408. Tüm İsrail Topluluğunun Başlarını Sayın
Mayıs 1978 Sayma meselesi Yaradan’ın çalışmasına girebilecekleri saymalarıdır; bu, kişinin cezalandırılabileceği yirmi yaşından itibarendir. Yaradan’ın çalışmasında kişinin yapması gereken görev ile ilgili olarak, Tora’nın Şabat [Şabat] okumasının Hafterah son bölümünün sonunda, “Ve ben seni sonsuza dek Benimle nişanlayacağım” diye yazdığı yerde, bu ibraz edilmiştir. Yaradan, sonsuza dek Yaradan’ın
407. İbrani Bir Köle Satın Alırsan
Mayıs 1959 Zohar, BaHar’da Kabalist Elazar şöyle başlar: “İbrani bir köle alırsan, altı yıl çalışacak” vs. Bu böyledir çünkü İsrail’de sünnet edilmiş herkesin içinde kutsal bir Reşimo [anımsama] vardır, ve bir Shmita sırasında dinlenir [toprak ekiminin her yedi yılda bir hafifletilmesi], çünkü bu Shmita içinde dinlenebilmesi için ona
406. Altı Gün Çalışacaksınız
“Altı gün çalışacaksınız… dedi Rabbi Yosi … ve ‘Altıda’ diye yazmıyor … her gün, tüm yaratılış çalışmalarının ortaya çıktığı üst altı gün HGT NH… dedi Rabbi Yitzhak … Rabbi Hiya, ‘Çünkü Zeir Anpin olarak kabul edilmelerine rağmen bunlarda çalışmaya izin verildi, Havdalah [ayrılık] kuruldu’. O, ‘Ayrılık nedir? diye
405. Bir Buzağı, Kuzu ya da Oğlak Doğduğunda
Mayıs, 1979 “Bir buzağı, kuzu ya da oğlak doğduğunda.” Bir günlük yeni doğan bir buzağıya “bir öküz” denir, çünkü başarabileceği şeyi, o zaten daha ilk gününde başarmıştır. Dolayısıyla, “konuşan” niteliğine değil “hayvan” niteliğine ait insanlar, tüm hayatlarını doğdukları gün yani Mitzvot’a [emirler] başladıkları gün, edindikleri akılla yaşarlar. Tora’nın
404. Ve Bir Konu Söyle
“ ‘Ve bir konu söyle’ Şabat günü konuşmalarınız, hafta içi konuşmalarınız gibi olmasın.” [Şabat 113a]. Şabat, Keduşa [kutsallık], Kutsallığın Şabat’ı olarak adlandırılır. Hol [hafta içi] bedenin eylemleri manasına gelen Holanim [hastalıklı] konulardır. Bedenin niteliğinden, onun kötü düşüncelerinden, arzularından ve hislerinden ve Keduşa’yı alabilmek için onları nasıl ıslah etmemiz
403. Bu, Cüzzamlının Kanunu Olacak
Nisan, 1981 “Rahibe getirildiği zaman, arınma günü cüzzamlının yasası bu olacaktır.” Raşi, “Hastalıklar iftiradan dolayı gelir” olarak yorumlar. İftira, esas olarak kişi düşüncede, konuşmada ve eylemde ihsan ederek gerçeğin yolunda yürümek istediğinde ortaya çıkar. O sırada beden gelir ve bu niteliğin çalışmaya değer olmadığına dair iftiralar atar. Yani,
402. Bir Kadın Döllenirse – 1
Nisan 24, 1971 “Bir kadın döllenirse. Bizler öğrendik ki, ‘İlk kez döllenen bir kadın, erkek çocuk doğurur’. Rabbi Aha şöyle dedi: ‘Biz, bir damlanın, erkek mi dişi mi olacağının, Yaradan’ın hükmü olduğunu öğrendik ve sen, ‘İlk kez döllenen bir kadın, erkek çocuk doğurur’ diyorsun..’ Rabbi Yosi şöyle dedi:
401. Duy, Ey İsrail
Mart 1981 “Duy, Ey İsrail, Yaradan’ımız Efendimiz, O birdir.” “Bir” nedir? Bu, Yaradan için birleşmiş, İsrail adı altında toplanan Zeir Anpin’dir. Rabbi Şimon dedi ki, Nukva’nın bulunduğu yere “bir” dendiğinden, Dechar (Aramice:erkek) ve Nukva’nın (Aramice: dişi) Zivug’una (çiftleşmesine) “bir” denir. Bunun sebebi nedir? Dişisiz bir erkeğe “yarım beden”
300. Kıtlık Olmadan Ekmek Yiyeceğiniz Bir Toprak
18 Ocak 1973 “Kıtlık olmadan ekmek yiyeceğiniz bir toprak.” Ekmek yemek, bilgelerimizin Adam HaRison hakkında “Alnınızın teri ile ekmek yiyeceksiniz.” (Pesahim 111) dediği gibi üst bolluğu ifade eder. Kıtlık, bir kişinin insanlara muhtaç olduğu zamandır. O sırada kişi “fakir” olarak kabul edilir. Fakat kaderinden memnun olduğunda, kişi “zengin”
