e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

935. Matza’ya [Hamursuz ekmek] İlişkin

Matza, “Efendiyle savaştıklarında” olduğu gibi “Matza ve Meriva [kavga]”dan gelir. Kural şudur ki, bir kişi hamurla çalıştığı sürece, mayalanmış olmaz, tüm gün boyu olsa bile, bir kişi Mısır kralı Firavun’un yönetimi altında olduğunda, Yaradan uğruna hiçbir şey yapamaz. O zaman, bir kişi beden ile bir Matza ve Meriva

934. Mısır’dan Göçün Hikayesini Anlatma Görevi

“Hepimiz bilge olsak bile… Mısır’dan göçün hikayesini anlatmamız emredildi.” Tora’yı ve anlayışı hali hazırda edinmiş olsak da, yine de İsrail halkının Firavun’un sürgününden çıkmasının kökünü çağırmamız gerektiğini söylemeliyiz. Bu böyledir, çünkü en önemlisi Klipa’dan [kabuk / deri] çıkış ve Keduşa’ya [kutsallık] giriştir. Derecelerin geri kalanı neden ve sonuç

933. Mısır’dan Göçe İlişkin

Bilgelerimiz, Mısır’dan göç hikayesinin bir soru ve cevap şeklinde söylenmesi gerektiğini söyledi. Ona soracak kimsesi olmayan biri kendisine “Ne değişti” vb. diye sorar. Bunu yorumlamalıyız. “Hikâye” “cennetler anlatır” kelimelerinden gelir. Mısır’dan göç, Klipot’tan [kabuklar / deriler] ve Sitra Ahra’dan (diğer taraf), özgürleşme ve kurtuluş anlamına gelir, yani kurtuluşun

932. İlk Yenilik

Tüm yenilikler sadece bir kişi kendi için almaktan çıkmakla ödüllendirildiği zaman başlar. Bu, Tora’yı putlara tapanlara öğretmenin yasaklanmasının anlamıdır, zira bir kişi Mısır’dayken Yahudi olamaz, çünkü Mısır kralı Firavun’a köleleştirilir ve Firavun için çalışırken, Yaratan’ın hizmetçisi olamaz. “Çünkü İsrail’in çocukları Benimdir; onlar benim hizmetkarlarım”ın anlamı budur ve onlar

931. Peh-Sah [konuşan ağız]

Rabbi Zira, “Buradan, adam için bir sevinç, ağzında bir cevap ile ve zamanında bir meseleyle, ne kadar iyidir. Adam için sevinç ne zaman var? Ağzında bir cevap olduğunda.” dedi. RASHI şöyle yorumladı: “Bir kişi öğrenmesiyle ne zaman mutlu olur? Cevap verebildiğinde, bir takım Halacha (yasa) hakkında sorulduğunda” (Iruvin

930. Ayın Başlangıcına İlişkin

“Bu ay,” yani Nissan, “ayların başıdır”. Hodeş [ay], Hiduş [yenileme/yenilik] anlamına gelir. “Baş” başlangıç demektir. İlk başlangıç, Yaradan’ın Mısır’dan kurtarışındadır, zira bu doğanın üzerindedir ve bir kişi sadece doğa içinde gidebilir. Doğal olmayan şeyleri sadece Yaradan yapabilir. İnsan sadece kendisi için alma arzusu doğası ile yaratıldığından, işleri ihsan

929. Pesah Bayramı Adağı

“O’nu Matzot [mayasız ekmek] ve acı otlar [Maror] ile yiyecekler.” Bir “adak” Yaradan’a yaklaşmak anlamına gelir. Pesah Bayramı, onları daha da yaklaştırdığı ve sadece içlerindeki iyi eylemlere bakarak, kötü şeylere göz yumduğu anlamına gelir. Bu, Mısırlıların otoritesinin acı tadını tattıktan ve onların kontrolünden çıkmak istemelerinden, başaramamalarından ve Matza

928. Bakın, Mısır’dan Bir Halk Çıktı

“Bakın, Mısır’dan bir halk çıktı, işte onlar yeryüzünün yüzünü örttüler.” Sitra Ahra’nın [diğer taraf], “İsrail halkına bakın, Mısır’dan çıktıklarında, Mısırlıların otoritesinden çıktıklarında, yeryüzünün yüzünü örttüler, yani dünyevilikteki, alma arzusundaki iyiliği gördüler.” dediğini söylemeliyiz. Dolayısıyla Sitra Ahra, Yaradan’ın İsrail halkına yardım etmesiyle, onların tüm varoluşumuzu hükümsüz kılmasından korkar, bilgelerimizin

