Kabala Kongresi 2021- Eylül 25 – 26
DERS 1: Manevi Dereceye Giriş 1) Baal HaSulam, Tek Emir Yaradan çalışmasındaki odak nokta ilk adımdır. 2) Baal HaSulam, Şamati 19- “Manevi Çalışmada Yaradan Bedenlerden Nefret eder” Ne Demektir? Çalışmanın önemi tam da kişi sıfır durumuna geldiğinde, tüm benliğini ve varlığını iptal ettiğini gördüğündedir, çünkü o zaman alma
Sabah Dersi Materyali – Sukkot – 20 Eylül
1) Rabaş, Not 284, “Küçük Bir Mitzva [emir] Var, Adı Sukka” İnancın özellikle, mantığın ötesinde olduğu kabul edildiği için Sukka, mantığın üzerini kapatan Sehaş [sazdan dam] kelimesinden gelir. 2) Rabaş 36. Mektup Sazdan dam “mantık ötesi inanç” denilen inancın gölgesidir. Bu mantığın tersidir, çünkü mantık kişiyi boşluğa, ambara
Çalışmada Kişi Ne Zaman “Yaradan’ın Hizmetkarı” Olarak Kabul Edilir?
Makale 18, 1988 Zohar (Tazria, Madde 10) “Bir kadın döllenip, bir erkek çocuğu doğurursa ayeti hakkında sorar: “Rav Aha “Ve bir erkek çocuğu doğurur.” dedi. Döllediğinden dolayı, doğurur da mı? Ne de olsa, bu hamilelik gerektirir. Bu ayette, ‘Kadın hamile kalırsa bir erkek çocuk doğurur.’ demeliydi. ‘Döllenirse, doğurur.’
Sabah Dersi Materyali – Baal HaSulam’ı Anma Günü – 19 Eylül
1) Rabaş, Bir Bilgenin Meyveler’ne Giriş Buraya kutsal sözleriyle karanlık ve gizlilik içindeki neslimizi aydınlatan babam ve hocamı övmeye geldim. Gizlilik ve ifşayla ilgili 1942 yılı Sukkot gecesinde, Kudüs’te ondan şunu duydum: Düzgün yapılıp yapılmadığını görmek için Sukkah’a girdiğinde, “eğer kişi ahır ve şaraphane israfı algısını düzeltirse, Malhut’un
Sabah Dersi Materyali – Her Şey Duanın Gücüyle Elde Edilir – 18 Eylül
1) Baal HaSulam, 57. Mektup Küçük veya büyük her şey sadece duayla edinilir. Yapmaya mecbur olduğumuz tüm çaba ve çalışma sadece gücümüzün eksikliğini ve bayağılığımızı—özümüzde hiçbir şey için uygun olmadığımızı— keşfetmektir, ancak bundan sonra O’nun huzurunda kalpten gelen duamızı haykırırız. Bununla ilgili çelişkiye düşeriz, “Eğer hiçbir şey için
Yaradan Yolunda Tora ve Çalışma Nedir?
Makale No: 12, 1988 Bilgelerimiz şöyle dedi (Avot, Bölüm 2, 2), “Rav Yehuda Hanasi’nin oğlu Raban Gamliel der ki, ‘Tora’yı çalışmayla öğrenmek iyidir, çünkü her ikisinde de çaba sarf etmek günahları hafifletir ve kendisiyle çalışma yapılmayan bir Tora, eninde sonunda iptal edilir ve günaha yol açar.’” Bu ayeti
Sabah Dersi Materyali – Yom Kippur – Kefaret Günü – 15 Eylül
1) Rabaş, Makale 2, Çalışmada Başarısız Olmak Ne Demektir? (1990) Kişi kendini sevdiği zaman, Tzimtzum [kısıtlama] ve gizlenme onun üzerindedir ve üst ışık ona parlayamaz. Bu nedenle, alma arzusu inkâr etmesine neden olduğu için, kişi Yaradan’a ancak mantık ötesinde inanabilir. Böylece, Adam HaRişon’un bilgi ağacındaki günahı, bizdeki inanç
Lişma’dan Önceki İki Muhakeme Nedir?
