e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Baal Hasulam’ın Öğrencisine, Amerika’da Kabala’yı İngilizce Olarak Yaymakla İlgili Mektubu (1939)

Kutsal kent Kudüs, yeniden inşa edilip sonsuza kadar dayansın, Onurlu ve tanınmış… ‘a, Son mektubunuzu aldım ve Amerika’ya gittiğinizden beri ilk defa görevinizde başarılı olacağınıza dair bana bir umut ışığı verdiniz. Umarım anlarsınız ki vermeyi düşündüğünüz derslerin İngilizce kopyasını kastediyorum. Zira Amerika’da para toplayabilmeniz için bu tek yoldur.

Kişi Kendini Kötü Olarak Görmez

Makale 31, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 “Kişinin kendisini kötü olarak görmemesi” ile ilgili olarak Zohar’da (Balak, madde 193) şöyle yazılmıştır: “Kral Davut kendisini dört yolda gördü. Kendisini yoksul olarak gördü, kendisini Hassidim (inanç sahipleri / sadık takipçiler) olarak gördü. Kendisini Hassidim olarak gördü, yazıldığı üzere; “İnanç sahibi olduğum için ruhumu

Çalışmada Üç Zaman

24. Makale, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Kişi çalışmasını üçe ayırmalıdır: 1) geçmiş, 2) şimdi, 3) gelecek. “Geçmiş” Yaradan çalışmasına başladığı zamandır. Kişi geçmişe bakmalı, cennet krallığının yükünü üzerine alma arzusunun nedenini incelemelidir. Tora’dan (Maneviyat) daha değerli bir şey olmadığı sonucuna ulaştığında ve Tora’dan başka düşünecek bir şeyi olmadığında, yani “Ve

Gece Yatağımda

Makale 23, 1985 Zohar (Tazria, madde 1) “Yatağımda” ayeti hakkında sorar: ” Rabbi Elazar, ‘Geceleri yatağımda ruhumun sevdiğini aradım’ diye başladı. ‘Yatağımda’ diyor’ diye sorar. Oysa ‘Yatağımın içinde’ demeliydi. “Yatağımda” ne demek? Şöyle yanıtlar: ‘İsrail meclisi Yaradan’ın huzurunda konuştu ve O’na sürgünü sordu, zira o çocuklarıyla birlikte diğer

Yenika Ve İbur Hakkında

Madde 31, Tav-Şin-Mem-Vav, 1985-86 İbur (döllenme / ana rahmine düşme), Yenika (süt bebekliği), Mohin (yetişkinlik / büyüklük) üç derecedir. Kişi Keduşa’ya (kutsallık) girmekle ödüllendirildiğinde onlara erişmeye başlar. Bunlara, İbur’da Nefeş, Yenika’da Ruah ve Mohin’de Neşama denir. Bununla birlikte, çalışma hazırlığı sırasında, henüz Keduşa’ya kalıcı olarak kabul edilmeden önce

Tüm Tora Tek Kutsal Ad’dır

22. Makale Zohar’da şöyle yazar; “Rabbi Yitzhak dedi ki, ‘Tüm Tora Yaradan’ın kutsal adıdır ve dünya Tora’da yaratılmıştır.’” İkinci cümlede şöyle yazar; “İnsan Tora’da yaratılmıştır, şöyle yazdığı gibi ‘Ve Tanrı dedi ki, ‘İnsanı yapalım…’ Çoğul formda yazılmıştır. Yaradan, ona (Malhut) dedi ki, ‘Sen ve Ben insanı yaratacağız.’ Rav

Daima Tora ve Çalışma Arasında Ayrım Yapmalıyız

Makale No. 21, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 Daima Tora ve çalışma arasında ayrım yapmalıyız. “Tora” özgündür. O zaman bir insandan söz edemeyiz, sanki orada hiç adam yokmuş gibidir. Bunun yerine, Yaradan’ın isimleri olarak kabul edilen Tora’dan (Manevi Çalışma) kendi başına söz ederiz ve onun önemine yani kimin hakkında konuştuğumuza dikkat

Kalbini Katılaştıran

Makale No. 20, 1985 Zohar’da (madde 186) yazılıdır: “Rabbi Yitzhak, ‘Yaradan’ın önünde Firavun kadar kalbini katılaştıran birini bulamadık’ dedi. Rabbi Yosi, ‘Ama Sihon ve Og da kalplerini katılaştırdılar’ dedi. O da, ‘Öyle değil’ diye yanıtladı. Onlar İsrail’e karşı kalplerini katılaştırdılar, ancak kalplerini, Firavun’un O’na karşı kalbini katılaştırdığı gibi,

