e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

137. Eksiklik Kli’dir [Kap]

Eksiklik en önemlisidir ve dolumu almak için bir Kli [kap] olarak adlandırılır. Dolumun miktarı, eksikliğin boyutu ile ölçülür. Sonuç olarak, daha fazla ve daha az değil de tam olarak aynı dolum varsa yine de kişi dolumdan haz alır, memnun ve mutludur ve sevincini ifade etmek için kelimeler bulamaz,

136. İshak’ın Bağlanması

İshak’ın bağlanması, mantık ötesi sağ çizgi olan İbrahim; her şeyi eleştiren akıl olan, sol çizgiyi bağladığındadır, bu ona içinde bulunduğu durumun genel bir resmini verdi. O, tüm “sol” u bıraktı ve mantık üstü olan “sağ” ın niteliğini üzerine aldı. Bununla, daha sonra orta çizgi ile ödüllendirildi. Yani sol

135. Erdemli Zorla Alır

Almada üç tutum vardır: 1) bağış almak, 2) hediye almak, 3) zorla yani hakettiği için talep ederek. 1) Bağışta, kişi yardım alırken utanır ancak bir kişi utanmasına rağmen talep eder. 2) Bir hediyeyle, bir hediye istemek alışılmış değildir. Aksine, alıcıdan bir talep olmaksızın bir hediye verilir. Bunun yerine,

134. Tövbe GAR’da Yardımcı Olmaz

Kelim [kaplar] ‘de ışık parladığında, ışık ve Kli [kap] arasında bir fark yoktur. Işık ayrıldığında, fark belirgin olur. Bu nedenle sevgiden tövbe ile ödüllendirildiğinde, günahlar, erdemler olur çünkü üst ışık tüm Kelim’e parlar yani yapılan tüm eylemlere. Sonuç olarak, tüm eylemler ışık için Kelim olur. Böylece, günahlar bile

133. Hepsi Islahlardır

“Mısır’a verdiğim tüm hastalıkları, sana vermeyeceğim çünkü Ben, Efendi senin şifacınım” (Çıkış 15:26). Bilgelerimiz, “Hastalık vermezsem, şifacıya ne gerek var?” diye sorar. (Sanhedrin 101a). Yorumlamalıyız ki şifacı olduğumdan dolayı, eğer hastalığı iyileştirmem gerekiyorsa neden sana bir hastalık vermeliyim ki? Bir hastalık vererek ne kazanırım? Bu bir ceza olmalı

132. Üstteki ve Alttaki

Edinen birinin Kelim’i [kapları] ve veren birinin Kelim’i. Üstteki veren, alttaki ise edinendir. Alttakinin Eynaim’de [gözler] sahip olduğu Masah’a [perde], “gözlerin kapatılması” denir, bu yüzden üstekinin de Galgalta ve Enayim’den daha fazlasına sahip olmadığını görür. Buradan, alttakinin Masah’ının üst olanı örttüğü sonucu çıkar. Üstteki, üsttekini alttakine kapatan Masah’ı

131. Sevdiğin Bir Kadınla Bir Yaşam Gör

Bu, kişinin Zer Anpin olan hayat ağacından, “bir kadın” olarak adlandırılan, Malhut olan yaşamı içermesi gerektiği anlamına gelir. Bir diğeri olmadan, Malhut’suz Zeir Anpin işe yaramaz. Hohma’nın aydınlatması olan yaşam, sadece Malhut üzerinde bulunduğundan kişi, gece ve gündüz niteliğini içermelidir. Açıklama: Bir “Kadın”, cennetin krallığı anlamına gelir. “Sevdiğin”,

130. Yaradan’ın Tanıklığı

“Yaradan’ın tanıklığı, akılsızı bilge yapar.” Eğer kişi bilge olmadığını bilirse, Tora onu bilge yapar. “Efendinin öğretisi bütündür” sözünün anlamı şudur; bazen kişi, Tora’yı öğrenir, ama niyeti bunun Yaradan’ın öğretisi olduğu -yani tüm Tora O’nun ismi olduğu- mudur? Yaradan’ın Tora’sı vardır yani bütün Tora, sadece O’nun kutsal adlarından bahseder

129. Bilgi ve İnanç

İnsan, bilerek veya bilmeyerek, bedenin beslenmesinin yasalarını korumak için çalışır ve uğraşır çünkü ödül ve ceza ifşa olur. Bu nedenle kişi, hasta olduğundaki gibi yeme veya içmede tat hissetmese dahi, bu yiyeceklerden hoşlanmasa bile, kendisini hala yemeye ve içmeye zorlar çünkü bu yasaları uygulamazsa cezalandırılacaktır ve sadece cezalandırılmış

