e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Hayatın Gerçek Değerini Anlamak

Soru: Bir yandan, Koronavirüs, insan yaşamının değerinin ne kadar yüksek olduğunu, diğer yandan, ona bir darbe vurmanın ne kadar kolay olduğunu gösterdi. Bu iki karşıtlık nasıl birbirine geçmekte? Cevap: Hayatta her zaman olan şey budur. Bir yandan paha biçilemez; öte yandan, değersizdir. Bu paradoksu çözemeyiz çünkü yaşamın gerçek

Geçmiş Hakkında Ağlamaya Değer Mi?

Soru: Toplum, Koronavirüs’ten sonra nasıl yaşanacağı ve ne yapılacağı konusunda bölünmüştür. Bazıları virüs öncesi döneme döneceğimize dair endişelerini dile getiriyor. Ve bazıları her şeyin geri dönmesini istiyor, böylece daha önce olduğu gibi yaşayabiliriz. Ne yapmalıyız ve Koronavirüs’ten sonra nasıl yaşamalıyız? Cevap: Birçoğu böyle düşünmek istese de bu dönemi

Düşüncelerimizle Covid19 İle Savaşabiliriz

Pencerenin dışında gördüğümüz hayat, birbirimizle olan bağlantımızın bir yansımasıdır. Amerikan şehirlerinde şiddet gösterileri ve dünya çapında yeni bir Koronavirüs dalgası, her şeyden önce sosyal sorunlardır. Sadece birbirimize karşı tutumumuzu değiştirmeyi kabul edersek ikisini de çözebiliriz. Koronavirüs bize, sadece karşılıklı sorumluluk koşulu altında sağlıklı olabileceğiniz, ayrılmaz bir dünyada yaşadığımızı

Korona – Bizi Yeniden Programlayan Virüs

Bizleri sağlığımız için birbirine güvenmeye zorlayarak, virüs bize birbirimize güvenebileceğimizi, destekleyici topluluklar kurabileceğimizi ve insanlarda, zevkten daha fazla şey bulabileceğimizi öğretiyor. Kim olduğumuzun farkına varamayabiliriz ama yaşam hakkında düşünme şeklimiz, istediğimiz şeyler, değerler, tercihler, arzularımız, davranışlarımız, korkularımız, tepkilerimiz, tüm bunlar içinde yaşadığımız sosyal ortam aracılığıyla ruhumuza “programlanmıştır”. COVID-19

Bir İşe Mi İhtiyacınız Var? Bağ Koçluğu Yapmayı Düşünün

Eskiden sizin için doğru düğmeye basacak asansörcüler vardı. Ve buzdolapları bulunmadan önce, büyük buz bloklarını kesip müşterilere teslim eden buzcular vardı. İş dünyası sürekli bir evrim geçiriyor ve bu günler, bu her zamankinden daha hızlıdır. Şu anda Koronavirüs sayesinde, bu nerdeyse anında çok çabuk hızlanmış ve artmıştır. Temel/gerekli

200. Üç Kelim [Kaplar]’dan Haz Almak

İnsan “gelecek”, “şimdi” ve “geçmiş” olarak adlandırılan üç Kelim’den haz alır. En büyük haz gelecektendir. Örneğin bu, bir kişi bir düğüne veya önemli bir akşam yemeğine davet edileceğini düşündüğündedir, şehrinde çok sayıda insan olmasına rağmen sadece birkaç önemli kişinin akşam yemeğine davet edildiği yerde ve o da bu

199. Sözlü Tora

“Musa O’nun hizmetkarı”, “bilgelere inanç” olarak adlandırılır. Bilgelerin söylediği her şeye “Ve onlar Efendi’ye ve onun hizmetkârı Musa’ya inandılar” denir, yani bu Musa’nın Tora’yı Yaradan’dan aldığına ve Musa’nın açılımının her nesilde olduğuna inandıkları anlamına gelir. Bu nedenle, bilgelere olan inanç “O’nun Hizmetkârı Musa”nın devamı üzerinden uzanır. Buna “sözlü

198. Hohma ve Hasadim

Hasadim [merhametlerin] ışığı, sınırlı bir yerde parlayamaz. Bu tıpkı gün boyu boş şeylerle meşgul olan bir kişi gibidir ve kişi dua etmeye geldiğinde, niyetle dua etmek ister. Ve yine de ona yabancı düşünceler verildiğini ve dua sırasında kişinin aklını duaya yöneltemediğini görürüz. Dua ihsan etme olmasına rağmen, yani