Makale 11, 1988 Zohar, Mısır’dan Çıkış, “Bunlar Yakup’la Mısır’a gelen İsrail oğullarının adlarıdır; her biri kendi ev halkıyla geldi.” ayeti hakkında sorar. Neden İsrail’le başlar ve Yakup’la biter? Orada üst derecelerle ilgili olarak açıklar. Kişi Lişma’yla [O’nun için] ödüllendirilmeden önce, hazırlık döneminde de iki derecenin anlamını anlamalıyız: “İsrail”
Sabah Dersi Materyali – Mantık Ötesi İnanç – 6 Eylül
1) Rabaş, Not 236, Tüm Dünya O’nun İhtişamı İle Doludur Kişi gerçeğe ulaşmaya hazır olmadan önce, gerçeğin bildiği ya da hissettiği gibi olmadığına fakat “Gözleri var ve görmeyecekler; kulakları var ve işitmeyecekler.” yazıldığı gibi olduğuna inanmalıdır. Bu sadece ıslah yüzündendir, insanın bütünlüğüne ulaşması içindir çünkü kişi başka bir
Sabah Dersi Materyali – Roş HaŞana 2021 – 7 Eylül
1) Rabaş, Makale 2, Çalışmada Başarısız Olmak Ne Demektir? (1990) Dünyada tek bir lider olduğuna ve aynı zamanda O’nun iyilik yapan iyi olarak rehberlik ettiğine inanmak gerekir. Kişinin böyle bir inancı olmadığında, bu onun işlediği günahların hepsine neden olur, çünkü bu, Adam HaRishon’un ilk günahından uzanır, bu insan
Sabah Dersi Materyali – Yaradan Aramızdaki Bağda İfşa Olur – 3 Eylül
1) Degel Mahaneh Efrahim, Paraşat BeŞalah Yaradan’a gerçekten hizmet etmek isteyen kişi kendisini tüm yaradılışa dâhil etmeli ve tüm ruhlarla bir olmalıdır, onların içine dâhil olmalı ve onlar da kişinin içine dâhil olmalıdır. Yani kişinin içinde Şehina’ya bağlanmak için gerekli olandan başka hiçbir şey kalmamalıdır. Buna erişmek için,
Sabah Dersi Materyali – Aşağı Durumda Olma ve Boyun Eğme – 28 Ağustos
1) Rabaş, Not 21, Ayın Kutsanması Kişi en düşük durumda iken, cennet krallığının yükünü kabul etmelidir ve bu durumda dahi, bundan daha düşük bir şey olmadığını, yani kişinin tamamen mantık ötesinde, akıl ve hislerinden kesinlikle hiçbir destek almadığını söylemeliyiz, üzerine bir temel inşa etmek için. Bu durumda kişi,
Çalışmada, “Öğrenim Yerine Gidenlerin Dört Niteliği” Nedir?
Makale No. 10, 1988 Bilgelerimiz (Avot, Bölüm 5:17) şöyle söylemiştir: “Öğrenim yerine gidenler arasında dört nitelik vardır: Giden fakat yapmayan kişinin elinde, gitmenin ödülü vardır. Yapan ama gitmeyen kişi yapmanın mükâfatını elinde tutar. Giden ve yapan kişi Hasid’dir (takipçi). Kişi hem gitmiyor hem de yapmıyorsa, kötüdür.” Şunları anlamalıyız:
340. Başlangıçta [Yaradan] Yarattı
Ekim 1977 “Başlangıçta.” RASHİ şöyle yorumladı, “Rabbi Yehuda dedi ki, ‘Tora, İsrail’e emredilen ilk Mitzva [emri] olan ‘Bu ay sanadır’dan başlamalıydı. ‘Başlangıçta’ ile başlamasının nedeni nedir? Çünkü O, ulusların mirasını onlara vermek için Kendi eylemlerinin gücünü halkına söyledi; çünkü dünya ulusları İsrail’e, ‘Siz haydutsunuz, çünkü yedi ulusun topraklarını
339. Bırakın Dünya Ot Versin
Şabat [Sabbat], 19 Ekim 1957, Manchester “Ve Tanrı dedi ki, ‘Bırakın dünya ot … meyve ağacı versin.'” RAŞİ, ağacın tadının meyvenin tadı gibi olacağı şeklinde yorumladı. Yine de bunu yapmadı, daha ziyade “Ve toprak … ve meyve veren ağaç verdi”, “meyve ağacı” değil. Bu nedenle, Âdem günahından dolayı
338. Darbeden Önce Şifa
Roş HaŞana Eylül 1982 Yaradan darbeden önce bir şifa gönderir. Sormalıyız, Eğer darbe yoksa nasıl şifadan bahsedebiliriz? Tora’nın, kişinin gücünü Mateshet ettiği (tüketmek) için Tushia olarak adlandırıldığını bilgelerimiz sayesinde bulduğumuzu anlamalıyız (Sanhedrin 26b). Bilgelerimiz, “Birinin başı ağrıyorsa, Tora ile uğraşsın” (Iruvin 54a) demiştir. Baal HaSulam bunu, insanın gücünün
337. Adama Ne Mutlu
