Sabah Dersi Materyali – Kendi Otoritesini Öldürmek – 14 Ağustos
1) Rabaş, Makale 37, Tora Nedir ve Çalışmada Tora’nın Yasası Nedir? (1991) Kişi her şeyi, kendi menfaati için değil, Yaradan uğruna yapmak istediği zaman, beden tüm gücüyle karşı koyar ve itiraz eder, “Beni ve benim etki alanımı neden öldürüyorsun? Kendin için değil yalnız Yaradan uğruna çalışmak için bana
Sabah Dersi Materyali – Yukarıdakinin Önünde İptal Olma – 15 Ağustos
1) Rabaş, Makale 23, Çalışmada Bir İneğin Küllerinin Arındırılmasının Anlamı Nedir? (1991) Kişi bir kez Yaradan’ın iradesi önünde aklını ve iradesini iptal ettiğinde, o zaman kişi Yaradan’ın ihsan etme iradesi ile ödüllendirilir. Kişi ihsan etme arzusuna sahip olduğunda, ona “temiz bir adam” denir, çünkü o, Yaratıcısını memnun etmeyen
Çalışmada Doğru Olanın Izdırap Çekmesi Ne Demektir?
Makale 9, 1988 Zohar (VaYeshev, Madde 11), “Erdemlinin ıstırabı çoktur.” ayetini şöyle yorumlar: ‘Erdemlinin ıstırabı çoktur ve Yaradan onu hepsinden kurtaracaktır.’ Şöyle yazılmamıştır, ‘Erdemlilere ıstırap çoktur…’ daha ziyade ‘Erdemlinin ıstırabı çoktur…’ bu da birçok ıstıraptan geçen kişinin, Yaradan onu istediği için erdemli olduğunu gösterir. Ve bu nedenle Yaradan
Sabah Dersi Materyali – İbur’a Hazırlık Olarak İptal Olmak – 7 Ağustos
1) Rabaş, Makale 31, Yenika ve İbur Meselesi (1986) Yaradan’ın hizmetine giriş, İbur (ana rahmine düşme) hâlidir; burada kişi kendi özünü iptal eder ve yazılmış olduğu gibi annesinin rahmine girer: “Oğlum, babanın talimatını dinle ve annenin öğretisini terk etme”. Bu, “Bina’ya anne diyeceksin” sözünden kaynaklanır. Yani, kişi Malhut
Sabah Dersi Materyali – İbur ve Yenika – 28 Temmuz
1) Baal HaSulam, On Sefirot Çalışması, Bölüm 9, İç Gözlem, Madde 82 Bilgelerimiz, İbur’a (Nidah 30) ilişkin olarak, onun başına bir mum yakıldığını, dünyanın bir ucundan diğer ucuna kadar gördüğünü ve tüm Tora’nın kendisine öğretildiğini söylediler. 2) Rabaş, Makale 31, Yenika ve Ibur Meselesi (1986) Yaradan’ın hizmetine giriş,
330. Alçaklık
Kişi kendi alçaklığını görmelidir, çünkü onun içinde pek çok tatlar vardır. Alçaklık, esas olarak, kendi menfaatinin Yaradan’ın menfaatinden daha önemli olduğu gerçeğini görmektir. Yani kişi kendi menfaatinin dışında olanı göremez. Dolayısıyla kişi bir şey yaptığında ve bu eylemden nasıl bir menfaat sağlayacağını görmediğinde, kişi onu yapamaz. Dolayısıyla bundan
329. Dua
Duayla ilgili olarak, bu, “Kişi her zaman Yaradan’ı övmeli ve sonra dua etmeli,” şeklinde olmalıdır. Şunu sormalıyız; eğer kişi Yaradan’ın iyi olduğunu, O’nun kötüye de iyiye de iyilik yaptığını ve O’nun merhametinin yaptığı bütün işlerinde olduğunu överse, o zaman Yaradan’ın da ona bolluk verdiği ve tüm eksikliklerini giderdiği
328. Onların Putları Gümüş ve Altındır, Adamın Ellerinin İşidir
Kişinin kendisi için yaptığı bir maneviyat vardır, yani yaptığı şeyi kendine tasvir eder, yani bu maneviyat için çalışmaya değerdir. Buna “adamın ellerinin işi” denir. Bir kişinin “maneviyat” olarak tanımlayabileceği şeydir, bunun için dua eder. Fakat kişi tövbe edip, sırları bilen Yaradan’ın kendisi hakkında tanıklık ettiği şekilde Tora’da gözlerini
327. Misafir Ağırlamanın Erdemi
