e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

167- Ona Şabat Teşuvah Denmesinin Nedeni

Şabat Teşuvah’da Duydum, 9 Ekim 1948, Tel-Aviv Ona “Şabat Teşuvah” (tövbenin Şabatı) denmesinin nedeni şudur ki, (on pişmanlık gününün sonunda, Kefaret Günü’nde), biz “günah için” deriz. Ve “günah için” sınayan hiç kimse orada yerini bulmaz, en azından yüzde altmış ve yüzde kırk açıklanabilir ve mazur görülebilir, belki de

165- Elişa’nın Elijah’dan İsteğine Bir Açıklama

Duydum Elijah, ona sordu “Senin için ne yapmalıyım?” Ve o cevapladı “ruhunun iki kısmını” Ve o cevapladı “Sen zor bir şey istedin.” Burada olan şey, 248’in dikkatle incelenmesidir ve orada incelenmesi mümkün olmayan taştan kalbin bulunmasıdır. Ancak, 248 incelenirken, taştan kalp de incelenmektedir, onun kendisine dokunmak yasak olmasına

202- Ekmeğinizi Alnınızın Teriyle Yiyeceksiniz -2

Duydum    Işığın azaltılması onun ıslahıdır. Bu, çaba göstermeden hiçbir şeyin elde edilemeyeceği anlamına gelir. Işığın tamamını tam bir berraklıkla elde etmek mümkün olmadığından, ışığın azaltılması tavsiye edilir. Bu şekilde, daha aşağıda olanın sarf edebileceği az bir çabayla onu edinmesi mümkün olur. Bu, büyük bir binayı yerinden oynatmak

185- Eğitimsiz, Şabat’ın Korkusu Onun Üzerindedir

Duydum Bilgelerimiz “Eğitimsiz bir adam, Şabat’ın korkusu onun üzerindedir.” derler. Akıllı bir öğrenci Şabat olarak kabul edilir ve Şabat Gimar Tikun (son ıslah) olarak kabul edilir. Bu nedenle, Gimar Tikun’da olduğu gibi, Kelim (kaplar) ıslah olacaktır ve Üst Işıkla kıyafetlenmeye uygun olacaktır. Ayrıca, Şabat “son” olarak da kabul

79. Atzilut ve BYA

Tammuz 15, Pinhas 1, 18 Temmuz 1943’te duydum Haze’den yukarısı, yalnızca ihsan etme kapları olan Atzilut olarak kabul edilir. BYA, ihsan etmek için almak demektir; alt Hey’in Bina’nın bulunduğu yere yükselmesidir. Çünkü insan, almak için alma arzusuna batmıştır; bu yüzden kendisi için almadan hiçbir şey yapamaz. Bu nedenle

78- Tora, Yaradan ve İsrail Birdir

Haziran 1943’te Sivan’da duydum   “Tora, Yaradan ve İsrail birdir.” Bu nedenle, kişi Tora’yı öğrenirken, Lişma’yı [O’nun rızası için] öğrenmelidir. Bu, “talimat” anlamına gelen Tora’nın adında olduğu gibi, kişinin Tora’nın kendisine öğreteceği niyetiyle öğrendiği anlamına gelir. Çünkü “Tora, İsrail ve Yaradan birdir”, Tora kişiye Yaradan’ın yollarını, O’nun Tora’da

77– Kişi Kendi Ruhundan Öğrenir

Elul 8, 24 Ağustos 1947’de duydum   “Kişi kendi ruhundan öğrenir.” Bilindiği üzere Tora’nın tamamı öncelikle zaten ruhun idrakiyle ödüllendirilmiş olanlar söz konusu olduğunda, ruhun ihtiyaçları için öğrenilir. Bununla birlikte, kendilerinden öncekilerin Tora’da keşfettikleri yeni yolları onlardan öğrenmek amacıyla, Tora’yı edinmiş olan diğer kişilerin Tora’daki sözlerini arayıp bulmaları

