734. Batı Kandili
Batı kandili neden Şehina’nın [Kutsallığın] İsrail’de yaşadığına işaret eder? Erev [akşam] karanlık anlamına gelir, gündüzün zıddıdır, çünkü “gündüz” ne yaptığımızı gördüğümüzde görmeyi ifade eder. Oysa akşam “karanlık” olarak adlandırılır, bu da ne yaptığımızı görmediğimiz anlamına gelir. İnanç, ne yaptığımızı görmediğimiz halde Yaradan’a inanmak, Tora ve Mitzvot’u [emirleri] yerine
733. Zamanında, Hızlandıracağım
“Rabbi Alexandrai, ‘Rabbi Yehoshua Ben Levi Rami şöyle demiştir, ‘Zamanında’ diye yazılmıştır ve ‘hızlandıracağım’ olarak yazılmıştır, ‘Ben Efendiniz, zamanı geldiğinde hızlandıracağım’. Eğer buna değerse, onları hızlandıracağım. Eğer değmez ise, zamanında'” (Sanhedrin 98). Başka bir deyişle, tüm dünya tam bir fayda elde etmeli ve yaratılış amacı olan yarattıklarına iyilik
732. Menora’nın Yüzü Önünde
Sivan, Tav-Şin-Yod-Het, Haziran 1958 “Menora’nın [Tapınak lambası] yüzü önünde, yedi mum yanacak.” RAŞİ, bunun, O’nun ışığa ihtiyacı olduğu söylenmesin diye böyle olduğu yorumunu yapar. Gemara sorar (Şabat [Sebt] 22b), “O’nun ışığa ihtiyacı var mı? Sonuçta, İsrail’in çölde yürüdüğü kırk yıl boyunca, sadece Şehina’nın [Kutsallığın] ışığıyla yürüdüler. Daha doğrusu,
731. Yoksullar için Hayırseverlik
Portion BaHar, Mayıs 1958, Sunderland, Birleşik Krallık Bölüm, BaHar [Dağ’da (Levililer 25:1-Levililer 26:2)]: “Eğer bir dostunuz yoksullaşırsa ve size olan bağlılığı azalırsa, onun geçimini sağlayacaksınız.” der. RAŞİ’nin buna yorumu şöyledir: “Onun gerilemesine ve düşmesine izin vermeyin, sonra onu ayağa kaldırmak zor olur. Aksine, eli zayıfladığı andan itibaren onu
730. Altından Daha Hoş
Tora’nın sözleri: 1) Kutsaldır. 2) Yücedir. 3) “Altından daha hoş ve saf altından, baldan daha tatlı” (Zohar, Bölüm 3, 149 [İbranice]) diye yazıldığı üzere, tatlıdırlar. Bu üç ifadeyi anlamamız gerekir. Zohar, bir kişiye Keduşa’yı [kutsallık] getirmesi için öğrenmemiz gerektiğini öğütler. “Tora’nın sözleri kutsaldır” ifadesinin anlamı budur. Kişinin istediği
729. Bu Dünya İnsan Tarafından Kutsallaştırılmıştır
Gerçek anlamına göre, bu dünyanın tüm meseleleri bedensel meselelerdir ve insanın eksiklikleridir, topraktan toz olmaktır. Kim ki, dindar olmak isterse, zevklerden elinden geldiğince uzak durmadıkça ve hayatta kalması için zorunlu olanlar hariç zevk almadıkça dindar olamaz ve o zaman dindar olur, kötülükten uzaklaşır ve bu eylemle iyi kalır
728. İnanç -2
“Rabbi Tarfon der ki, ‘Gün kısa ve iş bol; işçiler tembel ve ödül çok ve mülk sahibi baskı yapıyor’” (Avot, Bölüm 2, Mişna 15). Bu demektir ki, kişi bir mülk sahibi olduğuna, lidersiz bir sermaye olmadığına inandığında ve bir mülk sahibi olduğunu tam olarak kabul ettiğinde, bu baskıyı
Dünya Kabala Kongresi – “Onluda Güçlenmek” (12-13 Eylül 2024)
Ders No. 1: Manevi Amaca Adanmak Baal HaSulam, Mektup No. 8 Şiirde şöyle yazar: “Sen her şeyi kuşatır ve her şeyi doldurursun.” Edinim sırasında bolluk hissedilir. Ortaya çıkar ve tam olarak tüm bu zıtlıkların üzerine oturur. “Bütün kötülüklerden daha korkunç, bütün gururlulardan daha gururlu” ve doğal olarak “O
Dünya Kabala Kongresi – Mantık Ötesine Yükselmek – MAYIS 2024
(Sosyal zaman ve yemeklerde kullanılacak tüm alıntıların olduğu materyal ders materyallerinin altındadır.) 18 Mayıs Cumartesi Ders 1: Mantık Ötesi İnançla Çalışmak RABAŞ, Makale No. 3 (1985), “Gerçek ve İnancın Anlamı” Bize mantık ötesi olan inanç yolu verildi, bu da duyularımızı ve mantığımızı dikkate almamak, ama