“Misafir ağırlamak, Şehina’nın [Kutsallığın] yüzünü ağırlamaktan daha büyüktür” (Sebt [Şabat] 127a). Şehina, Hohma [bilgelik] anlamına gelen Malhut olarak kabul edilir. Ancak Hasadim [merhamet] olan misafir ağırlamak daha büyüktür. Başka bir deyişle, kişi bir kez Hohma’ya sahip olduğunda, Hasadim’i aramalıdır, aksi takdirde Hohma, Hasadim’in giysisine bürünmek zorunda olduğundan, Hohma
326. İnsanın Çalışması
İnsanın doğası, daha büyüğünü alma karşılığında küçük bir hazdan vazgeçebilmesidir. Dolayısıyla bu konuda herhangi bir seçim söz konusu değildir. Sadece gerçek nedeniyle, yani gerçek yol sadece ihsan etmek için çalışmak olduğundan, bu ihsan etmek için çalışan biri için böyle değildir. Bunda seçim vardır, çünkü hiç haz almayacak olsa
325. Üzerinde Tzimtzum Olmayan Hasadim Işığı
Hohma‘nın [bilgelik] ışığına “Tora’nın ve açık bilginin edinilmesi” denir. Bu, alma arzusunun Kli‘sinde [kap] alınır. Bu nedenle, bir kişi kendisi için olmayan almaya yetkin değilse, o zaman ayrılığa düşer, ışık onun içinde yayılmaz. Bu, Kli‘nin bir ihsan etme arzusu, yani Yaradan’ın önünde iptal olma ve kendi varlığı için
324. Hazırlık Dönemi
22 Temmuz 1956, Kudüs Hazırlık döneminde kişi kendini her koşulda yani hem sağda hem de solda nitelendirebilir. Başka bir deyişle hedefe ulaşmak için yollara sahiptir ve zaten hedefe ulaşmış olduğu yolları vardır. Kişi için nihai bütünlük, Kral’ın tüm hazlarını almaktır çünkü Kral’ın isteği budur. Yani, bu dünyada zevk
323. Manevi Kli’deki Anlayışlar
Roş Haşana’nın sonu, 30 Eylül 1981 Üsttekinin Malhut’u, alttakinin Keter’i olur. Cansız, kendi içinde bütünlüğe sahiptir. Bitkisel cansız içinde iptal olacak bir yere sahip olmalıdır. Daha sonra, sevgi ve korkuyu içeren Masah’ta [perdede] büyüyebilir. “Sevgi” ve “korku”, hedefe ulaşmak için bir kişiye hizmet eden iki melek olarak kabul
322. Seçime Dair
1978 Mahkemeler “yapmama” suçlarını cezalandırırken, “adliyede dört ölüm”, dayak ve kırbaç cezası varken, seçme hakkından bahsetmek nasıl mümkün olabilir. Tersine, seçimde bir ödül vardır, yani Tora ve Mitzvot’daki [emirler] emeği için istediği ödül. O zaman kişi, emeğinin ödülünü kendisi için mi yoksa Yaradan uğruna mı, yani ödül almamak
321. Atıktan Yemek
Şabat (Sebt) günü, yiyeceklerden atıkları ayırmak yasaklanmıştır, ancak yalnızca atıktan yiyecek ayrılır. Beden ikisini de içerir ve Şabat’ta sadece yiyecekleri, iyi eylemleri ayırırız. Hafta içinde, atıkları ayırmalı yani nitelikleri düzeltmeliyiz.
Sabah Dersi Materyali – Av’ın 15’i : Sevgi Günü – 24 Temmuz
1) Tifferet Şlomo, Tora Hakkında, Devarim Gemara’da (Taanit 4:8) şöyle denir: “Rabbi Şimon Ben Gamliel dedi ki, ‘İsrail için Av’ın on beşinci gününden ve Kefaret Günü’nden daha iyi günler yoktu.’ On beşinci gün geldiğinde, bize büyük merhametler uyanacak ve güzel günler başlayacak. Bu nedenle, daha önce, bu kadar
Dua Eden Kişi Sözlerini Düzgün Şekilde Açıklamalı Ne Demektir?
Makale 8, 1988 Zohar (VaYişlah [Ve Yakup Gönderildi], Madde 70), dua eden kişinin, sözlerini, “Beni kurtar, Sana dua ediyorum.” diyen Yakup hakkında yazılanlar aracılığıyla, düzgün bir şekilde açıklaması gerektiğine dair kanıt getirir. Şöyle yazılıdır; “Sana yalvarırım, kardeşimin elinden, Esav’ın elinden beni kurtar, çünkü gelip bana ve çocuklu annelere
Damadın Suçlarının Bağışlanmasının Önemi Nedir?