Kötüleyenlerle İlgili

18.Makale Zohar’da yazılıdır: “Rabbi Yehuda der ki, ‘Neşeyi bilenlere ne mutlu.’ İnsanların Yaradan’ın yolunu nasıl izlediklerini, Tora’nın Mitzvot’unu nasıl yerine getirdiklerine bakın, onlar bununla sonraki dünyayla ödüllendirilir, aşağıda ve yukarıda tüm kötülüklerden korunurlar. Bu böyledir, çünkü aşağı dünyada kötüler olduğu kadar, yukarıda da insanlara kara çalmaya hazır olanlar

Bugünü Bil Ve Kalbine Kulak Ver

17.Makale Zohar’da şöyle yazar, “Rabbi Elazar der ki, ‘Bugünü bil ve kalbine, Efendin Tanrı’ya kulak ver.’ Oysa şöyle demeliydi, ‘Efendi’nin Tanrı olduğunu bil’ ve sonra da ‘kalbine cevap ver,’ çünkü Efendi’sinin Tanrı olduğunu bilmek, kişinin kalbinin sesine kulak vermesine neden olur. ‘Fakat Musa dedi ki, ‘Eğer bunda ısrar

Hezekiah Yüzünü Duvara Döndü

15.Makale Zohar’da yazılıdır, “Rabbi Yehuda dedi ki, ‘Hezekiah yüzünü duvara döndü ve Tanrı’ya dua etti.’” Bunlar onun sözleridir: “Kişi yalnızca duvara karşı dua etmeli ve kendisi ile duvar arasında bir şey olmamalıdır, şöyle yazdığı gibi, ‘Hezekiah yüzünü duvara döndü.’” Karşısında dua edeceğimiz “duvar” ne demek anlamalıyız. Zohar şöyle

Ben İlk Ve Son Olanım

14.Makale Ayet der ki, “Ben ilk ve son olanım, Ben’den başka Tanrı yok.” Bilinir ki, Yaradan’la Dvekut içinde olma yolundaki çalışma düzeni ihsan çalışmasıdır. Ancak, insanın doğduğundan itibaren yerine getirdiği çalışma düzeni LoLişma’dır, Maimonides’in dediği gibi, “Atalarımız der ki, ‘İnsan LoLişma’dan Lişma’ya geldiğinden, LoLişma’dayken bile daima Tora’ya bağlanmalıdır.’

Yakup Babasının Yaşadığı Topraklara Geldi

12. Makale “Yakup, babasının yaşadığı Kenan topraklarına geldi.” Zohar’da şöyle yazar, “Rabbi Hiya dedi ki, ‘Erdemli için pek çok acı vardır fakat Tanrı onu hepsinden kurtarır.’ Peki, efendisinden korkan erdemli kötü eğilim içinde olmamak için ne kadar acı çekmelidir? Oysa Yaradan onu tüm acılardan kurtarır. Erdemlinin çektiği acılar

Yakup Ve Laban Arasındaki Mücadele

11. Makale Yakup ve Laban arasındaki çekişme Yakup ile Esaf arasındaki çekişmeden farklıdır, şöyle yazar, “Laban Yakup’a şöyle dedi: ‘Kızlar benim kızlarım, oğullar benim oğullarım, sürü benim sürüm, gördüğün her şey benim.’” Yakup ve Esaf’la ilgili şöyle yazılıdır, “Esaf dedi ki, ‘Ben pek çoğuna sahibim kardeşim; sahip oldukların

Yakup Ayrıldı

10. Makale “Yakup ayrıldı.” RAŞİ der ki, “Oysa ‘Yakup Haran’a gitti,” yazmalıydı. Neden ayrılıştan bahseder? Erdemlinin bir yerden ayrılması geride iz bırakır. Erdemli şehirdeyken oranın ihtişamı, parlaklığı ve görkemi olur. Ayrıldığında ihtişam, parlaklık ve görkem de oradan ayrılır.” Çalışmada erdemli nedir ve erdemli geride ne iz bırakır anlamalıyız.

Ve Çocuklar Onun İçinde Mücadele Etti

Makale No. 9, 1985 “Ve çocuklar onun içinde mücadele etti.” Raşi’nin yorumuna göre, “Bilgelerimiz bunu koşmak olarak açıkladılar, o Şem ve Ever’in Tora’sının kapılarından geçeceği zaman, Yakup ortaya çıkmak için koşuyor ve kıpırdanıyordu. O, putperestliğin kapılarından geçtiği zaman ise Esav ortaya çıkmak için kıpırdanıyordu.” Baal HaSulam, çalışma düzeninin

Sara’nın Yaşamı

7. Makale Zohar’da şöyle yazar, “Bir kral Tanrı’dan korkan kadındır, senin, ‘Tanrı’dan korkan bir kadın kutsanmalıdır,’ dediğin gibi, bu Şehina’dır. ‘…işlenmiş toprak,’ yabancı ateştir, yani Sitra Ahra. İçinde tüm kutsamanın olduğu toprak vardır, senin ‘Tanrı’nın kutsadığı toprağın kokusu,’ dediğin gibi, yani Şehina. Ayrıca kirliliğin, yıkımın, savaşların ve ölümün

