177- Kefaretler
Duydum “”Günahların kefareti” Hohma (bilgelik) Işığının görünmesi vasıtasıyla olur. İtiraf Hohma’nın çekilmesidir. Kişi ne kadar çok itiraf ederse, o kadar çok Hohma onun üzerinde görülür. Bunun hakkında: “ve o zaman, … Yakup’un günahları araştırılacak ve hiçbir şey bulunmayacak,” denmiştir. Bunun nedeni, tüm günahlar affedilmesi içindir; Hohma onun üzerine
170- Cebinde Büyük Bir Taş Bulundurmayacaksın
Duydum “Cebinde büyük bir taş ve küçük bir taş bulundurmayacaksın.” Hatta [taş] “inanç” (tartılacak taşlar) olarak adlandırılır. Bu, mantık ötesi olan küçük olarak kabul edilir. Ama aynı zamanda “büyük bir taşım” var yani aklım var demelisiniz. Bu, yaptığınız şeyin dünyanın geri kalanı gibi olmadığı, sağlam bir temele
158- Pesah’da Birbirlerinin Evinde Yemek Yememenin Nedeni
Pesah’da Şaharit (sabah) yemeği sırasında duydum, 1948. Neden Kaşrut’un gerekçeleriyle birbirinin evinde yemek yememenin gelenek olduğunu ve neden bunun tüm yıl boyunca böyle olmadığını açıkladı. Ayrıca orada tamamen Koşer olduğunu bilinen biri bile olsa hatta kişinin kendi evindekilerden daha iyi bile olsa, gelenek yine de orada yemek yememektir.
157- Ben Uykudayım Ama Kalbim Uyanık
18 Nisan 1948’de duydum. Zohar’da (Paraşat Amor, 95a): “İsrail meclisi, “Orada, çocuklarımın şiddetle köleleştirildiği Mısır sürgününde, ben uyuyorum” dedi.” Mohin uyku halindeydi, ayette yazıldığı üzere, orada onların Tanrı´sı uyuyor. “Ama kalbim, sürgünde yok olmasınlar diye olanları korumak için uyanık.” Bu demektir ki, onlar Ahoraim’in Mohin’ini edindiklerinde, bu onların
156- Hayat Ağacından Almasın Diye
15 Şevat’ta duydum. “Elini uzatıp, yaşam ağacından alıp yemesin ve sonsuza dek yaşamasın diye.” Baal HaSulam belki de bunu Hazeh’den (göğüs) yukarı kabul edilen örtülü Hasadim’den (merhamet) alacağı şeklinde yorumladı. Bunun sebebi şudur, orada tam bir yeterlilik vardır ve dolayısıyla o, Hazeh’den aşağısı diye kabul edilen bilgi ağacının
152- Rüşvet Bilgenin Gözlerini Kör Eder
6 Ocak 1948’de duydum. “Rüşvet bilgenin gözlerini kör eder.” Eğer kişi bu çalışmayı ve şartlarını eleştirmeye başlarsa, iki nedenle, bu çalışmayı üstlenmesinin imkânsız hale gelmesi ihtimali ile karşılaşır: 1. Çalışmanın ödülü yüzde yüz garanti altında değildir. Halen ödül almış olan birini görmüyordur ve bu çalışmanın yükünü omuzlamış ve
Toprak Mirası
İsrail, onların hepsi tek bir demet gibi olana kadar topraklarına dönmeyecektir. 1) Atalarımız şöyle der: “İsrail tek bir demet gibi olana kadar kurtulmayacaktır.” 2) İsrail birliğinin kurtuluşla olan bağlantısını anlamalıyız. 3) Önce “Neyle bileceğim,” “çünkü senin soyundan gelenler yabancı olacaklar,” “ve sonra büyük bir sağlamlıkla gelecekler,” konusunu ele
Etimden Tanrı’yı Göreceğim
RUHUN İYİLEŞMESİ İÇİN KISITLAMA Dünyasal doğayla ilgili belli bir miktar bilgi edinmeden insan bedeninin devamlılığı imkânsızdır, örneğin dostunun kalbinde olanı, hangi ilaçların ölümcül, hangilerinin yararlı olduğunu bilmeden, devamlılık mümkün değildir. Aynı şekilde insan ruhu manevi dünyalar sisteminin doğasını belli bir ölçüde elde edene kadar gelecek dünyada var olamaz.