“Efendi’nin ıstırap verdiği adama ne mutlu.” Sormalıyız; ama yaratılışın amacı O’nun, yarattıklarına iyilik yapmak değil mi? Dolayısıyla bu, amacın tam tersidir. Bunu şöyle yorumlayabiliriz; her dalın köküne benzemek istediği bilinir, “Zohar Kitabına Giriş”te yazıldığı gibi, tüm dünya rahatı sever. Ancak bu, bir kişinin elinde bir sopa tutması ve
336. Uygun Bir Kişi İçin Ağlayan
“Kim Koşer [uygun/layık] bir kişi için ağlarsa, onun bütün günahları affedilir. Kim uygun biri için gözyaşı dökerse, Yaradan onları sayar ve hazinesine yerleştirir” (Şabat [Sebt] 105b). Uygun bir kişi için gözyaşı dökerse, tüm suçlarının neden affedildiğini anlamalıyız. Bütün suçlarının affedilmesinin sebebi nedir? Ayrıca Yaradan’ın onları neden saydığını, ulaşılması
335. Halkın Elçisi
14 Eylül,1988 İlahi söyleyen biri için iyi ve büyük bir topluluğa sahip olmak iyidir. O zaman, o, büyük ve saygın bir kalabalığın bir elçisidir. Dolayısıyla, ilahi söyleyenin büyüklüğü kalabalığın büyüklüğüyle yani nicelik ve nitelik olarak ölçülür. “Nicelik” geniş bir kitle ve çok insanı ifade eder. “Nitelik” herkesin ilahi
334. Sadaka ve Hediye Arasındaki Fark
Sadaka gizli olmalıdır, yazıldığı gibi, “Gizli bir hediye öfkeyi hafifletir”, yani kişi kime verdiğini bilmez. Hediye tam tersidir, bilgelerimizin dediği gibi, “Arkadaşına hediye veren ona bildirmelidir” bilgelerimizin dediği gibi, “Hazinemde adı Şabat olan iyi bir hediyem var; git ve onlara haber ver” (Şabat 10b). Mesele şudur ki, sadaka
133. Bir Mitzva’ya [Emre] Başlayan Kişi
Mayıs-Haziran 1982 Tıpkı “Arınmaya gelene yardım edilir.” cümlesinde olduğu gibi “Bir Mitzva’ya başlayan kişiye ‘Onu bitir,’ denmiştir.” Bu nedenden dolayı, Mitzva’ya başlayan kişiye yani arınmaya gelene, yukarıdan “Onu bitir,” denilmiştir, yani kişiye yukarıdan güç verilir. Bu, “Tüm başlangıçlar zordur.” cümlesinin anlamıdır, çünkü kişinin başlaması gerekir, ancak ondan sonra
332. Form Eşitliği İle İlgili Olarak
Ağustos 1979 Utanç ekmeğinden kaçınmak için bir ıslah olarak, form eşitliği ile ilgili olarak, bunu kelime anlamına göre şöyle yorumlayabiliriz: O’nun hakkında izin verilen şey, “biz seni eylemlerinden tanırız,” anlayışıdır, O yaratılanlara ihsan ettiğinde memnun olur, buna “O’nun arzusu yarattıklarına iyilik yapmaktır,” denir. Bu nedenle alttakiler de kendilerine
331. Ses Güzel Kokular İçin İyidir
“Rabbi Natan der ki, ‘Güldüğü zaman, ‘İyi sıkın, iyice sıkın, çünkü ses güzel kokular için iyidir.’ der.” “Güzel kokular” aşağıdan yukarıya doğru yükselen bir koku anlamına gelir. Bu, Atzilut’ta özel olarak bu sırayla alınan Hohma’nın [bilgelik] niteliğidir. Ama Hohma’yı yukarıdan aşağıya alırken, bu GAR olarak kabul edilir, orada
Çalışmada “İsrail Sürgündeyken Şehina Onlarla Beraberdir” Nedir?
Madde No 5, 1988 Megilla’da yazılmıştır (s. 29): “Tania Rabbi Şimon Ben Yohay der ki: ‘Gelin ve İsrail’in Yaratıcısı’nın ne kadar düşkün olduğunu görün; onlar nereye sürgün edilirse Şehina [Kutsallık] da onlarla beraberdir, söylendiği üzere, ‘Ve Tanrınız Rab esaretinizden döndü.’ Yaradan’ın sürgünlerden onlarla birlikte döndüğünü göstererek ‘geri döndü’
Sabah Dersi Materyali – İnsanın İçindeki Yaşar-El (Yaradan’a Doğru Olan) ve Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan)
Sabah Dersi 2021 – İnsanın İçindeki Yaşar-El (Yaradan’a Doğru Olan) ve Goy (Yaradan’a Doğru Olmayan) Tanımlar İsrail (Yaşar-El) 1) Rabaş, Makale 18, Tanrının Sana Bahşettiği Topraklara Geldiğin Zaman (1984) İsrail, yani Yaşar-El (Yaradan’a doğru), yani düşündüğü her şey sadece Yaradan’a ulaşmak içindir ve asla kendini düşünmez. Daha ziyade