DÜNYA KABALA KONGRESİ MATERYALİ EKİM 2023 KALBİ AÇMAK
DERS 1 RABAŞ, Makale No 1 (1984), Toplumun Amacı – 2 https://kabbalahmedia.info/sources/he3tEpLu ÇALIŞMA, ESAS OLARAK KALPTEDİR RABAŞ, Makale 31 (1990), “Çalışmada ‘Sayılmış Olanda Kutsama Yoktur’ Ne Demektir?” Çalışma, öncelikle kalptedir. Yani kişi, Yaradan sevgisi derecesine ulaşmalıdır, şöyle yazıldığı gibi: “Ve sen Efendin Tanrını tüm kalbinle
DÜNYA KABALA KONGRESİ – TEMMUZ 2023 HER ŞEY DUANIN GÜCÜYLE EDİNİLİR
DERS: Onlar Çağırmadan Önce, Ben Cevap Vereceğim RABAŞ, Makale 18 (1986), “Kim Duaya Neden Olur” “Şöyle yazılmıştır ‘Ve öyle olacak ki onlar çağırmadan önce, Ben cevap vereceğim ve onlar henüz konuşurken, Ben duyacağım.’” Bunu şöyle yorumlar: Kişi hatasını hissettiği ve Yaradan’dan ona yardım etmesi için dua
DÜNYA KABALA KONGRESİ – ŞUBAT 2023 TEK BİR EVDE TOPLANMAK
Ders 1: Tek Bir Evde Toplanmak RABAŞ, Makale 1 (1984), “Toplumun Amacı – 1” Burada, Baal HaSulam’ın metodunu ve yolunu izlemeyi arzulayanlarla, insan derecelerine tırmanma yolunu takip etmek isteyen herkes için bir grup oluşturmak üzere bir araya geldik. RABAŞ, Mektup No. 8 Bunlar günün sonunda belli bir
Dünya Kabala Kongresi 3-4 Aralık 2022 Lişma’ya Giriş
DERS 1: Lo Lişma’dan Lişma’ya Gelmek Kongrenin Amacı: Lişma’ya Girmek 1) Rabaş, 8. Mektup Günün sonunda, bunlar, belli bir yerde, belli bir liderin altında, birlikte olmak amacıyla bir araya gelen bir grup insandır. İnsanüstü bir cesaretle onlara karşı olan herkese göğüs gererler. Gerçekten de güçlü bir ruha sahip
892. Sukot için Bir Makale
“Yedi gün boyunca Sukot’ta [kulübelerde] oturacaksınız; İsrail’deki her yurttaş, Sukot ’ta oturacak ki, nesilleriniz İsrailoğullarını, Mısır ülkesinden çıkardığımda onları Sukot’a yerleştirdiğimi bilsin; Ben Tanrınız Efendiniz” (Levililer 23:42-43). Rabbi Eliezer, “Gerçek Sukot” ve Rabbi Akiva, “Görkem bulutları” der. Aralarında nasıl böyle bir uçurum olabilir? Biri maddesel Suka’yı [Sukot’un tekili]
837. O’nun Niteliklerine Tutunun
Yağmurlar üç şey sayesinde yağar: toprak sayesinde, merhamet sayesinde ve acı çekmek sayesinde (Kudüs Talmudu, Taanit). “Toprak sayesinde” ne anlama gelir diye sormalıyız. Toprak seçebilir mi ki Yaradan’ın yolunu izlediği için erdemleri olduğunu söyleyebilelim? Bunu etik açıdan anlamalıyız. “Toprak”, Malhut niteliği anlamına gelir, “toprak” olarak adlandırılır, ki bu
777. Şehina’nın Sürgünü İçin Bir Dua
Şehina’nın [Kutsallığın] sürgünü için dua etmemiz gerektiğine dair duanın anlamı nedir? Bilme ve alma niteliği olan Sitra Ahra [diğer taraf], ihsan etme ve inanç olarak kabul edilen Şehina’yı kontrol eder. Yaradan dünyayı yarattıklarına iyilik yapmak için yaratmıştır ve alttakiler faydayı sadece ebedi Kelim [kaplar] olarak kabul edilen ihsan
727.En Önemlisi Çevredir
“Ve yaşamı seçin.” En önemlisi çevredir. İnsan her zaman bir çevrenin içindedir ve istemeden de olsa çevreyi takip eder. Dolayısıyla, eğer kişi Abaye ve Raba’nın düşüncelerine dalmışsa, onların etkisi altında olduğu açıktır. Ancak çalışma sırasında kısa bir an için düşüncelerini farklı bir konuya yöneltirse, yani maddesel konularla ilgili
726. Yola Çıkmak
“Yola çıkmak”, kişinin ilk başta evde olduğu, Tora’ya ve Mitzvot’a [emirlere] alışıyor olduğu ve her şey alışkanlıkla yapılıyor olduğu anlamına gelir. Ama şimdi yola çıktığında, alışkanlıkla gittiği zaman sahip olduğu şeyler azalmıştır. Bu durumda ona korkmasına gerek olmadığı, aksine daha da fazlasına sahip olacağı vaat edilir.