128. Efendi Tanrımızı ​​Yücelt

“Efendi Tanrımızı yücelt ve O’nun kutsal dağının önünde eğil çünkü Tanrımız kutsaldır.” “Yücelt”, eğer kişi Yaradan’ın yüceliğini ve büyüklüğünü bilmek isterse, bizim bunu sadece Dvekut [yapışma] ve form eşitliği aracılığıyla elde edebileceğimiz anlamına gelir. Peki, “form eşitliği” nedir ve kişi form eşitliğine nasıl ulaşır? “O’nun kutsal dağının önüne

127. Mutlu Odur

“Yaradan’ın kötülük atfetmediği ve ruhu hile içermeyen, mutludur” (Zohar, Nasso, Madde 1). Yani Yaradan, neden günahlara sahip olmasına rağmen ona kötülük atfetmesin ki? Çünkü ruhunda hile yoktur. “Yüce”, büyüklük demektir. Kişi, yüce değildir çünkü eksiklikleri vardır zira bazen kişi gururludur; Yaradan’a karşı şikayetleri vardır ancak kendisinin iyi olduğunu

126. Hastayı Ziyaret

Yaradan, hasta kişinin başının üzerindedir. “Hasta”, onun baş ağrıları, yabancı düşünceler anlamına gelir ve karnından hasta, alma kaplarında olduğu anlamına gelir. Aynı zamanda, Yaradan, kişiye hasta olduğu bilincini de verir.

125. Tanımlar – 1

“İyi taraf”, “destek” olarak adlandırılır. Kişinin güvenecek bir şeyi vardır yani bir temeli var. “Sert yargının tarafı”, kişinin, cennetin krallığının yapısını inşa edecek hiçbir temeli olmadığı anlamına gelir. O zaman, “yeryüzünü boşluğa asar” durumundadır. “Orta çizgi”, Yaradan’dır yani O, yardım eder. “Geçmiş için minnettar”, “sağ çizgi” ve “benimle

124. Bana Hizmet Etmek

“Bütün dünya, sadece bana hizmet etmek için yaratıldı.” Baal HaSulam’ın yorumuna göre bu, bir kişinin başkalarında gördüğü tüm kusurların, kendisinin olduğuna inandığı anlamına gelir. Bu nedenle kişi ıslah etmesi gereken şeylere sahiptir. Buradan, tüm dünyanın ona kusurlarını sunarak hizmet ettiği ve kendi başına bakmasına gerek olmadığı sonucu çıkar.

123. Elsiz ve Bacaksız

Eller olmadan yaşamak ve kuşlar gibi bir yokluk hissetmemek mümkündür. Ayrıca, “Karnında yürüyeceksin” denilen, yılan gibi bacaksız yaşamak da mümkündür. “Eller”, gerçekliği elde eden Kelim’dir [kaplar]. “Bacaklar”, eleştiri ve olumsuzluktur. “Mantık üstü” ise eller ve bacaklar olmadandır.

122. Yaşamla Ödüllendirilmek

“Ödüllendirildi”, eğer kişi, içinde hiçbir lezzet bulmamasına rağmen Tora’yı öğrenme arzusu olduğunu söylerse, yine de oturması ve kitabı didiklemesi ve çalışmaya gelmek için bir düşünce ve arzu verilmiş olmasının, büyük bir ayrıcalık olduğunu düşünür ve bunun için Yaradan’a teşekkür eder. Onun için büyük bir ayrıcalık olduğunu söylediğinde, buna

121. İnsan İçindeki İki Kuvvet

İnsan, dünyada iki kuvvet algılar: 1) Reddetme kuvveti ki böylece kişi bulunduğu safhadan hareket edecektir. 2) Kişinin bulunduğu safhadan hareket etmesini gerektiren, kişiyi çeken çekme kuvveti. Reddetme kuvvetine “acı çekme” denir. Gerçek şu ki; bulunduğu safhada acı çekmesi, kişinin orayı terk etmesini ve hayattan zevk alabileceği bir yer

Yeni Bir Toplumun Eşiğinde

Tamamen yeni bir toplumun, Kabalistlerin bunun hakkında yazdığı bir toplumun eşiğindeyiz. Günümüzde, doğanın isyan ettiği gerçeğine tanık oluyoruz. O artık kötü insanlarla uğraşmak istemiyor. Doğanın onları kendisiyle dengeye getirmesi gerekir, biz de direniriz. Buna bağlı olarak, doğa bu açıdan bizi olumsuz tepkilerle düzeltmelidir. Bu tam olarak kendi üzerimizde

Virüs Olumsuz İkincil Etki Bırakabilir Mi?