927. Hametz ve Matza’ya İlişkin

Pesah Bayramı sırasında söylendi, Tav-Shin-Tet-Zayin, Fairholt, Londra, 31 Mart 1956 Hametz [maya] ve Matza [mayasız ekmek]’in anlamını ve Matza’nın neden “yoksulluk ekmeği” olarak adlandırıldığını açıklamak için; Ayrıca, Mişna’yı anlamak için, “Pesah Bayramında tahıl mahsülü ve Atzeret’te [Sukot’un sekizinci günü] ağacın meyveleri hakkında yargılanır. Rabbi Yehuda, Rabbi Akiva adına,

926. Firavun’a Gel

Bo, Tav-Shin-Mem-Aleph, Ocak 1981 “Ve Efendi Musa’ya, “Firavun’a gel, çünkü onun ve onun hizmetkârlarının kalbini ağırlaştırdım ki, onun içine Benim işaretlerimi koyabileyim”dedi.” Aşağıdakileri anlamalıyız: 1) Zohar’daki soru: Neden “Firavun’a git” demiyor? 2) İnsanların sorduğu soru, Yaradan’ın İsrail halkını ortaya çıkarmak için neden Firavun’un rızasına ihtiyacı vardı? 3) İnsanların

925. Ve Sizi Benim Halkım Olarak Alacağım

VaEra Tav-Shin-Mem, Ocak 1980 “Ve [Tanrı] konuştu… ‘Ben Efendiyim ve ben Shadai [Her şeye gücü yeten]’da İbrahim’e göründüm, fakat Benim adım, Efendi, Kendimi onlara tanıtmadım. Bu nedenle, İsrail çocuklarına söyleyin ‘Ben Efendiyim’ ”” Onlara HaVaYaH [Efendi] adıyla ifşa olmadıysa ve neden o zaman ona HaVaYaH adıyla ifşa olduğu

924. Ve Tanrı Musa ile Konuştu

VaEra Tav-Shin-Tet-Vav, Ocak 1955 “Ve Tanrı Musa ile konuştu ve ona, “Ben Efendiyim” dedi. Bu ifadenin bizim için ne anlama geldiğini anlamalıyız. Bölümün, Shemot [Çıkış 5:23], sonunda söylenen Musa’nın sorusuna atıfta bulunuyor gibi görünüyor, “Firavun’a senin adında konuşmak için geldiğimden beri, o, bu insanlara zarar verdi ve sen

923. Ve O “Yahudi Kadınları Doğurttuğunuzda” dedi

Shemot Tav-Shin-Mem, Ocak 1980 “Ve O; ‘Yahudi kadınları doğurttuğunuzda, doğum sandalyesine bakın; eğer bir erkek ise, onu ölüme mahkûm edin ve eğer kız ise yaşayacaktır. dedi” “Firavun, “Doğmuş olan her erkek çocuğunu Nil Nehrine atın ve her kız çocuğu hayatta kalsın” diyerek, tüm halkına emretti.” Bunu yorumlamalıyız. Bir

922. Bir Kişi Mısır’dan Göçten Bahsettikçe

“Bir kişi, Mısır’dan göçten ne kadar bahsederse, o kadar iyidir” Mısır’dan göç hakkında neden bu kadar çok konuşmamız gerektiğini anlamalıyız, bir kişi ne kadar çok konuşursa o kadar iyi dedikleri noktaya kadar. Ayrıca “Her nesil, bir kişi kendini sanki Mısır’dan çıkmış gibi görmeli” derken ne dediğini anlamalıyız. Işığa

921. Aşağıdan Bir Eylem için İhtiyaç

“Babalarının hanelerine göre kendileri için bir kuzu alacaklar” Yaradan, ‘Sen aşağıdan eylemler yap ve ben yukarıdan onların gücünü kıracağım. Ve sen onları ateşte yaktıkça, “Ama ateşle kızart” yazıldığı gibi, ben de onları ateşin içinden bir ateş nehrine götüreceğim” (Bo, Madde 162). Yaradan’ın neden aşağının çalışmasına ihtiyaç duyduğunu ve

920. Tora Dört Oğula İlişkin Konuştu

Adar 7, Tav-Shin-Lamed-Bet, 22 Şubat 1972, Tiberias “Tora dört oğlula ilişkin konuştu.” Tüm Tora yalnızca kötü eğilim içindir, bilgelerimizin “Kötü eğilimi ben yarattım; Tora’yı da şifa olarak yarattım” dediği gibi (Kiduşin 30b). Bu nedenle, “Nasıl soracağını bilmeyen, ona açıktır.” Ne sormamız gerektiğini ve onun için neyin açıldığını anlamalıyız.

919. Çevreye İlişkin

“’Ve o, altı yüz seçkin at arabası aldı.’ Onlar kimdi? Onların Mısır’dan olduklarını söylerseniz, ‘Mısır’ın tüm hayvancılığı öldü’ ile bu zaten söylendi. Firavundan olduklarını söylerseniz, çoktan ‘Efendinin eli sizin hayvanlarınız üzerindedir.’ denildi. İsrail’den olduklarını söylerseniz, zaten ‘Hayvanlarımız da bizimle gidecek’ denildi. Aksine, Firavun’un hizmetçileri arasında Yaradan’ın sözünden korkanlardandılar.