299. Temiz Bir Fikre Sahip Olmak
1 Haziran 1973 “Kudüs’te temiz fikirliler böyle yapardı: Kendileriyle kimin yemek yediğini bilmedikçe yemeğe gelmezlerdi.” (Sanhedrin 23a). “Temiz fikirli” bilgelerimizin “Nitekim mülkünden arındırılmıştır.” dediği gibi, mantıktan arınmış insanlar anlamına gelir. Bu, onların mantık ötesi giden insanlar oldukları anlamına gelir, çoğul formunda [İbranice ‘de] “temiz fikirli” olarak adlandırılır. Ev
298. Merhamet Niteliğini Yargı ile İlişkilendirmek
Ağustos 1973, Bnei Brak İnsan, boş alandan olan Behina Dalet’ten [Dördüncü Aşama] doğduğundan ve amacı almak için almak olduğundan, bu şekilde kalsaydı, sadece bu kökten, ihsan etmek için çalışmaya onu döndürmek kesinlikle imkânsız olurdu. Dolayısıyla ihsan etme niteliği, yani merhamet niteliği onunla birleştiğinde, bununla, kişi onu tersine çevirebilecek
297. Fakirleri Tozdan Yükseltir, Yoksulları Çöpten Kaldırır
19 Kasım 1971 Toz ve çöp arasındaki fark, çöp atık iken tozun bu yolla yapılan doğal bir şey olmasıdır ve Bilgelerimiz, “Hiçbiri bir köpekten fakir ve hiçbiri bir domuzdan daha zengin değildir.” (Şabat 155b) demiştir, çünkü domuzlar her yerde besin bulduğu için, atıklar da bir domuz için yemdir.
296. Yaratılışın Özü ve Yaratılışın Islahı
9 Temmuz 1964 Yaradılışın özü ve yaratılışın ıslahı. Yaratılışın amacının, O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğu yani Yaradan’ın alttakilere bolluk vermek istediği bilinmektedir. Kişi tüm hazları almadığı ve hala bir miktar eksiklik hissettiği sürece, bu onun hedefe tam olarak ulaşamadığının bir işaretidir. Ancak yaratılışın tamamlanmasını başarmak bir ıslah olmalıdır,
295. Yedinciyi Kutsayan Herkes – 1
4 Aralık 1971 “Kutsayan Herkes” şiirinde yazılmıştır, “Çalışmasına göre, ödülü büyüktür.” “Onun ödülü büyük” demek ve ardından “çalışmasına göre” demekle ilgili meşhur bir soru vardır, yani özellikle çalışmasına göre, daha fazlasına değil. Yukarıdakileri anlamak için önce ödülün ne olduğunu bilmeliyiz. Bilgelerimizin “Rav’a hizmet eden köleler gibi olun, ödül
294. Yapacağız ve Duyacağız – 1
22 Ocak 1967, Bnei Brak “Yapacağız ve duyacağız.” Neden “yapacağız” ve ardından “duyacağız” olması gerektiğini anlamalıyız. Bir kişinin kendisi söz konusu olduğu yerde önyargılı olduğunu görüyoruz. Bu nedenle, uygunsuz davrandığını anlaması sağlanmış olsa bile, kendisinden aldığı rüşvet nedeniyle, “Rüşvet körleri” yazdığı gibi, bununla aynı fikirde olamaz. Doğal olarak,
293. Şabat’ı Doğru Bir Şekilde Yerine Getiren Kimse, Onun Kutsallığını Bozar
Çalışmada Şabat’ı yerine getirme konusunda, hafta içi olan eylemin altı günü ve çalışmanın yasak olduğu gün Şabat olduğundan, hafta içi bir kişinin Keduşa’dan [kutsallık] uzak olduğunu hissettiği anlamına gelir. O sırada, kişinin kendisini Keduşa’ya yaklaştırmak için uygulamalarını düzeltme çalışması vardır. Keduşa, form eşitliğine sahip olduğu anlamına gelir. Sonra
292. Kavgada Kendini Dizginleyen Kişi
Ocak 1972 “Kabalist İla’a,” “Dünya hiç bir şeyin üzerinde asılı değildir.” denildiği gibi, dünya yalnızca kendisini kavgada dizginleyen kişi yüzünden vardır.” dedi.” (Hulin 89a). Dünyanın varlığının buna bağlı olduğunu anlamada – eğer birbiriyle kavga eden iki kişi varsa, dünya var olamaz. Ancak biri sessiz kalırsa, yani cevap vermekten