725. İnsanın Ruhu Ona Öğretecektir
24 Ağustos 1947 “İnsanın ruhu ona öğretecektir.” Tora’nın tamamı öncelikle ruhun amacı için, yani bir ruhla ödüllendirilmiş olanlar için öğrenilir. Yine de onlar, kendilerinden öncekilerin öğretilerindeki yeniliklerde icat ettikleri yeni şeyleri onlardan öğrenmek için Tora’nın veya diğer bilgelerin sözlerine özlem duymalı ve araştırmalıdırlar. Bu, onlar tarafından taşınacakları için
724.Balak Gördü
“Ve Balak Ben Tzipor gördü,” vb. “Moab’ın neden korktuğunu” anlamalıyız, çünkü “Moab’ı rahatsız etmeyin” diye yazılmıştır. Hatam Sofer, Maimonides’in sekiz bölümde yazdığı gibi, Yaradan’ın Mısır’ın kalbini ve Sihon’un kalbini, şimdi yapılanlar için değil, işledikleri günahların intikamını almak için güçlendirdiğini açıklar, zira onların kalplerini kendi iyiliklerine karşı güçlendiren ve
723.Tzimtzum
Tzimtzum Alef [ilk kısıtlama] “İlahi Takdir” olarak adlandırılır ve Tzimtzum Bet [ikinci kısıtlama] ödül ve cezanın Takdiridir. MAN’ın yükseltilmesiyle, Tzimtzum Bet öncesinden gelen AB ışığı parlar. Malhut’a gelince, bir kural olarak, hiçbir Sefira’dan söz etmeyiz, sadece Malhut’tan söz ederiz, çünkü Kli [kap] olmadan ışık olmaz. Bu demektir ki,
721. Tora ve Mitzvot’un Segulası
Tora ve Mitzvot’ta [emirlerde] bir Segula [güç/tedavi] vardır ki, kişi bu niyetle öğrenirse, kalbi buna karşı çıksa ve bu niyetle yaptığı her şey arzusuna ve kalbine aykırı olsa da yine de zorunlu çalışma yoluyla, arzusunu kendini sevmekten başkalarını sevmeye çevirmekle ödüllendirilir. Yazılanları anlamalıyız, başkalarına ihsan etme kavramını edinmek
720. Bilgi Ekleyen, Acı Ekler
Bir kişi Katnut’ta [küçüklük/bebeklik] iken, büyümeden önce, her bir şeyden canlılık ve haz aldığını görürüz. Karşılaştığı her şey onu heyecanlandırır ve objeyi sevdiğinde ve onunla oynamayı arzuladığında ondan ‘iyi’, objeden korktuğunda ve ondan uzak durduğunda ise ‘kötü’ bir şey ortaya çıkarır. Bu ikisi aracılığıyla büyür ve kısa bir
719. Ve Yahuda O’na Yaklaştı – 2
“Ve Yahuda ona yaklaştı ve şöyle dedi: ‘Efendim, hizmetkârınızın Yaradan’ın kulağına konuşmasına izin verin ve fakat lütfen sinirlenmesin'” vb. RAŞİ bunu, “Bundan, onunla sert bir şekilde konuştuğunu öğreniyorsunuz” diye yorumlar. Bunun Yahuda için ne anlama geldiğini sormalıyız, çünkü başlangıçta, “Bizler efendimizin köleleriyiz hem biz hem de kabın elinde
718. Kudüs’ün Yasını Tutan Herkes
Şabat Hazon [Av’ın 9’undan önceki Şabat], Şabat Nahamu [Av’ın 9’undan sonraki 1’nci Şabat] için bir hazırlıktır, şöyle yazıldığı gibi: “Kudüs için yas tutan, Kudüs’ün tesellisini görmekle ödüllendirilir.” “Halkla birlikte acı çeken herkes, halkın tesellisini görmekle ödüllendirilir.” “Yas tutmak”, Tapınağın ne kadar harap olduğunu görmek için kişinin kendisine baktığı