e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Tövbenin Ölçüsü Nedir?

Makale No. 1, 1989 “Dön, Ey İsrail, Tanrın Rab’be, çünkü suçundan ötürü başarısız oldun.” diye yazılıdır (Hoşea 14). Şunları anlamalıyız: 1) “Tanrın Rab’be” ne demek? Tövbe “Tanrın Rab’be” ulaşmadıysa hala tövbe olarak kabul edilmiyor gibi görünüyor. Öyleyse, tövbenin “Tanrın Rab’be” ulaşıp ulaşmadığını nasıl bilebiliriz? Kim yukarı çıkıp ulaşıp

Sabah Dersi Materyali- Hücum – Şubat 22

1) Rabaş, 8. Mektup Bunlar günün sonunda belli bir yerde, belli bir liderin yönetimi altında olmak için bir araya gelen bir grup insan. Bu küçük topluluk insanüstü bir cesaretle onlara karşı olanlara göğüs geriyor. Gerçekte bu grup güçlü bir ruha sahip cesur insanlar ve bir adım bile geri

Sabah Dersi Materyali – Mantık Ötesi İnancın Aracı Olarak Bilgelere İnanma – Şubat 14

1) Rabaş, Makale 19, “Çalışmada Gümüş, Altın, İsrail, Geri Kalan Milletler Nedir?” (1988) Kişi, mantık ötesinde inanmalı ve aklın neyi emrettiğine bakmamalı, ama bilgelerin belirledikleri yolda nasıl gitmemiz gerektiğine inanmalıdır ve mantığa bakmamalıdır, çünkü inançla gitmenin harika bir Segula (şifa, erdem) olduğuna inanmalıyız. 2) Rabaş, Makale 4, Çalışmada

Sabah Dersi Materyali – Kıskançlık – Şubat 15

1) Baal HaSulam, Panim Meirot uMasbirot Kitabına Giriş, 3 Kıskançlık ateşinin doğası tüm zamanları ve tüm realiteyi kapsayarak genel olmaktır. Bunun nedeni, kıskançlık hareketidir: eğer kişi bir şeyi arkadaşında görmezse ona karşı arzusu hiçbir şekilde uyanmaz. Eksiklik hissinin kişi bir şeye sahip olmadığı için değil arkadaşı sahip olduğu

Sabah Dersi Materyali – Dua – Şubat 17

1) Rabaş, Makale 24, Çalışmada Üç Zaman (1984) Dua kalpteki çalışmadır. Bu demektir ki, insanın kalbinin kökü alma arzusu olduğundan ve bunun zıttına ihtiyaç duyduğundan, bunu tersine çevirmek için çok çalışması gerekir. Dolayısıyla doğasından çıkmak için Yaradan’a dua etmelidir. Buna “mucize” denir ve sadece Yaradan mucize yaratabilir. Bu

Paraşat Truma

“Kalbi İsteyen Her Erkekten Bana Bir Katkı Sağlayın, Katkımı Alacaksınız.” 1) Rabaş, Not 397, Aranızdan Alıp Efendiye Bir Katkıda Bulunun “Aranızdan Efendiye bir katkıda bulunun”, bunun anlamı şudur, kişi alma kaplarını Yaradan’a verecektir, buna iptal olarak Yaradan’a bağlanmak denir. Hey’i tozdan kaldırmak için uyanış vererek, Yaradan yukarıdan yardım

Paraşat Mişpatim

1) Zohar, Mişpatim, “Eğer İbrani Bir Köle Alırsanız”, No. 1-2 “Bunlar, onların önünde koyacağın emirlerdir.” Bunlar reenkarnasyon emirleridir, çünkü emirler bu dünyaya reenkarne olan ve her biri kendi cezasına göre mahkûm edilen ruhların ceza hükümleri anlamına gelir. Şimdi enkarnasyonun birkaç gizli sırrını ifşa etme zamanıdır. Şöyle yazılmıştır: “Bir

Dünya Kabala Kongresi Şubat 2021 – “Onlu İçinde Hayatı İfşa Etmek”

