Kişinin Reenkarne Olmamak İçin Ulaşması Gereken Derece Nedir?
Rabaş 10. Makale Soru: Kişinin reenkarne olmamak için ulaşması gereken derece nedir? Reenkarnasyonun Kapısı kitabında şöyle yazar, “İsrail oğulları tüm NRNHY dereceleri tamamlanana kadar reenkarne olmak zorundadır. Ancak, çoğu insan Assiya’dan gelen Nefeş haricinde NRNHY denilen beş kısma sahip değildir.” Bu demektir ki, her insanın kendi derecesinden ve
194- Tamamlanmış Yedi
Babam, Efendim ve öğretmenimin yazılarından kopyalandı. Yeni Ay Kutsamasının tamamlanmış yedileri meselesinde, tamamlanmış yedileri beklemek bir gelenektir ve Şabat’ın sonunda da. Bu, Şabat’ın sonu yedi günün ortasına geldiği zamanki ayı, kutsama geleneği gibi değildir veya zaman zaman yedi gün tamamlandığında, Şabat’ın sonu beklenmez. Bu böyle değildir, çünkü tüm
192- Nasipler
1949 senesinde duydum, Tel-Aviv Nasipler demek, onların ikisi de eşittir ve akıl ile onların arasındaki farkı incelemek imkânsızdır demektir. Bunun için nasiplere gerek vardır. Zohar’da, Amor şu soruyu sorar, “Efendi’nin keçisi ve Azazel’in keçisi nasıl eşit olabilir ki?” Şöyle ki; Efendi’nin keçisi “sağ” olarak görülür, Azazel”in keçisi “sol”
203- Adam’ın Gururu Onu Alçaltacak
Sukkot’ta Duydum, 12 Ekim, 1938 “Adam’ın gururu, onu alçaltacak.” Bilinirki, adam tamamen aşağılık içinde doğmuştur. Ancak, aşağıdaki aşağıda olduğunu bilirse, aşağıda olduğu için acı çekmez, çünkü bu onun yeridir. Mesela bacaklar, her zaman çöplük içinde yürüdüğü için küçük görülmezler ve vücudun tüm ağırlığını taşımak zorundadır, oysa baş her
193- Tek Bir Duvar Her İkisine Hizmet Eder
Ahoraim (arka) konusunu öncelikle ilgilendiren mesele aslında, canlılığın özü olan, “Direkt Işık” denilen bilgelik ışığının yokluğudur,. Ve bu Işık form eşitsizliği olmasın diye kısıtlanmıştır. Bu yüzden onlar ıslah olmadıkça, ZON’da GAR yoktur ve böylece Sitra Ahra çekmez. Hâlâ GAR eksikliği olduğu için, dışarıdan gelenlerin yakalayacağı korkusu vardır. Çünkü
190- Her Hareket Bir İz Bırakır
Pesah’ta Bir Yemekte Duydum, 15 Nisan, 1949 Topraklarımızın, zalimlerden kurtulmasının bizi etkileyip etkilemediğini sordu. Diğer milletlerin yükünden kurtulmakla ödüllendirildik ve diğer milletler gibi olduk artık, yani orada birinin diğerine köle olmadığı bir yerdeyiz. Ve bu özgürlük bizim Yaradan’ın hizmetinde olduğumuza dair bir his edinmemizi etkiledi mi etkilemedi mi?
