107. Ve Başan’ da Golan
Adar 1, Tav-Shin-Zayin, 21 Şubat 1947 Başan, Buşa [utanç] kelimesinden gelir. Golan, Geula’dan [kurtuluş] gelir. Yani bizler, utanç sayesinde kurtarılırız. “Hermon ve Tavor şarkı söyleyecekler.” Tavor, “Vatar dağlarında” (Şarkılar Şarkısı 2) olduğu gibi Vatar kelimesinden gelir. Harim’e [dağlar], Hirhurim [yansımalar] denir yani bir kişiye gelen düşünceler. Vatar, “ve
106. Keduşa’nın Yıkımı
Bir kişi, tapınağın yıkılması için dua etmelidir ki Keduşa yıkılmıştır ve alçaklıktadır ve hiç kimse bu alçaklığa dikkat etmez yani Keduşa yeryüzüne yerleştirilmiştir ve alçaklığından yükseltilmelidir. Diğer bir deyişle her biri, kendi faydasını tanır ve bunun çok önemli ve çalışmaya değer olduğunu bilir. Ama ihsan etmek için çalışmaya
105. Bizi İhtişamı İçin Yaratan Tanrımız Kutsaldır
Bir kişi, Yaradan ona bu hissi verdiğinde Yaradan’a teşekkür eder ve bu şekilde çalışabilir yani yaptığı her şey, kendi iyiliği için değil cennetin ihtişamını arttırmak içindir.
104. Yahudi Olmayan Birine Tora Öğretme Yasağı
“Yahudi olmayan birine Tora öğretmek yasaktır”, “Bunu hiç bir ulus için yapmadı” denildiği gibi (Hagigah 13a). Baal HaSulam’ın yasaklarla ilgili yorumladığına göre, her nerede “yasak” yazılı ise bu imkânsız anlamına gelir. Sonuç olarak, Yahudi olmayan birine Tora öğretme yasağı, kişi günahlarından arınmış olsa bile Tora’nın emirlerine uymuyorsa, Tora
103. ZON’un Birleşmesi
“‘Ve Yehuda ona yaklaştı.’Rabbi Elazar başladı, ‘Çünkü sen bizim babamızsın, İbrahim’in bizi tanımamasına rağmen ve İsrail bizi tanımaz, Sen, Efendi, bizim Babamızsın, eskiden beri Kurtarıcımız senin adınadır.” Sulam’da [Zohar’ın merdiven yorumunda], ‘Sen bizim babamızsın’ Malhut anlamına gelir. Bu, Senin bizim kökümüz olduğun anlamına gelir çünkü Malkut ‘Sen bizim
102. İyi İşlere Oğullar Denir
İyi işlere “oğullar” denir. Oğullara, “anlayış” ve “bilme” de denir. Babalara anlayışı doğuran “sebepler” denir. Bu nedenle Tora ile meşgul olduğumuzda, Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olarak anlayışa ve bilgiye sahip olmak istiyoruz. … Bu, erdemliyle böyle değildir…oğulları… iyi eylemler, RASHİ’nin yorumladığı gibidir “size erdemlilerin birincil soylarının
101. Mantık Üstü İnanç
Örneğin, AK’un Tabur’unun altında, Sium’un on Sefirotu’nun olduğunu öğrendik. Başka bir deyişle ihsan edemeyeceği için almak istemediğini söylediği sürece, onda Hasadim’in ışığı ve Hohma’nın aydınlatması vardır. Ama aklına bir alma meselesi geldiğinde, derhal Keduşa [kutsallık] derecesinden düşer.