DERS 1: Purim – Buluşmadaki Sevinç 1) Rabaş, Makale 17, Toplantının Gündemi -2 (1986) “Kral’ın ihtişamı insanların çokluğundadır,” bu yazılana göre kolektifin sayısı arttıkça, kolektifin gücü daha etkili olur. Diğer bir deyişle, Yaradan’ın önemine ve yüceliğine dair daha güçlü bir ortam oluştururlar. O anda, her birinin bedeni, kutsallık

Paraşat Beşalah

1) Rabaş, Not 382, Firavun İnsanları Gönderdiğinde “Ve sonunda Firavun insanları gönderdiğinde” sözünü yani bütün olarak beden “Firavun” olarak adlandırılır ve kişi insanların çıkmasına izin vermeyi seçmelidir, yani tüm kuvvetler ve düşünceler Yaradan’ın olacaktır ve onun kontrolünde olmayacaktır. Bu onun tüm kuvvetlerinin bedene hizmet edeceği ancak kişinin onları

Sabah Dersi Materyali – Tu B’Şvat – Ocak 28

1) Rabaş, 46. Mektup Bilinir ki Roş Haşanah (yılın başlangıcı) yargı zamanıdır, dünyanın iyiliğe ya da kötülüğe mahkûm edildiği zamandır. Roş (baş), “kök” demektir ve dallar kökten doğar. Dallar daima kökün özüne göre büyür. Bu nedenle incirin kökü hurma dalları vermez. İnsan başlangıçta kendisi için oluşturduğu köke göre

Sabah Dersi Materyali – Kalbin Kırılması – Ocak 26

1) Rabaş, Makale 2, Çalışmada, “Ey İsrail, Efendine Tanrına Geri Dön,” Nedir? (1991) Eğer kalp kırılırsa, yani alma arzusu kalbi kontrol ederse, bolluk oraya giremez çünkü alma arzusunun aldığı her şey Klipot’a [kabuklara] gidecektir. Buna “kalbin kırılması” denir. Bu yüzden kişi Yaradan’a dua eder ve der ki, “Bana

Paraşat Bo (Firavuna Gel)

1) Rabaş, Makale 13, Firavun’a Doğru Gel -2 (1986) Şimdi şu yazılanları anlayabiliriz, “Firavun’a doğru gel, çünkü onun kalbini ve onun hizmetkârlarının kalplerini katılaştırdım, böylece Benim bu işaretlerimi onların ortasında gösterebilirim.” Bir soru ortaya çıkar, “Neden Yaradan Firavun’un kalbini katılaştırdı?” Metin şöyle cevaplar, “Böylece Benim bu işaretlerimi onların

Sabah Dersi Materyali – Maneviyatın Önündeki Engelleri Aşmak – Ocak 21

1) Baal HaSulam, Şamati 70- Güçlü Bir El ve Taşkın Bir Gazapla Sadakatle O’na tutunmak ve Kral’ın sarayına girmek için Yaradan’ın hizmetine girmek isteyenlerin hepsinin kabul edilmediğini bilmemiz gerek. Aksine kişi sınanır; eğer başka hiçbir arzusu yoksa ve yalnız Dvekut (bir olmak, bağlanmak) istiyorsa kişi kabul edilir. Peki,

Sabah Dersi Materyali – Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri] – Ocak 18

1) Yosher Divrey Emet [Dürüstlük, Gerçeğin Sözleri] Gerçekten yalnız Yaradan’a bağlı kalmak isteyen kişi, kendini beğenmişliğini kendinden itip uzaklaştırmadığı ve her zaman kusurlarını ve aşağılığını fark etmediği sürece O’na bağlı kalmanın imkânsız olduğunu anlar, o kadar ki ona kendisinin herhangi bir değeri yokmuş gibi gelir çünkü aydınlanmış olan

Paraşat VaEra

1) Rabaş, Not 924, Ve Tanrı Musa ile Konuştu “Ve Tanrı Musa ile konuştu.” Tanrı doğadır. Doğa söz konusu olduğunda, çalışmanıza devam etmek için yakıtınız olmadığı konusunda haklısınız. “Ve ona, ‘Ben Efendiyim’ dedi. Yaradan, merhamet niteliğidir ve O’nun merhametiyle, onlar güçleri ve yakıtı doğanın üstü ve mantık üzerinde

