e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

815. Bo [Gel]

“Firavun’a doğru gel, çünkü onun kalbini ve hizmetkârlarının kalbini katılaştırdım ki, içlerinde bu alametlerimi göstereyim.” Yorumcular “katılaştırdım” sözcükleri hakkında sordular: Yaradan ona kalbin katılaşmasını verdiğine göre, yani Yaradan ona seçim şansı vermediğine göre, bu neden onun suçu olsun? Ayrıca “Firavun’a doğru gel” sözleri hakkında da sordular: “Firavun’a doğru

703. Miketz [Sonra]

Rabbi Şimon, “Bu olay Joseph’e olana kadar ona ‘erdemli’ denmezdi” dedi. O, bu antlaşmayı tuttuktan sonra, ‘erdemli’ olarak adlandırıldı… Ve daha önce çukurda ne oldu, ondan uzaklaştılar ve ‘aceleyle onu çukurdan çıkardılar,’ ondan çıkarıldı ve yaşayan bir suyun kuyusunda taçlandırıldı. Sulam’da [Zohar hakkındaki merdiven yorumunda] bunun şaşırtıcı olmaması

607. Köle Olduğunu Hatırla

“Mısır topraklarında bir köle olduğunu hatırla.” Burada bize, bir kişinin bir yükseliş durumundayken, düşüş sırasında neye sahip olduğunu öğrenmesi gerektiğini ima eder, çünkü düşüş sırasında konuşacak kimse yoktur, zira o zaman bir kişi manevi hayatta bilinçten yoksundur ve sadece bedenini hazlarla doldurmakla ilgilenir ve hazların kendisine nereden geldiği

605. Ve Yitro Duydu

“Ve Yitro duydu.” Zohar sorar, Yitro duydu ve bütün uluslar duymadı mı? Ne de olsa, “Uluslar duyacak, kızgın olacaklar” yazılıdır. Ancak Yitro duydu ve kırıldı ve tüm uluslar duydu ve kırılmadı. Bu nedenle, onların duyması duyma değildir. Yitro’nun Kızıldeniz’in yarılmasını ve Amalek’e karşı savaşı duyduğunda neden kırıldığını sormalıyız.

584. Efendinin Yüzü Kötülük Yapanlardadır

Şabat’tan sonra Nuh, Tav-Shin-Lamed-Vav, 11 Ekim 1975 “Efendinin Yüzü Kötülük Yapanlardadır, onların hatırasını yeryüzünden ayırmak için. Onlar ağladılar ve Efendi duyar ve onları bütün sıkıntılarından kurtarır.” Sorabilirdik, ama Yaradan’ın yüzü erdemliye aittir, kötülük yapanlara değil, “Yüzünün ışığıyla bize… merhamet, hayat ve barış verdiniz.” yazıldığı gibi. Sadece Ahoraym [arka]

524. Çalışmada, O Maror’u [acı ot] yuttu, çıkmayacak nedir?

Maror [acı ot]’un anlamı, ““Ve onlar “Kim?” ve “Ne?” diye sorarak, zor çalışmayla hayatlarını acılaştırdılar,” diye yazıldığı gibidir. Bu sorular onların uğraşmasına neden oldu, çünkü üstesinden gelmek isteyerek, yine de yapamayarak, acı bir tadı tattılar. Ancak onların sorularını mantık içinde açıklamalı ve doğal olarak çalışmada acı hissetmemeliyiz. O,

518. Kirletmeye Gelen

Zohar (BeHaalotcha, Madde 66) ‘da yazılmıştır: “Kirletmeye gelen, yani saf olmadığını görmeye gelen, kirletilir. Yani, yukarıdan kalbin dilsizliği gösterilir ki kalp saf değildir, ölüdür, “Yaşamlarındaki kötüye’ ölü ‘denir”deki gibi. Tersine, kendisini bir bütün olarak kabul eden ve eylemlerini eleştirmeyen kişi, kendi anlayışına göre erdemlidir ve çalışması bir ödül

382. Firavun İnsanları Gönderdiğinde

BeShalach Tav-Shin-Mem-Aleph, Ocak 1981 “Ve sonunda Firavun insanları yolladığında, Tanrı onları Filistin toprağı yolundan götürmedi, zira orası yakındı, çünkü Tanrı “İnsanlar savaşı gördüklerinde fikirlerini değiştirebilirler ve Mısır’a geri dönebilirler,’ demişti.’’ Bu yüzden Tanrı insanları çöl yoluyla Kızıldeniz’e sürdü.” Bunu mevcut gerçekliğe göre yorumlamalıyız. Kişi hakikat yolunda yürümek istediğinde,