100. İnanç ve Mantık
Tel-Aviv, 9 Mart 1953 “Çalışmamızın tamamı mantık üstü inanç içindeyse, neden bilgi olan Hohma’yı (bilgelik) çekmeliyiz?” diye sordu. “Eğer neslin erdemlileri bilme safhasında olmasaydı, İsrail’in tamamı mantık üstü inanç yoluyla çalışamazdı.” diye cevapladı. Özellikle neslin erdemlileri, Hohma’nın aydınlatmasını uzattığında, onun Daat’ı [mantık / bilgi] İsrail’in tamamında aydınlatır. Bu,
98. Gece Yarısı Islahı
“Gece yarısı”, gecenin ortası anlamına gelen “yarı yarıya” olarak adlandırılır. “Gece”, “karanlık” olarak adlandırılır ve ortada, “yarı yarıya”, yarı iyi ve yarı kötü olarak adlandırılan karanlık vardır, bu da Keduşa’nın [kutsallık] ışığının onun için biraz parladığı ve aynı zamanda biraz da karanlıktaymış gibi hissettiği anlamına gelir. Bu, onun
97. Tora Her İki El İle Alınmalıdır
Tora’yı her iki el ile almamız gerektiği söylenir. Ayet “Sağında uzun ömür, solunda zenginlik ve şeref” der. Uzun ömür, kişinin Yaradan’ın çalışmasını durdurmaması, daima Yaradan ile Dvekut’ta [yapışma] olması gerektiği anlamına gelir. Sağın Hesed [merhamet] olarak adlandırılmasının nedeni, gerçekliğin iptalidir – ki kişi sadece Yaradan’a memnuniyet getirmek ister.
96. Izdırap Merhametten Önce Gelir
“Tora, Mitzva’dan [emir] önce geldiğinde veya bilgelik korkudan önce geldiğinde… aynı şekilde kurtuluş da olacaktır. Eğer ödüllendirilirlerse, merhametle ortaya çıkacaklar ve merhametten önce gelmezse, ızdırap içinde ortaya çıkacaklar ve merhameti uzatmak için ızdırap ve yargından önce gelmesi iyidir… ödül kedere göredir” (Zohar, Ki Tezte, Madde 52). Aşağıdakileri anlamalıyız:
95. Cennetin Krallığı Hesed ile Başlar
“Cennetin krallığı Hesed [merhamet] ile başlar” yani örtülü Hasadim [merhametler]. Yaradan’ın oğlunu hatırladığını bildiğimizde, anılar Gevura’dır. Şofarot [şofarın çoğulu, bir koç boynuzu], orta çizgidir. Şofar, eylemlerinizi geliştirmek (İbranice: Shapru) anlamına gelir. İlk amaç, ihsan etmek için eylemleri geliştirmekse, Hasadim ile başlarız ve nihayetinde eylemlerin gelişimine ulaşırız ki artık
94. Bir Damat Bir Kral’a Benzer
Bir damat, bir Kral’a benzer zira onun günahları aklanır. Şöyle ki, o bir Kral’a benzer yani ihsan etme gücüne sahiptir. Bu, damadın daha düşük derecede olduğunu ve Kral’ın önünde iptal ettiğini hissettiğinde tam olarak böyledir. O zaman, otoritesi olmayan bir Kral’a benzer. Buradan sonuçları görün.
93. Bir Engeli Kırıp Geçen Bir Kral
“Bir kral, bir engeli kırıp geçer ve kimse onu protesto etmez.” Bir “Kral”, Yaradan’dır. “Bir engeli kırıp geçme”, alma ve ihsan etme arasında ayrım yapan şeydir. “Kimse onu protesto etmez”, “alma arzusu” denilen bedenin teslim olduğu anlamına gelir.
92. Eski ve Yeni
Kırılmış Eski Kelim [kaplar], parçalanmanın sebebi alma kapları ise, bir dahaki sefere dikkatli olacaksınız yani ihsan etmek için çalışmak adına yeni Kelim alacaksınız.
70. Keduşa ve Sitra Ahra Arasındaki Fark
Keduşa’da [kutsallık] olan alma arzusu ile Sitra Ahra’da [diğer taraf] olan alma arzusu arasındaki fark, Keduşa’da ihsan etmek için hedeflediğimiz arzunun, sadece bir kısmını kullanmamızdır. Almak için çalışan kısım Keduşa’da değildir. Doğal olarak, almak için alma arzusunun ıslah olmuş olacağını söyleyemeyiz çünkü Keduşa ile hiçbir teması yoktur, bu
69. Maneviyatta Çalışma İçin Ödül
Genel olarak dünyada üç şey vardır: 1) Yaradan, 2) Yaratılan varlıklar, 3) Yaradan’ın yaratılan varlıklara verdiği zevk ve haz. Bu anlamda, Ein Sof dünyasının tüm gerçeği doldurduğunun farkına varıyoruz. Orada bir başlangıç ya da son yoktur. Burada, çalışma için yer yoktur çünkü eklenecek hiçbir şey yoktur. Malkut adı
68. Çalışmanın Sırası
Başlangıçta kişi, Yaradan’ın yarattıklarına iyilik yapmak istediğine mantık üstü inanmalıdır. Bu nedenle O, Yaradılış’ını yarattı ve onlara haz alma arzusunu ve özlemini yerleştirdi. Bunun nedeni, haz alan tek Kli’nin [kabın] bu olmasıdır çünkü insan, yalnızca özlem duyduğu şeyden haz alır. Özlemediği bir şey alabilir, ancak bundan haz alamaz