197. Izdırap Çekmeye İlişkin – 1

Çalışmada ıstırap çekmek temizler, bilgelerimizin “Üzerinize, sizi kendi arzunuza karşı düzeltecek Haman gibi bir kral atıyorum” (Berachot 5a) dediği gibi. Başka bir deyişle, alma arzusunun doğası, yaşamdan zevk almak istemesidir. Bir kişi kalbine Keduşa’nın [kutsallık] ruhunun bir parçasını aldığında ve ruh bir verici olmak istediğinde ve alma arzusu

196. Bağlılık

Bağlılık, bir kişinin Yaradan’ın adını toplum içinde kutsallaştırması gerektiği anlamına gelir, yani eğer halk onu “Öldürül ama günah işleme” olarak kabul edilen bir günah işlemeye zorlarsa, yani halkın amacı putperest olmaksa o zaman ayakkabı bağcığında bile “Öldürül ama günah işleme” hususu geçerlidir. Çalışmada insanın arzularına “genel halk” denilir.

195. Merhametin Yargı Niteliği ile Birleşmesi

Yargı niteliğinin merhamet ile birleşmesine ilişkin olarak, onun aracılığıyla alttaki Mohin’e layık hale geldi ve üsttekinin AHP’ına ilişkin olarak, ki o alttakine düştü. Temel çalışmanın seçim olduğu, yani “yaşamı seç” anlamına geldiği bilinmektedir, bu nedenle Lişma [onun uğruna] olan Dvekut [yapışma] olacaktır. Bununla, bir kişi Dvekut ile, Yaşamların

194. Davut Neden Cezalandırıldı?

Raba, “Davut neden cezalandırıldı?” dedi. Bu Tora’nın sözlerini ‘şarkılar’ olarak adlandırdığı içindir, “Yasalarınız benim meskenimin evinde bana şarkılardı” denildiği gibi. Yaradan ona ‘Göz kırptıysan, gitmiştir, onlara ”şarkılar” mı diyorsun?’ un yazılı olduğu Tora’nın sözlerini söyledi. Bu nedenle ben seni çocukların bile bildikleri bir şeyle başarısız kıldım, “Ama Kehat’ın

193. İkinci Kısıtlamanın Anlamı

ZAT de Nekudim’deki Tzimtzum Bet [İkinci Kısıtlama] ayrıldı, çünkü onlarda “bağlı” olarak adlandırılan çizgilerin ıslahı yoktu. Eksikliğin olduğu bir yerde, bolluk parlamaz, çünkü “ayrılık” adı verilen bir alma yeri vardır. Fakat eğer mantık ötesinde olduğundan ihtiyaç duymadığı için bolluğu bırakmazsa, bu “rahmet arzusu” olarak adlandırılır, yargılar için hiç

192. Temeller

“Eğer bizi Sina dağının yakınlarına getirseydi ve bize Tora’yı vermeseydi, memnun olurduk!” Yorumlayanlar sordu, “Tora olmadan memnun olacağımız nasıl söylenebilir? Sonuçta, Yaradan dünyayı Tora için yarattı, bilgelerimizin “Antlaşmam gündüz ve gece olmasaydı, cennetin ve dünyanın yazgısını belirlemezdim.” (Avoda Zara 3a) ayeti hakkında dedikleri gibi. Bilgelerimizin söylediklerine göre sormalıyız:

191. Bilgeliğin Işığının Rolleri

Bilgeliğin ışığında iki rol vardır. Parladığında kötülüğün farkındalığına geliriz. Daha sonra bir kişi kötülüğün farkındalığına sahip olduğunda, alma kaplarını kullanmamayı bilir. Ardından ışık ihsan etmek için almaları adına alma kaplarına parlar ve onlara güç verir. Buradan Kelim’in amacı [kaplar] için iki eylem olduğu sonucu çıkar. 3) Bu, ihsan

Yaşamın İki Anlayışa Ayrılmasının Nedeni

Makale 1, 1988 Bilgelerimiz şöyle dediler (Berahot 18): ‘Yaşayanlar öleceklerini bilirler. O erdemliler ki, onlara ölümlerinde ‘yaşayan’ denir. RAŞİ şöyle yorumlar: ‘O erdemliler öleceklerini nasıl bilirler? Onlar ölüm gününe dikkat ederler ve günahtan kaçınırlar.’ ‘Ve ölüler hiçbir şey bilmezler. O günahkârlara yaşamlarında ‘ölü’ denir.’ RAŞİ şöyle yorumlar: ‘Günahkârlar

190. Tövbe Edenlerin Yeri

“Tövbe edenlerin bulunduğu yerde, tam erdemli duramaz” (Berahot 34b). Bir kişi öğrenirse, ona “tam erdemli” denir. Öğrenemediği zaman ona “kötü” denir. Eğer kişi üstesinden gelirse ona “tövbe eden” denir. Kural “Ödül kedere göredir”. Dolayısıyla, tam erdemli tövbe edenlerin bulunduğu yerde duramaz.

