245. Yaradan’ın Yardımı
Yaradan ona yardım etmedikçe, daima kendi alçaklığında kalacak ve “Yaradan’ın yardımı olmasaydı, üstesinden gelemezdi” sözleri “Efendi benim için bitirecek” de olduğu gibi onda gerçekleşmeyecek. Bunun yerine, tüm dünya ona sağlanıyor olacak ve onun her zaman insanlara ihtiyacı olacak. Diğer taraftan, dünya yolunda değil de Yaradan’ın yolunda yürüyen kişi,
246. Şekalim Hakkında – 2
Musa’nın kafasını karıştıran şeylerden biri olan Şekalim’in anlamını anlamak. RASHI şöyle yazar: “Ona ağırlığı yarım Şekel olan ateşten yapılmış bir çeşit yüzük gösterdi ve şöyle dedi: ‘Bunun gibisi verilecek.”‘ Musa’nın bu konuda neden diğer şeylerden daha fazla kafasının karışık olduğunu anlamalıyız. Bu konuyu anlamalıyız ki Tora ölümsüzdür, öyleyse
247. Cübbesini Çevirme Konusunda Titiz Olan
“Kabalist Yohanan,” Kayıp bir şeyin gözünü ona çevirmesiyle geri döndüğü öğrenci kim? Cübbesini döndürme konusunda titiz olan kişi. ‘”(Şabat 114a). Neden özellikle bu erdem için bunun kendisine iade edildiğini anlamalıyız, çünkü bu, kişi Tora’nın tüm bölümlerinde bilgili olsa ve tüm Mitzvot [emirleri] yerine getirse bile, bu niteliğe sahip
248. Şabat’tı Hoşnut Eden Kişi
“Her kim Şabat’ı hoşnut ederse sınırsız mirasa sahip olur.” Memnun etmemiz gereken Şabat’ın ne olduğunu anlamalıyız. Yani Şabat, vermemiz gereken memnuniyeti alabilecek bir husus mudur? “Altı gün çalışacaksın ve yedinci günde bu senin için kutsal olacak.” Altı iş gününden sonra kutsallık olan Şabat’ın geldiğini ima eden “Altı gün
249. Günah İşleyeceğim ve Tövbe Edeceğim
“Bir kişi ‘Günah işleyeceğim ve tövbe edeceğim’ derse, tövbe etmeyi başaramaz.”‘(Yoma 87). Soru şudur: Neden? Bunun Mesih hakkında yazılmış olduğunu bulduk “Ve onu Efendi’nin korkusuyla koklayın.” Yaradan’ın korkusunun neden özellikle Ruah’la [ruh, Reyah (koku) gibi hecelenen] karşılaştırıldığını anlamalıyız. Bir kişinin her zaman Ruah’ı [ruh / rüzgâr] tenefüs etmesi
250. İçinde Cennet Korkusu Olan Kimse- 1
“Kabalist Helbo şöyle dedi ‘Kabalist Huna, ‘İçinde cennet korkusu olan her kimse, onun sözleri duyulur’ dedi.’ Sonunda, her şey duyulur, Tanrı’dan korkun ve O’nun emirlerine uyun, çünkü bu adamın tümüdür.’ ”(Berachot 6b). İsrail’de, sözleri duyulmayan birçok büyük bilge gördüğümüz için bunu sorgulayabiliriz. Ayrıca, “Sonunda” kelimesinden hangi kanıt vardır?
