biri ile diğeri arasında önem açısından bir fark olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, kişi bir bakanla veya bir yargıçla konuşmak arasında hiç bir fark hissetmediğinde ve Yaradan ile konuştuğunda, kiminle konuştuğunu veya kimin yasasını dile getirdiğini düşünmediğinde veya ayırt etmediğinde, o zaman kişi, Yaradan’ı göremez
421. Casuslarla İlgili
Haziran 1979 “Bilge bir öğrenci tüm kasaba halkı tarafından seviliyorsa, bunun nedeni onları manevi konularda tenkit etmemesidir.” İnsanın bedeni kendisinin bilge öğrencisine saygı duyduğunda, bu, Tora ve Mitzvot [emirler] ile uğraşmasının onun için önemli olduğu anlamına gelir, bunun nedeni, onu manevi konularda tenkit etmemesidir yani bilge öğrencisi, bedene
Dünyanın Yaratılışının İhsan Etme Yoluyla Olması Ne Demektir?
Makale No. 5, 1989 Atalar, dünyanın yaratımının eksiklik nedeniyle olmadığını çünkü Yaradan hakkında O’nun eksik olduğunun söylenemeyeceğini açıkladılar. Aksine, dünyanın yaratılması ihsan etmek içindi. Yani, söylendiği gibi (Midraş Rabbah, Bereşit’te), “Yaradan, Adam HaRişon’u yaratmak istediğini meleklere söylemiştir. Melekler de O’na; ‘İnsan nedir ki, onu hatırlaman gerekiyor?’ diye sormuştur.
Sabah Dersi Materyali – Pesah – 19 Mart
İbrahim’in Sorusu: Onu Miras Alacağımı Nereden Bileceğim? 1) Baal Hasulam, Toprak Mirası Eğer ruhların almaya hazır kapları yoksa O’nun bu dünyada yarattığı iyiliği alamazlar. İnsan yalnızca çaba göstererek, sayısız zorluğa rağmen kötü eğilimle mücadele ederek ve Mitzvot’ları yerine getirerek bunu elde edebilir. Bu ıstırap ve çaba ruh için bir
Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 125-150
Gelinin Gecesinde 125) Rabbi Şimon, gelin Malhut’un kocasıyla birleştiği gece oturmuş, Tora çalışıyordu. O geceden sonra, Şavuot gününde gelin, Huppah [düğün gölgeliği] altında kocasıyla birlikte olacak, gelin odasının üyeleri olan tüm arkadaşları, o gece onunla birlikte olmalı ve yaptığı düzeltmelerinde, yani Tora’ya bağlanmasında, onunla birlikte sevinirler, Tora’dan mürşitlere,
Hakdamat Sefer HaZohar[Zohar Kitabına Giriş] 120-124
İki Nokta 120) Rabbi Hiya başladı, “Rab korkusu bilgeliğin başlangıcıdır, onları yapan herkes için iyi bir akıldır; Övgüsü sonsuza dek sürer.” Rab korkusu, bilgeliğin [Hohma] sonu olan Malhut olduğuna göre, bu ayet, “Rab korkusu bilgeliğin sonudur,” dememeli miydi? Bununla birlikte, Malhut, Tzedek olarak adlandırılan Malhut’un kapıları, “Benim için
Sabah Dersi Materyali – Purim – 16 Mart
Purim Işığı 1) Rabaş, Makale 21, Çalışmada, Purim’den Önce Zahor (Hatırla) Bölümünü Okumanın Anlamı Nedir (1991) Purim günlerinde var olan bu ışığın, daha önce değil ama, yalnız ıslahın sonunda parlayabilir. Bu, alma kabı içinde kıyafetlenen Hohma’nın ışığıdır; bunun anlamı şudur, orada var olan haz ve keyfi almak ister
Sabah Dersi Materyali – Savaşı Kazanmak – 1 Mart
Sabah Dersi 2022 – Savaşı Kazanmak Dünya Kli’sini ve Dünyada Barışı Güçlendirmek Kötü Eğilimle Savaşmak Yaradan Vurduğu Şeyle İyileştirir “O’ndan Başkası Yok”da Güçlenmek Kötü Eğilimle Savaşmak 1) Rabaş, Makale 6, Çalışmada Mantık Üstü Nedir? (1989) Tzava [ordu] savaş adamlarıdır. Bunlar, her gün kötü eğilimle savaşmaya giden insanlardır. Onlara