67. Gerçek Nedir?
Büyük ölçüde, güzellik, kıyafetler ve mobilyalar söz konusu olduğunda, çoğunluğun güzel olup olmadığına ilişkin kararıyla belirlenir. Her kuşağın, önceki kuşağın güzellik tasvirini reddettiğini görüyoruz. Örneğin: Önceki nesilde insanlar, üzerinde her türlü gravürle mobilyaların ahşaptan yapılması gerektiğini biliyorlardı. Bugün, birkaç kuşak önce Kudüs’te olduğu gibi, dolaplar duvar dolaplarıdır. Eski
66. Efendi’nin Gününü Bekleyenlerinize Yazıklar Olsun!
“‘Efendinin gününü bekleyenlerinize yazıklar olsun; bu karanlıktır ve ışık değil.’, İkisi de gün ışığını bekleyen bir horoz ve yarasa hakkında bir alegori vardır. Horoz yarasaya, ‘Niçin beklediğimi görebiliyorum çünkü onun ışığı benimdir’ dedi (Gemara, Sanhedrin 98a).” Açıklama: Yarasanın görmek için gözleri yoktur, o zaman güneş ışığından ne elde
65. Kötülüğe Yüz Çevirin ve İyilik Yapın – 2
Bir kişi kötülüğe yüz çevirmek istiyorsa, kötülüğü kendisinden uzaklaştırmak için herhangi bir eylem yapmasına gerek yoktur çünkü doğada bir kişinin kendisi hakkında kötü bir şeye dayanamayacağına dair bir kural vardır. Aksine, bir kişi onun için bir şeyin zararlı ve kötü olduğunu fark ettiğinde ki bu, onun hayatını kaybetmesine
64. Her Şey O’nun Sözüyle Yapılır
Kutsama ile ilgili olarak, “Her şey O’nun sözüyle yapılır”, kural şudur eğer kişi durmak zorunda kalırsa, tekrar kutsaması gerekir. Zevkler üzerindeki kutsamaların geri kalanında, durmak zorunda olmasına rağmen, mantık içinde kutsaması gereken bir şeyi olduğu için, hala kutsayabileceğini yorumlamalıyız. Bu, “Her şey O’nun sözüyle yapılır” ile böyle değildir
63. Bugün Burada Duruyorsunuz – 1
“Bugün burada duruyorsunuz hepiniz.” Bu demek oluyor ki onları topladı… sözleşmeyi kabul etmek için (RASHI). “Hepiniz”, herkesin Arvut’a [karşılıklı sorumluluk] (Ohr HaChaim) girdiği anlamına gelir. Bir soru vardır, neden o çoğul formla başlar, “hepiniz”, sonra tekil forma geçer, “İsrail’den her insan”. Bunun anlamı “Hepiniz”in, İsrail’deki herkese yayıldığıdır yani
62. Ödül ve Ceza
Çalışmada, bu dünyada ödül ve ceza kullanırız. Bir sonraki dünyada, var olmasına rağmen bunu kullanmayız. Ancak genel halk, ödül ve cezayı öncelikle bir sonraki dünyada kullanır, bu dünyada ödül ve cezayı kullanmaz. “Ödül” haz, “ceza” acı demektir. Kendi iyiliği için çalışan genel halk için, bir sonraki dünyanın ödülünü
61. Sağ ve Sol
Dünyaları sürdürmek için bir Zivug [çiftleşme], hiç durmayan, Hasadim örtülü, bir Zivug. Ruhları doğurmak için bir Zivug, duran ve Hohma diye kabul edilen bir Zivug. Sağda yaşamak mümkündür ancak doğurmak değildir ama solda, “eksiklik” olarak adlandırılan Hohma’da, bir sonraki safhayı doğurmak mümkündür. Diğer taraftan, merhamet isteyen bir kişi