222- Sitra Ahra’ya Onu Keduşa’dan Ayırmak İçin Verilen Parça
Duydum “Başlangıçta, O, dünyayı Din (yargı) niteliği ile yarattı. Gördü ki dünya devam etmedi. Yorum: Din niteliği Malhut’tur, kısıtlama yeridir. Buradan aşağısı dışsal olanların durduğu yerdir. Üst dokuzun içinden korkusuzca bolluk bereket alınabiliyor olmasına rağmen, dünya devam etmedi, bunun manası Behina Dalet’tir. Burası onun yeri olduğu ve değiştirilmesi,
207- İhsan Etmek İçin Almak
Bu dünyanın insanları, “zevk ve acı” diye adlandırılan iki ayak üzerinde yürürler. Hep zevk olan yere koşar ve daima ızdırap olan yerden kaçarlar. Ancak Kişi Tora ve Miztvot’un tadını tatmakla ödüllendiği zaman, yazıldığı üzere: “Tat ve gör; Yaradan iyidir” ve o zaman kişi Yaradan’ın hizmetine koşar. Bunun sonucu
205- Bilgelik Sokaklarda Haykırıyor
1938’de duydum. “Bilgelik sokaklarda haykırıyor, sesini geniş yerlerde duyuruyor. Kim aptalsa, bırakın buraya gelsin; ‘Kalpsiz!’ der ona.” Bu demektir ki, kişi Yaradan’a Dvekut [bütünleşme] ile ödüllendirildiğinde, Şehina [Kutsallık] ona ilk başta aptal olması gerektiği gerçeğinin gerçekten öyle olduğu için olmadığını söyler. Bunun nedeni, onun kalpsiz olmasıdır. Bu
204- Çalışmanın Amacı -2
1938’de duydum. Hazırlık döneminde tüm iş hayır’dadır, yani “hayır “ın içindedir, şöyle yazıldığı gibi, “ve onlar olmayan bir ülkede sıkıntı çekecekler.” Ancak, “ben” olarak kabul edilen dille ilgili konularda, kişi önce sevgi anlayışıyla ödüllendirilmelidir. Yine de, hazırlık sırasında, sadece “Sahip olmayacaksın” olarak kabul edilen hayır formunda bir
180- Zohar’da, Amor
Pesah’ta Duydum, 2 Nisan, 1923, Tel-Aviv Zohar’da (Amor, 43): “Rabbi Hiya sözü açtı, ‘Uyurum, ama kalbim uyanıktır,’… İsrail topluluğu dedi ki: ‘Ben Mısır’da sürgünde uyuyorum ve benim çocuklarım orada ağır kölelik altındalar, onları sürgünde yok olup gitmesinler diye korumak için kalbim uyanıktır. Kulak ver! Benim sevgilim kapıyı çalıyor,’
179- Üç çizgi
Pesah Arası 2, Omer Sayımı 2, 23 Nisan 1951’de duydum Üç çizgi meselesi ve İsrail’in Kral’ın bedenini tutması meselesi vardır. İsrail halkının Mısır’a inmek zorunda kaldığı Mısır sürgünü ve Mısır’dan çıkış meselesi vardır. Ve “bir kadınla evlenmek üzere olan kişi, yanında eğitimsiz bir erkek getirecektir” meselesi vardır. Ve
175- Ve Eğer Bu Yol Senin İçin Çok Uzunsa
Şabat yemeğinde duydum, 22 Mayıs, 1949. “Ve eğer bu yol senin için çok uzunsa; senin bunu taşıyamadığındandır.” Bunu şöyle yorumladı: Neden yol bu kadar uzak? Çünkü “Sen bunu taşıyamıyorsun.” Bunun nedeni onun manevi çalışması ve ıslahları (Tora ve Mitsvot’un) yükünü taşıyamamasıdır ve böylelikle yol ona çok uzak görünür.
Mektup 78
Bu zamana kadar halkı ilgilendiren konularla ilgilenmedik. Bu bizim yolumuz değil. Daha ziyade yegâne amacımız cennet korkusu öğretisini, özellikle de Kabala ilmini buna lâyık olanlar ve alçakgönüllülükle yürüyen istekli dostlar arasında yaymaktır. Bu nesilde Tanrı’nın şehri en altta indirilirken, bu zaman Mesih’in ayak seslerinin duyulduğu zamandır. Dolayısıyla, ülkümüzü
Mektup 77
18 Şubat 1973, Beni Bırak Dostuma, Grupla ilgili mektubunu aldım, bilinir ki, “Yüz yüze olan su gibi,” yani kişi bayağılığını hissettiğinde, bu O’nun yüceliğini hissettiği içindir. Bu demektir ki, normalinde birbirimize verdiğimizde veren kişi alt derecedense, verdiği de küçüktür. Dolayısıyla, genellikle yardım toplarken varlıklı ve saygıdeğer insanları ararız
Mektup 75
24 Mayıs 1966, Şavuot Akşamı Dostuma, Çalışman ve sağlığın nasıl merak ediyorum. “Eğer Ben’im yasalarımdan yürür, Emirlerimi yerine getirirsen.” Raşi şöyle yorumlar: “Mitzvot’u (emirleri) yerine getirmek bu mudur? O, ‘Ben’im emirlerimi yerine getirirsen,’ dediğinde, bu bizim için Emirleri yerine getirmektir. Peki, ‘Ben’im yasalarımdan yürürsen’ —Tora’da (Manevi çalışmada) gösterdiğin
Mektup 74
13 Şubat 1966 Tüm kalbimle sevdiğim dostuma, Senden haber almaya özlem duyuyorum. Verecek özel bir haberim yok, mektubuma Tora sözleriyle başlayacağım. Şöyle yazılıdır: “Altı gün çalış fakat yedinci gün dinlen.” Bu demektir ki, Şabat dinlenmek, hafta içi günleri çalışmak için verilmiştir. Hafta içi çalışmalıyız çünkü çalışmayan kişi “Altı
Mektup 73
14 Aralık 1965 Anlamadığını söylediğin “Arzu noktasındaki süsleme nedir?” sözünü açıklığa kavuşturmama izin ver. Süslemenin mânâsını anlamak için önce burada neden bahsedildiğini, yani kafa karıştırıcı şeyin ne olduğunu anlamamız lâzım. Biliyoruz ki dünyada sadece iki şey vardır: Yaradan ve yaratılanlar. Bu demektir ki, Yaradan yarattıklarına haz vermek ister.