Ve Tanrı Ona Mamre’nin Ağacı Altında Göründü

6. Makale RAŞİ şöyle yorumlar, “Yaradan İbrahim’e sünnetle ilgili tavsiye verdi. Dolayısıyla, O, ona kısmen göründü. Zohar’da şöyle yazar “Ve Tanrı ona Mamre’nin ağacı altında göründü. Şöyle sorulur, ‘Neden başka bir yerde değil de orada?’ ‘Çünkü Mamre ona sünnetiyle ilgili tavsiye verdi.’ Yaradan İbrahim’e kendini sünnet etmesini söylediğinde,

Topraklarından Uzaklara Git

Makale No. 5, Tav-Şin-Mem-Hey, 1984-85 “Topraklarından, anayurdundan ve babanın evinden çık, sana göstereceğim topraklara git.” Bu kafa karıştırıcıdır çünkü realitenin düzenine uygun değildir. Bu böyledir çünkü kişi öncelikle babasının evinden, sonra anayurdundan ve daha sonra da topraklarından çıkar. Yorumcuların sorduğu şey de budur. Çalışmada “toprakların” sözünü, Ratzon (arzu)

Bunlar Nuh’un Nesilleri

4.Makale “Bunlar Nuh’un nesilleridir. Nuh erdemli bir adamdı. Neslinin içinde o bütündür. O Tanrı ile beraber yürür.” Raşi şöyle yorumlar, “Bu erdemlinin neslinin iyi ameller yerine getirdiğini sana göstermek içindir. Ayet oğullarının adını vermeliydi, yani Shem, Ham ve Japheth. Neden ‘Bunlar Nuh’un nesilleridir. Nuh erdemli bir adamdı’ der?

Gerçeğin Ve İnancın Anlamı

3.Makale Gerçek ve inanç birbiriyle çelişir. Duada da birbiriyle çelişen iki şey söz konusudur. Dua özellikle kişi eksiklik içinde olduğunda edilir. Atalarımız şöyle der, “Dua kalbin derinliklerinden gelmelidir,” yani kalbimizin derinliklerinden gelen dua ile eksikliğimizi hissetmemiz gerekir. Bu demektir ki, kalpte bütünlük değil, sadece eksiklik olmalıdır. Eksiklik büyüdükçe

Kişi Daima Sahip Olduğu Her Şeyi Satıp, Bilge Bir Öğrencinin Kızıyla Evlenmelidir

Makale No. 14, 1984 “Kişi her zaman sahip olduğu her şeyi satmalı ve bilge bir öğrencinin kızıyla evlenmelidir” (Psachim,49). Bu, kişinin emeğiyle elde ettiği her şeyi satması gerektiği anlamına gelir. Yani, kişi her şeyini vermeli ve her şeyden vazgeçmeli ve karşılığında bilge bir öğrencinin kızını almalıdır. Bu demektir

Tanrı’nın Sana Bahşettiği Topraklara Geldiğin Zaman

18. Makale “Tanrı’nın sana bahşettiği topraklara geldiğinde, onları miras alacak ve içinde yaşayacaksın,” ayetiyle ilgili yorumcular şunu sorar, “Tanrı’nın sana verdiği nedir?” Her şeyden önce İsrail halkı bunu savaşla elde etmiştir. Şöyle açıklarlar, kişi kalbinden bilmelidir ki, kendi gücü ve becerisiyle toprakları miras almamıştır. Daha ziyade bu Yaradan’ın

Yukarıdan Aşağıya Negatif Bir Şey Gelir Mi?

15. Makale 14. makalede yazılanla ilgili açıklama: “Eğer İsrail ödüllendirilirse, o ateşten bir aslan gibi aşağıya iner. Eğer ödüllendirilmezse, kızgın bir köpek gibi aşağıya iner.” Bununla ilgili olarak şöyle sorulur, “Nasıl olur da yukarıdan negatif bir şey gelir?” Biliyoruz ki yukarıdan iyilik iner. Kızgın köpek gibi iner dediğimiz şeyden

Atalardan Kalan Erdem

Makale No. 11, Tav-Şin-Mem-Dalet, 1984 Atalardan kalan erdemle ilgili bir anlaşmazlık ortaya çıkıyor (Şabat, s. 55): “Shmuel dedi ki, ‘Atalardan kalan erdem sona erdi.’ Rabbi Yohanan dedi ki, ‘Atalardan kalan erdem bağışlar.’” Midraş’ta (Midraş Raba, Vayikra, 37) “Rav Aha, ‘Atalardan kalan erdem sonsuza kadar sürer ve sonsuza dek

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,230