380. Her Kim Yedinciyi Kutsarsa -2

Bo, Tav-Shin-Mem-Gimel, Ocak 1983 “Her kim yedinciyi olması gerektiği gibi kutsallaştırırsa… çalışmasına göre, ödülü büyüktür”, “Çalışmasına göre” nin anlamını anlamalıyız. Aynı zamanda yenilik nedir, zira maddesellikte de sadece işimize göre ödül alırız ve fazla mesai yapan bir kişi, fazla mesai yapmayandan daha yüksek bir maaş alır. Dolayısıyla, “ödülü

365. Yahuda Ona Yaklaştı – 1

VaYigash, Tav-Shin-Mem-Bet, Ocak 1982 Sulam’da [Zohar üzerine merdiven yorumunda], “Yahuda ona yaklaştı” şeklinde yorumlanır, çünkü Yahuda bir dua anlamına gelen Nukva’dır [dişi] ve Yusuf kurtuluştur.” Metin bize onların bir Zivug [çiftleşme] için birbirlerine yaklaştıklarını söyler, ta ki, “Ve Yusuf kendini tutamadı” ve onlara bu Mohin’i [ışıkları] ifşa edene

91. Tüm Acı Otlar [Maror]

Kurtuluş anında, kişi sürgünün tamamen acı olduğunu düşünür. Ancak kurtuluştan önce sürgünün bu kadar acı olduğunu hala bilemeyiz. “Karanlığın içinden ışığın avantajı olarak” ifadesinin anlamı budur. Işığı gördüğümüzde karanlığı görebiliriz. “Hiçbir bilgi yoksa (çünkü mantık hala sürgündedir), ayırım nerededir?” sözünün anlamı budur.

71. Sürgünün Anlamı

“İsrail sürgündeyken, Şehina (Kutsallık) onlarla beraberdir.” Bu, bir kişi bir alçaklığa düşerse, maneviyatın da onda düşeceği anlamına gelir. Fakat “Bir Mitzva (emir), bir Mitzva’yı tetikler” kuralına göre, neden kişi bir düşüşe geçer? Cevap: Kişiye yukarıdan bir düşüş verilir ki kişi böylece sürgünde olduğunu hissetsin ve sürgünden kurtarılmak için

21. Rabaş, Ayın Kutsanması

“Bu ay sizin için ayların başlangıcı olacak” (Çıkış 12). RASHİ yorumladı: “Musa ayın doğumu üzerine şaşkına dönmüştü: Kutsanmaya uygun olmak için ne ölçüde görülmeliydi? Ona parmağıyla semadaki ayı gösterdi ve “Bunu görecek ve kutsallaşacaksınız” dedi.” Yorumlamalar, Ay’ın kutsallaştırılması konusunda Musa için bu kadar şaşırtıcı olan neydi? Ayrıca, onu

572. Rabaş, İki Emek

“Ok yapan, kendi oklarıyla öldürülür” (bazen zanaatkar zanaatkârın kendisini öldüren bir ok yapar) (Pesahim 28a), yanan Pesah mayası ile ilgili. Yaradan uğruna çalışmak istediğinde kişinin Tora ve Mitzvot’taki çalışmasının düzenini şöyle açıklamalıyız; kişinin kötü eğilimle savaşması ve yenmesi gerekir. Şöyledir, kendi çıkarları olduğunda emek vermek insanın doğasıdır. Fakat

Koronavirüsten Sonra Dünya

Koronavirüs pandemisinden sonra kuşkusuz yeni ve farklı bir dünyada yaşayacağız. Koronavirüs sonrası dünyayı tartışmadan önce, virüsün temel sebebinin hayatlarımızı yaşadığımız egoist, rekabetçi ve sömürücü şekline doğa tarafından gönderilen bir tepki olduğunun anlaşılmasına yardımcı olmasıdır. Doğa bizlere, her birimizin bireysel başarıya giden bir yarışta, diğerlerinden maksimum fayda sağlamaya çalışma

Koronavirüs Salgınından Ne Öğrenebiliriz

Birbirimizle olumsuz ilişki kurmaya devam edersek, daha fazla virüsün ve sorunun ortaya çıkması için koşullar oluşturacağız. Şehirleri ve bölgeleri etkileyen geçmiş salgınların aksine, Koronavirüs salgını küreseldir. Dünyadaki herkesi etkilemektedir. Bugün, virüs, insan işi herhangi bir ulusal sınır veya sosyal statü sınıflandırmasına dikkat etmeden gezegenin etrafına yayıldığından, insanlık ortak