918. Pesah Bayramına İlişkin

Pesah Bayramında kralın kızı entelektüel ruhtur, bir gece nöbeti, tutulan bir Matzadır [pesah ekmeği]. Karşısında tutulan ruh, iyi bir gün, Şabat Günüdür. O Malhut’tan Atzilut olduğu için onlar “hatırla ve tut” tur. Sulam’da (Zohar üzerine merdiven yorumunda), tutulan bir Matza ve bir gece nöbeti Malhut’tan uzar (Tzav, 64-65).

917. Tutulan bir Matza [Pesah Bayramı Ekmeği]

Tutulan bir Matza, kendimizi Yaradan’ın Mitzvot’unu [emirlerini] uygulayacağımız bir yerde tutmamız gerektiği anlamına gelir, böylece orada Hametz [maya] korkusu olmayacaktır. Başka bir deyişle, Mitzvot bir kişiyi yaratılışın ıslahına yönlendirmelidir ve Matza’yı nasıl tutacağımızı bilmiyorsak, önemsiz olanı alırız ve önemli olanı bırakırız.

Çalışmada Tora Karanlıktan Verildi Ne Demek?

Makale 21, 1988 Midraş’ta (VaYikra, Bölüm 6) şöyle yazılmıştır: “Bilgelerimiz der ki, ‘Dünya milletleri (dünyevi arzularım), Tora’yı (Işık) almadılar çünkü o karanlıktan verildi. Onlar hakkında, ‘çünkü dünyayı karanlık kaplayacak.’ diyor (İşaya 60:2). Fakat İsrail (Yaradan’a doğru olan bir kişi), Tora’yı karanlıktan verildiği için aldı, şöyle yazıldığı gibi (Tesniye

Sabah Dersi Materyali – Dağıtımın Önemi – 2 Ekim

1) Baal HaSulam, Karşılıklı Sorumluluk, Arvut, 20 Dünyanın ıslahının sonu tüm insanları Yaradan’ın amacına getirmekle olacak, şöyle yazılmıştır: “Ve hükümdar tüm yeryüzünün Kralı olacak, o günde Hükümdar Bir ve O’nun adı Bir olacak”. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63 (Rav tarafından sadeleştirilmiş) Neslimizde, ruhların özünün çok

İhsan Etme Çalışmasında Ödül Nedir?

Makale No. 20, 1988 Bilgelerimiz, “Eğer çok Tora öğrendiysen, sana büyük bir ödül verilir ve ev sahibine çalışman için sana ödeme yapacağına güvenebilirsin.“ demişlerdir (Avot, Bölüm 2:21). Bu nedenle ödül için çalışmamız gerektiğini görüyoruz. Dahası, Yaradan’ın ödülümüzü ödeyeceğine inanmamız gereken özel bir emir vardır. Ama orada, Bölüm 1’de,

Tanrısal bir Ruh ile Hayvansal bir Ruh Arasındaki Temel Fark

Makale No. 17, 1988 Zohar’da (Tazria, Madde 1) şöyle yazılmıştır: “Rabbi Elazar, ‘Geceler boyu yatağımda, ruhumun sevdiği O’nu aradım.’ diye başladı. O sorar: ‘Yatağımda’ diyor. ‘Yatağımın içinde’ demeliydi. Ancak, İsrail meclisi Yaradan’ın önünde konuştu ve O’na sürgün hakkında sordu çünkü çocuklarıyla birlikte diğer ulusların arasında oturuyor ve toz

Çalışmada “Halkın Çobanı Bütün Halktır” Nedir?

Makale No. 13, 1988 Zohar’da (Beşalaç, Madde 68) şöyle yazılmıştır: “’Ve Musa halka şöyle söyledi: Korkmayın; Bekleyin ve Rabbin kurtuluşunu görün.” Rabi Şimon, “Musa gibi bir çoban onların arasında yürüdüğü için ne mutlu İsrail’e” demiştir. ‘Ve eski günleri hatırladı, Musa O’nun halkıdır’ diye yazılmıştır. ‘Ve eski günleri hatırladı’

Sabah Dersi Materyali – Kabala Kongresi’ne Hazırlık – 22 Eylül

1) Rabaş, 24. Mektup Gündüz halini veya gece halini hissettiğinizde, her zaman bütün gün ve bütün gece nöbet tutmalısınız. Yaradan’a şöyle deriz, “Seninkiler hem gün hem gece.” Bu nedenle, gece de gecenin karanlığı da insanın iyiliği için Yaradan’dan gelir, şöyle yazdığı gibi: “Günden güne konuşmayı ifade eder ve

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,160