Mektup 72
26 Nisan 1965 Dostuma en iyi dileklerimle, Sen ve ailenin sağlığı ile ilgili lütfen bana daha sık yaz, senden haber alamadığımda endişeleniyorum. Raban Gamliel şöyle der, “Her kim bu üç şeyi Pesah’ta söylemezse, görevini yerine getirmemiş olur. Bunlar Pesah, Matsa (yassı ekmek) ve Maro’dur (acı karaturp).” Bunların ne
Mektup 71
22 Ocak 1965 Dostuma, Nasıl olduğunu bilmeye özlem duyuyorum. “Böylece Yakup’un evine söyleyecek, İsrail oğullarına anlatacaksın” RAŞİ, “Yakup’un evine” sözünü kadınlar olarak yorumlar—onlarla yumuşak tonda konuş. “Ve İsrail oğullarına anlat,” sözünü de erkekler olarak yorumlar—onlarla tendonlar kadar sert konuş. Zohar’da şöyle yazar, “Böylece Yakup’un evine söyleyeceksin,” yani yargı
Mektup 70
20 Kasım 1964 Dostuma, Nasılsın, dilerim Yaradan kendin için en iyi olanı almana ve nereye gidersen git başarılı olmana yardım eder. Kutsal Zohar’da yazılıdır: “‘Saygıdeğer ve maddeci olmaktansa, bayağı ve O’na köle olmak iyidir.’ Bayağı olmak, Esaf’ın kölesi olması için onun önünde ruhunu alçaltan Yakup demektir. Ayet, ‘Bayağı
Mektup 69
17 Şubat 1964 Dostuma en iyi dileklerimle, Atalarımız der ki, “Yazılıdır ki, ‘Bir akılsıza, onun akılsızlığına göre cevap verme, yoksa onun gibi olursun.’ Ayrıca şöyle yazılıdır, ‘Bir akılsıza onun akılsızlığına göre cevap ver, böylece o kendi gözünde akıllı hale gelir.’ Konu birinin Tora’yla ilgilenmesi, bir diğerinin dünyasal şeylerle
Mektup 68
18 Aralık, 1963 (Hanukkah’ın sekizinci günü) Dostuma, en iyi dileklerimle, Sana ve ailene tebriklerimi gönderiyorum. Ailen mutlu ve sağlıklı olsun. Ailen büyüdükçe çalışmanızın hem maddesellikte hem maneviyatta büyümesi ve başarılı olmasını dilerim. Atalarımızın tüm İsrail’e gelen iki mucizeyi açıklamaya karar verdiğini görürüz. Hanuka ve Purim. Bu Hanuka’da mumları
Mektup 67
27 Eylül 1963, (Yom Kipur Akşamı) Dostuma en iyi dileklerimle, Mektubunu aldım, dilerim Yaradan senin ve ailenin daima sağlıklı ve iyi olmasına yardım eder. Ayrıca yeni yılda tüm çalışmanda başarılar dilerim. Sen ve ailenle ilgili haber almak istediğimden bana daha sık yazmanı rica ediyorum. Roş Haşanah gecesi şöyle
Mektup 66
27 Mart, 1963 Dostuma en iyi dileklerimle, Pşahim’de şöyle yazar, “Uyarıyla başlar, şükranla biter.” Neden uyarı? Rav der ki, “Başlangıçta babalarımız putperestti.” Ayrıca deriz ki, “Başlangıçta babalarımız putperestti ama şimdi Yaradan bizi O’nun çalışmasına yakınlaştırdı.” Konuyu anlamak için onlardan ne öğrenebileceğimize bakmalıyız. Kişi, insanın Mısır’daki sürgünden çıkışına ne