Koronavirüs Realiteyi Değiştiriyor, Bölüm 10

Koronavirüsü Yenmek İçin Ne Gerekiyor Soru: Bir Kabalist olarak, bizi bekleyen darbeleri görüyor musunuz, yani on Mısır vebası yani tüm insanlığın egoizmi üzerinde on darbe midir? Önümüzde ne var? Cevap: On darbenin hepsinden geçmek zorunda değiliz. Geçmişte bu darbelerden zaten geçtik ve bu nedenle, bugün Mısır’daki kadar güçlü

Koronavirüs Krizi Sonrası Toplum Nasıl Değişecek

Eskiden olduğu gibi alışveriş merkezlerine hücum etmeyeceğimizi ve imalat-satın alma-kullanım zincirini geçmişte bırakacağımızı düşünüyorum. Koştuğumuz tüketim yanlısı fare yarışından, sakinleşmek için bir süre geçirdikten sonra, bizler şu anda – Koronavirüs döneminin evde kalma koşullarındayken – başkaları pahasına kendimize fayda sağlamak için yola çıktığımız bir yaşam tarzının, bizimle doğa

Koronavirüs Karantinasının Üstesinden Gelmenin Sırrı

Evde kalma emri altında olan dünyadaki üç kişiden biriyseniz, bu durumun nasıl anlamlı hale getirileceği sorusu önem kazanmaktadır. COVID-19 salgının yükselişi, birbirimize ne kadar bağlı olduğumuzu fark etmemiz için insanlığı zorluyor. O, sadece virüsün daha da yayılmasını durdurmak için değil, aynı zamanda kendimizi, başkalarının harabesi üzerine inşa etmeye

Koronavirüs – Doğanın Bumerangı

Karşılıklı garanti, çocukluğundan beri herkese tanıdık bir kavramdır. Bize her zaman birbirimizi desteklememiz gerektiği, aksi takdirde kaybolacağımız öğretildi. Ancak günümüzde karşılıklı garanti, insanlar arasındaki bağ, alışılmadık derecede artmakta ve konuyla ilgili bir başlık haline gelmektedir. Dünyaya hızla yayılmış olan Koronavirüs salgını, bize küresel dünyadaki yaşamlarımız ve ilişkilerimiz hakkında

Tüm Virüslere Karşı Evrensel Aşı

Şimdi bütün dünya, Korona virüse karşı bir aşı geliştirmeye çalışıyor. Fakat bu virüse karşı manevi bir aşı var. Ve hiç şüphe yok ki hastalığa karşı tek gerçek koruma olacaktır. Korona virüsten sonra, mutasyonlarının çok daha fazlasının ortaya çıkacağından ve bu kısır döngüden kurtulamayacağımızdan korkuyorum. Darbeler, birbiri ardına büyük

Yeni Hayat 1162 – Kavşak

Oren Levi: Merhaba. Dr. Michael Laitman ile Yeni Hayat söyleşi serisinde bizimle olduğunuz için teşekkür ederiz. Merhaba Dr. Laitman. Dr. Laitman: Herkese merhaba. Oren Levi: Bugün kavşakta olmaktan bahsetmek istiyoruz. Bazen bir toplum veya ülke kendisini, ne yöne döneceğini bilmez bir şekilde, bir kavşakta bulur ve aynı anda

Sabah Dersi Materyali 2020 – Dünyayı Son Nesle Bağlamak

1) Baal HaSulam, Son Neslin Yazıları Tefsirimin ana konusu tüm yaratılanlara bahşedilmiş, form olarak Yaradan’a zıt alma arzusudur. Bu yüzden maneviyattaki form eşitsizliği maddesellikte bedenden kesilip çıkarılan bir organ gibi olduğundan, ruh bedenden ayrılmıştır. Dolayısıyla açıktır ki, Yaradan’ın bizden istediği yaratılmadan önceki gibi O’na bir kez daha tutunmamızdır. 

914. Rabaş, İki Karşıtlık

Mantık ötesinde, -akılda ve kalpte- iki karşıtlık vardır, bu “merhamet istediği içindir,” sözü ile ilişkilidir. Eğer yabancı düşünceler kişiye gelirse, o bunları kendinden uzaklaştırmalı ve asla dinlememelidir. Bu zor bir iştir, zira Mısır kralı Firavun eziyet eder ve onların aklına ve kalbine yabancı düşünceler yollar. Yazıldığı üzere, “İsrail

305. Rabaş, Kötülüğün Anlamı

İnsanın içindeki kötülük, ancak kişi bunu kötülük olarak hissettiğinde kötülük olarak kabul edilir. Bu şöyledir; kötülüğün ölçüsü, kötülüğün kişinin bolluğu almasına engel olması kadardır. Normalde, eğer kişi bir arkadaşı yüzünden bir kuruş kaybederse, ondan nefret etmez, çünkü bir kuruş, bunun için kavga etmesine değmez. Ancak arkadaşının neden olduğu

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,176