Sabah Dersi Materyali – Sadakat – Ocak 18

1) Baal HaSulam Şamati 208- Çaba Kişinin yaptığı çabalar sadakatle bağlanmaya ulaşmak için yalnızca hazırlıklardır. Sadakatle bağlanmadan hiçbir kademe elde edilemeyeceğinden ve tüm kademelerle ödüllendirilmek için kişiyi yeterli yapan tek araç bu olduğundan dolayı, kişi sadakatle bağlı olmayı alışkanlık haline getirmelidir. 2) Rabaş, Makale 12, Yakup Babasının Yaşadığı

Sabah Dersi Materyali – Sevgi Tüm Günahları Örter – Ocak 15

1) Baal HaSulam, Zohar Kitabı’na Önsöz, 34 Örneğin görme duyumuzu ele alalım: önümüzde engin, mükemmel bir şekilde doldurulmuş bir dünya görüyoruz. Ancak gerçekte tüm bunları kendi içimizde görüyoruz. Başka bir deyişle, beynimizin arkasında her şeyi bize göründüğü şekilde resmeden ancak dışımızdaki hiçbir şeyi göstermeyen bir çeşit fotoğraf makinesi

Paraşat Şemot

1) Rabaş, Makale 11, Gerçek Dua Gerçek Eksiklik Üzerinedir (1986) “Ve çalışmaları yüzünden haykırışları Yaradan’a ulaştı.” Bu demektir ki, bütün haykırışlarının üzerindeki en kötü işkence, başka şeyler yüzünden değil çalışma yüzündendi. Bunun anlamı şudur; kendi durumları için, kendine-sevgiden çıkamadıkları ve Yaradan için çalışamadıkları için ağlıyorlar. Onlara işkence eden

Sabah Dersi Materyali – Gebelik ve Doğum – Ocak 11

1) Baal HaSulam, Tek Emir Yaradan çalışmasındaki odak nokta ilk adımdır. 2) Rabaş, Makale 31, Yenika ve İbur Meselesi (1986) Yaradan’ın hizmetine giriş, İbur (ana rahmine düşme) hâlidir; burada kişi kendi özünü iptal eder ve yazılmış olduğu gibi annesinin rahmine girer: “Oğlum, babanın talimatını dinle ve annenin öğretisini

Sabah Dersi Materyali – Oyun – Ocak 3

1) Baal HaSulam, Şamati 16- Çalışmada Efendi’nin Günü ve Efendi’nin Gecesi Nedir? Kişinin ihsan etme gücüne sahip olması için, ikinci bir doğaya ihtiyacı vardır, böylece kişi form eşitliğine ulaşmak için güce sahip olacaktır. Diğer bir deyişle, Yaradan verendir ve hiçbir eksikliği olmadığı için hiçbir şey almaz. Bunun anlamı

Sabah Dersi Materyali – Sevinç – Ocak 7

1) Zohar, VaYehi, 116 Kutsallık ancak tamam olan yerde var olur, eksiklik olan yerde, kusuru olan yerde ya da hüzünlü olan yerde değil ama sevinç olan yerde. 2) Baal HaSulam, Şamati 58- Mutluluk Yapılan İyi Şeylerin Yansımasıdır Mutluluk yapılan iyi şeylerin bir “yansımasıdır.” Eğer yapılanlar Keduşa’ya (Kutsallık) ait

Sabah Dersi Materyali – Şükran – Ocak 8

1) Baal HaSulam, 55. Mektup “Ve sen Tanrı’nı seveceksin,” sözü kişinin kutsallık, güç ve sonsuz mutluluğun hazzının bereketini alma seviyesine gelebilmesi için elinden geleni yapmasına bağlıdır. Bu aşamada, doğa yasalarında olduğu gibi, sevginin ölçüsü ve onun buyrukları O’ndan sonsuz haz üstüne haz alabilme niteliklerimizle eşit hale geldiğinde kişi

Sabah Dersi Materyali – İptal Olma ve Boyun Eğme – Ocak 1

1) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 2 (1984) Kendini iptal etmeden, Yaradan’la Dvekut’a (bütünleşme) yani form eşitliğine ulaşması mümkün değildir. Ve bu doğamıza zıt olduğundan, büyük bir güç oluşturacak bir gruba ihtiyacımız var, böylece insanın yaratılma amacının gerçekleşmesini engelleyen ‘kötü eğilim’ olarak adlandırılan alma arzusunu iptal edebiliriz. Bu

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,175