423. Üç Çizgi- 2
“Sağ”; “Çünkü o merhameti arzular” ‘da olduğu gibi Hesed olarak adlandırılır. Bu, bir kişinin kendi payından memnun olması anlamına gelir, yani kişi azla yetinir. Bu, Baal HaSulam’ın, bilgelerimizin “Kim yüzünü kaldırmayacak, rüşvet almayacak” vb. ayeti hakkında ne söylediğini açıkladığı gibidir ki onlar kendilerine karşı bir zeytin ve bir
494. Sadece Bir Bütünlük Yerinde Korku Vardır
“Sadece bir bütünlük yerinde korku vardır, çünkü korku olduğunda orada eksiklik yoktur.” (Zohar, Yitro, Madde 248). Korkunun neden bütünlük anlamına ve eksikliğin olmadığı anlamına geldiğini anlamalıyız. Cevap: Korku, orta çizgi olan “korkunç” olarak adlandırılır. Orada Hasadim olmadan Hohma almanın yasak olduğu korkusu vardır. Bunu takiben, Hasadim’in olduğu sağ
525. Üç Çizgi – 3
“Sağ”, görmeye, duymaya, koklamaya ve konuşmaya benzer şekilde Sefirot’un özü olarak kabul edilir. “Sol”, Masah [perde] ve Aviut’tur [kalınlık], yani alma arzusu ve Masah. Daha sonra orta çizgi geldiğinde görmenin, duymanın, koklamanın ve konuşmanın; GAR denilen Hohma ışığıyla değil Hasadim ile parlayacağını kararlaştırır. Orta çizgiye Daat denir. “Kenarlar”
Sabah Dersi Materyali 2020 – “Ben Kendi Halkımın Arasında Yaşarım”
1) Zohar, VaYetze, 285 “Kendi insanlarımın arasında otururum.” Diğer bir deyişle dedi ki, “Yukarıda söz edilmek için hiç bir isteğim yok, ama başımı kitlelerin arasına koydum ve halkı bırakmam.” Benzer biçimde, kişi halka dâhil olmalıdır ve tekil durmamalıdır ve böylece iftiracılar ona bakıp günahlarından bahsetmeyeceklerdir. 2) Zohar, BeŞalah,
Sabah Dersi Materyali 2020 – Gizleme
1) Rabaş, Not 236, Bütün Dünya Onun İhtişamıyla Doludur “Bütün Dünya Onun İhtişamıyla Doludur,” ve dünyada Tanrısallık dışında hiçbir gerçeklik yoktur, tüm gizlilik yalnız kişinin hissiyatındadır. 2) Baal HaSulam, On Sefirot Çalışmasına Giriş, 100 Asla, Yaradan’ın Yaratılanlarından yüzün gizliliğinde kalmak istediği kanaatinde olmamalıyız. Tersine, bu tıpkı arkadaşı arayıp
Sabah Dersi 2020 Materyali – Daralma (Kasılma) Zamanı ve Genişleme Zamanı
1) Baal HaSulam, Gebelik ve Doğumun Anlamı İçsel daralma olmadan genişleme olmaz. Bu böyledir, çünkü hiçbir şekilde sınırlarından fazlasına genişlemez, bu nedenle hareket olmaz. Yaşam ışığına hazır olan varlığın işareti en azından bir sebeple büzülme gücüne sahip olmasıdır. Bu sırada yaşam ışığı gelir ve genişlemeyi yapar ve ilk yaşam
Sabah Dersi Materyali 2020 – Kıskançlık
1) Baal HaSulam, Panim Meirot uMasbirot Kitabına Giriş Kıskançlık ateşinin doğası tüm zamanları ve tüm realiteyi kapsayarak genel olmaktır. Bunun nedeni, kıskançlık hareketidir: eğer kişi bir şeyi arkadaşında görmezse ona karşı arzusu hiçbir şekilde uyanmaz. Eksiklik hissinin kişi bir şeye sahip olmadığı için değil arkadaşı sahip olduğu için
Paraşat VaYeşev
1) Rabaş, Makale 12, Yakup Babasının Yaşadığı Topraklara Geldi (1985) “Yakup, babasının yaşadığı Kenan topraklarına geldi.” Zohar’da şöyle yazar, “Rabbi Hiya dedi ki, ‘Erdemli için pek çok acı vardır fakat Tanrı onu hepsinden kurtarır.’ Peki, efendisinden korkan erdemli kötü eğilim içinde olmamak için ne kadar acı çekmelidir? Oysa
Sabah Dersi Materyali 2020 – Hanuka
1) Rabaş, Makale 9, Hanuka Mumuna Dair (1986) Hanuka, … ihsan etme kaplarını edinmek olan yaratılışın ıslahı çalışmasıdır. Buna, kendimiz için değil yalnızca Yaradan için yapmak istediğimiz “maneviyat” diyebiliriz, bilgelerimizin söylediği gibi “Tamamen Yaradan için bir adak yani yanmış bir adak, tümüyle manevidir.” 2) Rabaş, Makale 9, Hanuka
Sabah Dersi Materyali – Sevginin Kanunu ve Adam HaRişon’un Sistemi – Ocak 1