Soru: Bir virüs olumsuz ikincil etki bırakabilir mi? İnsanlık buna nasıl tepki vermeli ki bu olumsuz olmasın? Cevap: Virüsten sonra kötü bir şey olmayacak. Umarım o bizi iyileştirir. Aslında, Rabaş’ın yazdığı gibi, o bir hastalıktan ziyade bir tedavi olacaktır. Virüs bizi egoizmden iyileştirecek, biraz daha yükseğe çıkaracak, temizleyecek

Sosyal Mesafe: Daha Derin Bir Bağ Seviyesi İçin Çağrı

Çok eşsiz bir zamanın ortasındayız. İnsanlar sosyal hayvanlardır, ancak COVID-19 döneminde sağlıklı veya hasta olmak arasındaki fark, başkalarına fiziksel yakınlığımızla belirlenebilmektedir. Bu nedenle, uzmanlar tarafından virüsün dalgalanma etkisinden kaçınmak için sosyal mesafe teşvik edilmektedir. Ancak fiziksel düzeyde birbirimizden uzak durmak, ayrıca ilişkilerimizi yeniden şekillendirmemize ve geliştirmemize yardımcı olabilir.

Sabırsızlığa Rağmen, COVID-19 Karantinasını Kaldırmak İçin Çok Erken

Bizler Koronavirüsü yenmedik. Nasıl çalıştığı, nasıl bulaştığı ve yayılmayı yeniden canlandırmadan karantinayı kolaylaştırmak için hangi adımları atabileceğimiz hakkında çok az şey biliyoruz. Aynı zamanda, yiyecek ve diğer hammadde ihtiyaçlar üzerinde net bir şekilde yeniden stok yapmamız gerekiyor, yoksa çok daha uzun bir süre tam karantinayı sürdüremeyiz. Bu zor

Koronavirüs Bize Ne Öğretecek?

Soru: Koronavirüs bizi, birbirimize yakın olmaktan korkar hale getirdi. Bu, insanlar arasında daha büyük bir ayrılığa neden olmaz mı? Cevap: Virüs bizi birbirimizden daha uzak mesafeye götürmez, birbirimize nasıl doğru bir şekilde yaklaşmamız gerektiğinin farkındalığına götürür. Şimdiye kadar, egoistler olarak, başkalarına sadece onları kendi yararımıza kullanmak için yaklaştık,

Dünya COVID-19’dan Ne Öğrenecek?

COVID-19, doğanın insanlığa karşılıklı sorumluluk, eşitlik ve doğanın insanlara üstünlüğü konusunda ciddi dersler vermesinin bir yoludur. Bizi nispeten uzun bir süre boyunca sosyal uzaklaşma ve evde kalma koşullarına zorlayarak, hayatta neyin önemli olduğunu, birbirimizle nasıl ilişki kurduğumuzu, kendimiz için nasıl bir dünya yarattığımızı ve hayatımızı yürütmenin daha iyi

Doğaya Zarar Vermeyi Durdurun!

Tora, Çıkış 15:26: …Mısır’a verdiğim tüm o hastalıkları, sana vermeyeceğim çünkü ben Efendinim, senin şifacınım. Sanhedrin 101a: Bilgelerimiz şöyle sorar: “Eğer hastalığı veren bensem, şifacıya ne gerek var ki?” Rabaş, Makale 133, “Bunun Hepsi Islahtır”: eğer ben şifacıysam, eğer bu hastalığı ben iyileştireceksem, neden sana hastalık veriyorum? Hastalık vermekle

Doğa Bizden Ne İstiyor

Ebedî bir durummuş gibi hissedilebilir, ancak bütün dünya dramatik şekilde değişti, varoluşsal soruları ve içimizdeki ruh arayışını uyandırdı. Bizler ne yaptık ki doğa üzerimize bütün gezegeni felç eden Covid19 virüsünü saldı? Bu sıkıntıları sona erdirmek için, maske takmanın ötesinde, şahsen yapabileceğim bir şey var mı? Durumumuzu gözden geçirebilmemiz

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,169