Makale 7, 1988 Bilgelerimiz şöyle söylemiştir: “Üç kişinin günahları bağışlanmıştır: Din değiştiren, büyüklüğe erişen ve bir kadınla evlenen.” Bundan, ona Mahalat denmesinin nedeninin, günahlarının – Nimhalu – affedilmiş olduğunu öğreniyoruz. Aksine, VaYişlah bölümünde ona İsmail’in kızı Bosmat denir.” (Raşi, VaYişlah’ta sunulmuştur.) Bu ayet açıklama gerektiriyor. Bilgelerimiz bize, damadın
Çalışmada Bir Tarla ve Tarla Adamı Arasındaki Fark Nedir?
Makale 6, 1988 Zohar’da (Toldot) şöyle yazılmıştır: “’Ve İshak, Esav’ı sevdi, çünkü onun ağzında oyun vardı.’ Burada ‘yetenekli bir avcı, bir tarla adamı’ yazdı ve orada ‘Yiğit bir avcıydı’ yazılıdır. Nasıl ki orada, bu, insanların zihinlerini avlamak ve onları Yaradan’a isyan etmeleri için yanıltmak demekse, burada da ‘tarla
Sabah Dersi Materyali – Manevi Dereceye Giriş – 23 Temmuz
1) Baal HaSulam, Tek Emir Yaradan çalışmasındaki odak nokta ilk adımdır. 2) Baal HaSulam, Şamati 53- Kısıtlama Meselesi Kısıtlama meselesi kişinin içinde bulunduğu durumu sınırlaması ve Gadlut (yücelik/büyüklük) derecesini istememesi. Kişinin içinde bulunduğu Gadlut derecesi ne olursa olsun, hatta kişinin en küçük Katnut (Küçüklük) derecesi bile olsa, bu
Sabah Dersi Materyali – Daha Yakınlaşmak İçin Daha Çok Büyümek – 19 Temmuz
1) Baal HaSulam, Şamati 172- Engeller ve Gecikmeler Konusu Önümüze çıkan tüm engeller ve gecikmeler bir nevi yakınlaştırmadır – Yaradan bizleri yakınlaştırmak ister. Tüm bu engeller sadece bizleri yakınlaştırır, zira bunlar olmasaydı Yaradan’a yakınlaşma imkânımız hiç olmazdı. Bunun nedeni bizlerin maddeden yaratılmış olması ve Yaradan’ın ise en yüce
320. Öğrenen Utangaç Değildir
Ağustos 1978, Kudüs “Öğrenen utangaç değildir” ve “Tora’nın onuruna dikkat edin.” Neden? Çünkü kişi kendini alçaltmalı ve çalışmaya gitmelidir. Kişi Tora’nın onuruna dikkat ederse, yani bedeninin Tora’ya saygı göstereceğine, Tora’nın kendisi için önemli bir şey olduğuna kendini alıştırırsa, kendini Tora için alçaltabilir. Bu böyledir çünkü utanç, öncelikle kişi
319. Gururlu Olan Kimse Putperestlik Yapıyor Gibidir
Ağustos 1978, Kudüs “Gururlu olan kimse putperestlik yapıyor gibidir.” Gurur, kişinin alçakgönüllülüğünü hissetmemesi anlamına gelir, yani kişinin kendisine değil de Yaradan’a hizmet etmesi büyük önem taşır, zira insan önemsenmeye değmeyen aşağılık bir varlıktır ve ömrünün tüm yıllarını, “insana hizmet etmek” denilen, yalnızca kendisine hizmet etmek ve mutlu etmek
318. Görmek ve Duymak
“Duymak”, “inanç” olarak adlandırılır, bize söylenen duyduğumuz şeylere -bunun doğru olduğuna- inanmamız gerekir. “Görmek”, “bilmek” olarak adlandırılır, kişi kendisi görürse inanmak zorunda olmadığındadır.
317. İnanç – 1
1944 İnanç “mantık üstü” olarak adlandırılır ve bu Nukva [kadın] ve “yasa” olarak adlandırılır, Tora “mantık içinde” olarak adlandırılır ve “hüküm” olarak adlandırılır. Aşer Yatzar [Oluşturan] duasında, “Onda delikler üzerine delikler, çukurlar üzerine çukurlar yarattı” demenin anlamı budur. O bunu, “Deliklerin” Nukva olduğu ve doldurulacak bir eksikliğin olduğu