Adam HaRişon’un Islahı 1.Baal HaSulam – 600.000 RUH Dünyada gerçekten tek bir ruh vardır. Şöyle yazdığı gibi; “ve yaşam nefesini burun deliklerine üfledi (Yaratılış 2:7).” Bu aynı ruh tüm İsrail oğullarında mevcuttur, tıpkı Adam HaRishon’da olduğu gibi; her birinde tam ve tamamdır. Kesilip bölünemez, bu dünyevi şeylere ait
Paraşat VaYişlah
1) Rabaş, Makale 7, Çoğunluğun Duasının Önemi (1986) Yakup, üç çizgiden oluşuyordu; Yaradan, onun duasını bu yüzden istedi, çünkü duası, çoğunluğun duası gibi, üç çizginin mutlak bütünlüğü içindeydi. Bu yüzden şöyle yazılmıştır, ‘O zaman Yakup, çok korktu ve endişelendi,’ zira Yaradan onun için böyle yaptı ki böylece Yaradan
Sanal Kabala Kongresi 2020 – Mantık Ötesi Birlik
Ders 1 – Kendim Hakkında Tek Bir Düşünce Yok ● Yaradan’a ihsan etmek, O’ndan almak değil, O’nun gibi olmaktır. ● Yaradan’a ihsan etmek, Onluya ihsan etmektir. ● Sınırı hissetmek: Yaradan’a Onlu’nun sınırları dışında ihsan etmek imkansızdır. 1) Baal HaSulam, Zohar’ın Tamamlanması İçin Bir Konuşma Yaradan Kendisini düşünmez, O
Sabah Dersi Materyali 2020 – Orta Çizgi, Çelişki Üzerine Bağlantı, Bir Konudaki İki Karşıtlık
1) Baal HaSulam, Sen Beni Arkadan ve Önden Kuşattın Yaradan’ın yarattığı tüm yaratılış yolu bir konuda iki zıt olarak kabul edilir ve dünyadaki tüm kombinasyonlar bu şekilde yapılmıştır ve bu yaratılış eserinin tamamıdır. 2) Baal HaSulam, 51. Mektup O’na tapınmadaki tüm zorluk, ibadet edendedir, aynı konuda daima zıtlık
Sabah Dersi Materyali 2020 – Her Şeyin Üstünde Birlik
1) Baal HaSulam, Özgürlük Her sevincin ve başarının kaynağı olabilecek toplumsal birlik meselesi, özellikle insanlarda beden ve bedensel meseleler için geçerlidir ve aralarındaki ayrılık, her felaketin ve talihsizliğin kaynağıdır. 2) Baal HaSulam, Ulus Her ulusun, kendi içinde güçlü bir şekilde birleşmesi şarttır. Böylece ulusun içindeki her birey, bir
Paraşat VaYetze
“Yakup Ber Şeba’dan çıktı ve Haran’a gitti 1) Rabaş, Makale 10, Yakup Ayrıldı (1985) Makale No. 10, 1985 “Yakup ayrıldı.” RAŞİ der ki, “Oysa ‘Yakup Haran’a gitti,” yazmalıydı. Neden ayrılıştan bahseder? Erdemlinin bir yerden ayrılması geride iz bırakır. Erdemli şehirdeyken oranın ihtişamı, parlaklığı ve görkemi olur. Ayrıldığında ihtişam,
Paraşat Toldot
1) Rabaş, Makale 9, Ve Çocukları Onun İçinde Mücadele Ettiler (1985) Ve çocukları onun içinde mücadele ettiler. RAŞİ der ki, “Atalarımız bunu kaçmak olarak yorumlar, kişi Tora kapılarından geçtiğinde, Yakup çıkmak için uğraşır, putperestliğin kapılarından geçtiğinde ise Esaf çıkmak için uğraşır.” Baal HaSulam bu çalışmanın düzenidir der. Çalışmanın
230. Tanrı’nın Yerinde miyim?
“Ve o dedi ki, ‘Rahminin meyvesini senden esirgeyen Tanrı’nın yerinde miyim?’” RASHI şöyle yorumladı: “Baba gibi yapmam gerektiğini söylüyorsun; Ben baba gibi değilim. Babanın oğulları yoktu; benim senden oğullarım var, ondan değil.” (VaYetze).
229. Ağzını Bilgelikle Açtı
“Kabalist Elazar, ‘Neden ağzını bilgelikle açtı ve merhametin Torası [kanunu] onun dilindeydi.” diye yazılıdır? ‘der. Merhamet’in Torası vardır ve merhametin olmayan Tora vardır. Tora Lişma [Onun uğruna] merhametin Torasıdır. Lo Lişma [Onun uğruna değil], merhametin olmayan Tora’dır. Yani, ihsan etmek için olan Tora, Hasadim [merhametlerin] niteliği olan merhamet
228. Musa, İnancın Niteliğidir
“Musa öldü” inancın ayrılışıdır. “Musa doğdu” inanç eksikliğinin var olduğunu görmemize vesile olan, bir kişinin inancı çekmesine neden olan inancın ortaya çıkışıdır ve bu, Musa’nın onun içinde doğması kabul edilir.