189. Kabala Bilgeliğini Öğrenmek Hakkında

Spinka’nın Rabbisi, Imrei Yosef kitabına girişte, Rav Chaim Eliezer adına “Tanrı’nın ihtişamı meseleyi gizlemek için ve kralların ihtişamı meseleyi derinlemesine araştırmak için.” (Süleyman’ın sözleri 25) ayetinin anlamını yazar. Şöyle açıklar; eğer bir kişi Kabala bilgeliğini kaç tane dünya ve Sefirot olduğunu bilmek için yani Tanrı’nın yüceliğini, ihtişamının büyüklüğünü

188. Bir Kısmın Örtülmesi, İki Kısmın İfşası – 1

Eğer daha sonra, daha fazla gizleyeceklerdiyse neden ifşa ettiklerini sormalıyız. Bunun, layık olanlara bir kısmını ifşa ettiler ve layık olmayanlara, ki böylece onlar gerçeği göremeyeceklerdi, iki kısmı gizlemeleri gerekti, anlamına geldiğini yorumlamalıyız.

187. Yaradan’ın Yüceliği Onun Alçakgönüllülüğüdür

Bir kişi Yaradan’ın yüceliğini takdir ettiği ölçüde, aynı ölçüde onun alçakgönüllülüğünü görür. Yani Yaradan alçakgönüllüdür, çünkü kişiye döner. Yaradan o kadar yüce değilse, o zaman o kadar alçakgönüllü de değildir, çünkü insan da bir ölçüde yücedir. Fakat bir kişi Yaradan’ı yüce olarak takdir ettiğinde, Yaratan’ın yüceliğine göre, O’nun

186. Geri Dön, İsrail – 1

“İsrail, Tanrınız Efendi’ye geri dönün.” Bilgelerimiz “Tövbe yücedir çünkü tahta doğru ulaşır, “Efendi Tanrınıza doğru.” dediği gibi.” (Yoma 86a). Kisse [sandalye], Kissui [kapak] kelimesindendir ve Kisse (Sulam’daki [Zohar üzerine “Merdiven” yorumu] “Zohar Kitabına Önsöz”e bakınız) kelimesinden gelmektedir. “Çünkü kötülüğünüzde başarısız oldunuz,” çünkü “Bir kişi Tora’nın sözlerini onlarda başarısızlığa

185. Şekalim Hakkında-1

Şekalim: Şekel’in anlamı, bir kişinin ne yapacağını tartması/değerlendirmesidir (Shokel). “Yarım Şekel” “Dua yarısını yapar.” sözlerinden gelir, dua etmesi gerektiği zaman ki Yaradan onun arzusunu tamamlayacaktır.

184. Tefillin Giyme Zamanı

Tefillin giymenin zamanı, arkadaşını dört arşınında görmeye başladığı zamandır. Bu çalışmada bize ne ifade eder? Arkadaşı Yaradan’dır “Arkadaşınız ve babanızın arkadaşı, ayrılmayın.”, “Kardeşlerim ve arkadaşlarım uğruna.” yazıldığı gibi. “Dört arşın”; “dört arşın” olarak kabul edilen insandır. Eğer kişi Yaradan’ın varlığını dört arşını içinde görür ve hissederse, buna “bir

183. Çalışma En Önemlisidir

İnsanın çalışması öncelikle “Şehina’yı [Kutsallık] tozdan kaldırmak” amacıyla olmalıdır. Bu, cennetin krallığı meselesi anlamına gelir, yani Yaradan’a inanç olan Malhut’un yükünü kabul etmek anlamında, kendi iyiliği için değil, Yaradan uğruna. İnsan kendisi için bir alma arzusu ile yaratıldığından, Yaradan’a hizmet etmekte doğal olarak acizdir. Bu nedenle, insanın çalışması

182. Sapkınlık Cezadır

Sapkınlık bir cezadır ki o başka bir bedene, onun mantığa karşı nasıl konuştuğuna bakmak zorundadır. Bunun için üzülmeliyiz ve onun üzerine merhameti uyandırmalıyız ki ıslah edilsin.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,181