Gebelik ve Doğumun Anlamı
1) KURALLAR Genel ve Tekil Yaratılışın ilerleyişi Yaradan çalışmasına (manevi çalışma) öykünmek olarak tanımlanır. Yaradan çalışmasına “İlahi Takdir” ya da “yaratılışın doğası” denir. “Bedene” tamamen formsuz, şekilsiz “cansız formundaki basit bir et ve kan meselesi” denir. Bu böyledir, çünkü isim ve “form” ile tanımlanan bir şey, beden değil
Genel Kapalı İlmin Niteliği
Herhangi bir öğretide iki kısım vardır: İlki realitedeki nesnelerin doğası olan fiziksel elementler, ikincisi fiziksellikten yoksun simgesel (figuratif) elementler, yani aklın ve mantığın formları. İlkine “fiziksel öğreti” yani “fizik,” ikincisine “figuratif öğreti” yani “mantık” diyeceğiz. FİZİKSEL ÖĞRETİ DÖRDE BÖLÜNÜR Buna “doğanın üzerindeki ilim” denir, yani üst aklın kendine
Dört Dünya
Edinim tam olarak başlangıcı varlık olan madde ve form ile mümkün olur. Ayrıca edinilmiş olan, madde ve formdan yoksun “varlığı” devam ettirir. Bu var olan her şeyde algılanan (yani veren ve alan dünya) “dört dünya” olarak kabul edilir ve tüm yükümlülüğümüz madde ve form, yaratma ve yerine getirmedir.
İsrail İlminin, Ebedi İlimle Kıyaslanması
İLMİ DEĞERLENDİRMENİN STANDARDI Dünyadaki herhangi bir ilmin değeri yaydığı amaca göredir. Bu tüm çalışmaların amaçladığı hedeftir. Dolayısıyla amacı olmayan ilim, zaman geçirmek için oyun oynayan çocuklar haricinde hiç kimse için tasavvur edilemez. Bu sebeple bir ilim sarf ettiği gayretle değil, yaydığı amacın faziletine göre değerlendirilir. Dolayısıyla görürsünüz ki
Anochi (Ben) Kelimesindeki C Harfinin Anlamı
Dünyalarla kıyafetlenmiş Malhut’a, Ani (ben) denir. Malhut, her insanın “kendini” ayrı bir varlık olarak hissettiği bölünme Assiya’dan aşağıya iner ve genişleyerek tüm dünyayı kendi arzusu ve hazzı için fethetmek ister. Bu Assiya’daki kırılmadır, yani “Ben hükmedeceğim.” Buna Noga kabuğundaki iyi ve kötü, “yılanın derisi” denir. Yaratılan varlıkta iki
Hatırlama
HATIRLAMA VE UNUTMA, KAYBETME VE BULMA “Dişi dünya” olarak kabul edilen sürgün sırasındaki çalışma devam etmektir. Çalışması bozuk olan ona verileni kaybeder. Bu dünyadaDvekut (birleşme), çalışmayı yerine getirmekle ve bunu yerine getirme gücünün coşkusunu yüceltmekle mümkün olur. Bu şekilde gelecekte kaybetme korkusu olmaz çünkü ölüm sonsuza kadar silinir.
Tek Yasa (Mitzva)
Bu pek çok soru doğurur. Önceki söylenenlere göre, hepimiz Tora’ya karşı günah işliyoruz. Dahası Tora’nın özünü tam olarak idrak edemiyoruz çünkü detaylara takılıp, gerçek yasayı uygulamıyoruz. Şöyle yazılıdır: “Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğin zaman, yoksulluk senin içinde değil, başkalarında olacaktır.” Peki herkes Tanrı’nın arzusu olan dostunu kendin gibi sev
Ruh ve Beden
Bu konuyu açıklamadan önce, Kabala ilmini keşfettiğim ve kendimi ona adadığım günden beri, kendimi soyut felsefeden ve onun bütün dallarından batıyla doğu kadar uzaklaştırdığım ve bu konular genellikle bu yolla açıklandığından, okuyucular bu konuyu soyut, felsefi kavramlara dayandırarak anlatmak dışında başka bir yolla açıklamanın imkânsız olduğunu düşünebilirler. Yazacağım
Tek Buyruk