291. Adam ve Rolü
Bir konu hakkında konuşmaya başlamadan önce, kimin konuştuğunu ve kiminle konuştuğunu bilmeliyiz. Bunda “yaratılan varlıklar” olarak adlandırıldığımıza dair hiçbir şüphemiz yok yani yokluktan varoluş olarak yaratılan bir dünyada yaşıyoruz. Baal HaSulam, kitaplarında, yokluktan türetilmiş varoluşun yalnızca içimizdeki alma arzusu olduğunu, dünyamızda var olduğumuz sürece, sadece haz mülklerini elde
Sabah Dersi Materyali – Şehina’nın Üzüntüsü – 6 Mayıs
1) Rabaş, Makale 5, Çalışmada, “İsrail sürgündeyken, Şehina da onlarladır,” Ne Demektir (1988) Şehina’nın kederi, Yaradan’ın haz ve zevki açığa çıkaramadığı esef ettiği anlamına gelir, çünkü yaratılanlar almaya uygun yeri veremez, çünkü onlara haz ve zevki verirse, hepsi Sitra Achra’ya [diğer taraf] gidecektir. Bu nedenle, O’nun dilediği gibi keyif veremeyeceği sonucu çıkar. Bununla,
Sabah Dersi Materyali – Şehina’nın Peşinde – 2 Mayıs
Şehina 1) Baal HaSulam, Şamati 2- Kutsallık Sürgünde Dünyaların yaratılışının kökü olan Malhut ile başlayan, baştan sona yaratılanlardaki tüm bu farkına varışlara Şehina denir. Genel Tikun, (ıslah) Üst Işığın tam bir bütünlükle onlara parlamasıdır. Kelim’in içinde parlayan ışık Şohen diye adlandırılır, Kelim de genellikle Şehina diye adlandırılır. Başla
Sabah Dersi Materyali – Benim Maneviyatım, Benim Dışımda İfşa Olur – 27 Nisan
1) Rabaş, Not 217, Koş Sevgilim Kişinin kendisine “yaratılan” denmesi yüce bir kuraldır, yani sadece O tek başına. Onun dışındakiler zaten kutsal Şehina olarak kabul edilir. Buna göre, kişi çağdaşları için dua ettiğinde, sürgünde olan ve tüm kurtuluşlara ihtiyaç duyan kutsal Şehina için dua ettiği düşünülür. Sonsuzluğun anlamı
Sabah Dersi Materyali – Çalışma Ödüldür – 28 Nisan
1) Rabaş, Makale 13, Çalışmada, ‘Kem Gözlü Adamın Ekmeği’ Nedir (1989) Tora ve Mitzvot’a bağlanırken- ödülümüzün, bununla sürgünden ve kendimiz için alma arzusunun köleliğinden çıkmakla ödüllendirilmek olmasını, Yaradan’ı memnun etmek için çalışabilmeyi ve Tora ve Mitzvot’taki çalışmamız için başka hiçbir ödül talep etmemeyi hedeflemeliyiz. Başka bir ifadeyle, -Tora
Sabah Dersi Materyali – Kabala İlmi Öğrenimine Yaklaşım – 29 Nisan
1) Baal HaSulam, On Sefirot’un Çalışılmasına Giriş 155 Kabalistler her bireyi Kabala ilmini çalışmaya zorladılar? Gerçekten de bunda duyurmaya değer yüce bir şey var: Kabala ilmiyle uğraşan kişilere olağanüstü ve paha biçilmez bir deva vardır. Ne öğrendiklerini anlamalar bile özlem ve öğrendiklerini okumanın büyük arzusu vasıtasıyla ruhlarını saran
Sabah Dersi Materyali – Dağıtımın Önemi – 25 Nisan
1) Baal HaSulam, Arvut, 20 Dünyanın ıslahının sonu tüm insanları Yaradan’ın amacına getirmekle olacak, şöyle yazılmıştır: “Ve hükümdar tüm yeryüzünün Kralı olacak, o günde Rab Bir ve O’nun adı Bir olacak”. 2) Baal HaSulam, Zohar Kitabına Giriş, Madde 63 Bizim neslimizde ruhların özü en kötü olmasına rağmen -ki
Yaradan’ın Çalışmasında Genel ve Birey Arasındaki Fark Nedir?
Madde No 33, 1988 Bilgelerimiz şöyle yazdı (Makot 24), “Habakkuk geldi ve onları birbirinin üzerine kurdu: Dendiği gibi, ‘Erdemli inancı ile yaşar.’” Bunun anlamı, tüm Tora ve Mitzvot’a [emirler/ iyi işler] uymamız gerektiğidir, inanç bu unsura ulaşmak içindir. Yani insandan bütünlüğe ulaşması için istenen şey, Yaradan’a inanmaktır. Bu,