Başlıklar: Tanrı buyruğu, insanlara hizmet; Tora’daki insanla insan arasındaki ilişkiyle ilgili; Konuşma, düşünce ve eylem; İnsanın farkında olmadan Yaradan’a memnuniyet vermesi; Fiziksel değerlerde ilahi gerçekler; 613 buyruğun yerine getirilmesi gerekliliği; Gerçeğin ilmi; Peygamberlik; Peygamberlik başarısı hız kazandırmaktır; Küçük büyükten daha başarılı olabilir; Nesiller boyu Peygamberlik; Peygamberliğin özü; Genel
Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi
Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi Baal HaSulam Tanrı Sevgisi ve İnsan Sevgisi “Dostunu kendi gibi sev.” Rabbi Akiva bunun Tora’nın en yüce yasası olduğunu söyler. KOLEKTİF VE BİREY Yukarıdaki cümle en bilinen ve alıntı yapılan cümle olsa da, yine de mânâsı tam olarak anlaşılamamıştır. Bu böyledir çünkü yasa
Mektup 1
“Ve ilmin özüyle Doldurduğum tüm erdemli-kalplere konuşacaksın.” Saygıdeğer Babama, mutlu ve uzun yaşasın. Arınmışlık içinde yerine getirilen Kabala Çalışmasıyla ilgili konuştuklarımızla alakalı olarak, bilmediğim şeyleri size söyleyeceğim, ama siz de bütün sorularıma cevap vereceksiniz. Görüyorum ki genel şeylerden başka yazacak fazla bir şeyim yok. Esas yol, pek çok
Mektup 2
Salı, 23 Kasım, 1954, Tel Aviv Benim yürekli dostlarım… Yaradan sizinle olsun. Arabanın yanındayken konuştuklarımızla ilgili olarak diyebilirim ki, Beit Şaar Hakavanot (Niyetlerin Kapısı) kitabı 70. maddeye bakın, cevabı orada bulacaksınız. Benim de onayladığım gruba katılmanızla ilgili olarak kabul etmeliyim ki bunu detaylı olarak araştırmadım. Bunun sebebi Tiberias’dayken,
Mektup 3
Vayehi Yaakov (Ve Yakup Yaşadı), 2 Ocak, 1955, Tel-Aviv Çok sevgili ve inançlı dostlarım, …’nın imzaladığı mektubu okudum, dost sevgisini üzerinize almanızdan çok hoşnudum. İlk sorunuzla ilgili olarak bunu yazarak cevaplayamayacağımı söyleyebilirim çünkü bunlar sözlü tartışma gerektiren konular ve bunları yazıya dökmek uygun değil. İkinci sorunuzla ilgili, size
Mektup 4
10 Şubat, 1955 Dostum… İyi dileklerimle, Beni şaşırttın çünkü uzun süredir sağlığın ve direncin ile ilgili senden haber alamıyorum. Bana göre bunun sebebi ruhumuz ve yolumuzla hemfikir olmayan bir çevreye girince, düşüncelere yapışan yabancı kanallar nedeniyle benimsediğin fikirler neticesinde güven ve direnç eksikliğine düşmen olmalı. Bu yabancı düşüncelerin
238- Ne Mutlu Seni Unutmayan Ve Oğlu Senin İçin Çabalayan Adama
Elul 10 “Ne mutlu Seni unutmayan ve oğlu Senin için çabalayan adama” (Roş Aşana duası için bir ek). Kişi beyazlık yoluyla ilerlediğinde, kendisine bahşedilen her şeyin sadece siyahlık anlayışını üstlendiği için olduğunu daima hatırlamalıdır. Ve her şey kendisine ifşa olduğu için, halen inançla çalışması gereken herhangi bir
229- Haman’ın Cepleri
Purim Gecesi, Megillah’ı okuduktan sonra duydum, 3 Mart 1950 Haman Taşim’in, yani Haman’ın Cepleri’nin (Haman’ın Cepleri, geleneksel bir Purim böreği olan “Haman’ın Kulakları” olarak da bilinir.) yenmesiyle ilgili olarak, “insan Purim’de kötü Haman ile kutsanmış Mordekay’ı ayırt edemeyecek kadar sarhoş olması gerektiğinden”, Haman Cepleri’ni yediğimizi, böylece Haman’ın bize
125. Şabat’tan Zevk Alan Kişi
8 Sivan, 15 Haziran 1949, Tel-Aviv’de duydum “Her kim Şabat’tan zevk alırsa, ona sınırları olmayan bir miras verilir. Şöyle denilmiştir: ‘O zaman Tanrı’da zevk alacaksın, ve seni yeryüzünün yüksek yerlerinde gezdireceğim, ve seni baban Yakup’un mirasıyla besleyeceğim’ vb. Bu, hakkında ‘Kalk, ülkeyi boydan boya dolaş’ diye yazılı olan