80- Arka Arkaya ile ilgili olarak

Duydum   Panim ve Ahor [ön ve arka]. Panim [yüz/ön] bolluğun alınması veya bolluğun ihsan edilmesi anlamına gelir. Olumsuzlama ise Ahoraim [arka/sırt] olarak adlandırılır ve ne alma ne de verme anlamına gelir. Dolayısıyla, çalışmanın başlangıcında kişi Ahor be Ahor [sırt sırta] durumundadır çünkü henüz alma arzusunun Kelim’ine [kaplarına]

89. Zohar’ın Sözlerini Anlamak İçin

Adar 5, 15 Şubat 1948’de duydum Zohar‘ın sözlerini anlamak için öncelikle Zohar‘ın ne söylemek istediğini anlamalıyız. Zohar‘ın ne söylemek istediğini anlamak, kişinin Tora ve Mitzvot‘a [emirlere] adanmasına bağlıdır, böylece Tora ve Mitzvot ona temizlik getirecek, kişi kendini sevmekten arınacaktır. Bu nedenle kişi Tora ve Mitzvot ile meşgul olur.

88. Tüm Çalışma Sadece İki Yolun Olduğu Yerdedir – 1

Şabat BeŞalah‘tan sonra duydum, 24 Ocak 1948 Bütün çalışma, sadece iki yolun olduğu yerdedir, şöyle yazıldığı gibi, “Ve onlarla yaşayacak ve onlarla ölmeyecek. Ve ‘ölecek ve ihlal etmeyecek’ meselesi sadece üç Mitzvot [emir] için geçerlidir: putperestlik, kan dökme ve ensest.” Ve yine de, ilk Hassidim‘in [emirleri] yerine getirmek

600.000 RUH

Denir ki, “600.000 ruh” vardır ve her bir ruh pek çok kıvılcıma bölünür. Başlangıçta sadece, yalnızca tek ruh, Adam HaRishon’un ruhu yaratıldığından, manevi olanın nasıl bölündüğünü anlamalıyız. Dünyada gerçekten tek bir ruh vardır. Şöyle yazdığı gibi; “ve yaşam nefesini burun deliklerine üfledi (Yaratılış 2:7).” Bu aynı ruh tüm

91. Değiştirilebilene Dair

18 Nisan 1948, Nisan 9’da duydum Zohar’da, Ruben’in, Rahel’i düşünürken Leah’dan doğmasının nedenini açıklıyor. Yasa, eğer başka birini düşünürse, çocuğun “değiştirilebilir” olarak adlandırılacağını söylüyor. Zohar, Rahel’i düşündüğü ve onun gerçekten Rahel olduğunu sandığı için, değiştirilebilir olmasının, onun Rahel’i ve eylemi düşündüğü anlamına geldiğini, ancak Leah olduğunu bildiğini açıklar.

81. MAN Yükseltmeye Dair

Duydum Kırılma nedeniyle Keduşa [kutsallık] kıvılcımlarının BYA‘ya düştüğü bilinmektedir. Ancak orada, BYA’da ıslah edilemezler. Bu nedenle, Atzilut’a yükseltilmeleri gerekir. Mitzvot’u [emirleri] ve iyi işleri, kendisini değil Yaradan’ı hoşnut etmek amacıyla yaparak, bu kıvılcımlar Atzilut’a yükselir. Daha sonra, Masah‘ın sonsuzluğunda kaldığı, derecenin Roş‘unda [başında/üstünde], üstteki Masah‘a [perdeye] dahil edilirler.

90. Zohar’da, Bereşit

Adar Bet 17, 28 Mart 1948’de duydum Zohar’da, Bereşit bölümünde (s.165) şöyle yazar: “Tora’nın sırlarında, bakanların savunucuları yukarıdan dikilir. Ve alevli kılıcın alevi, tüm orduların ve kampların üzerine atanmıştır. Ve bu anlayışta, birkaç başka anlayış, başka birkaç dereceye göre yorumlanır.” O bunu şöyle açıkladı: Sol çizgi uzandığında, bunun

235- Kitaba Tekrar Bakmak

Kişi Tora’nın bazı sözlerini bir kitapta görüp ezberledikten sonra, zihne giren şey hali hazırda lekeli olduğu için, kitaba tekrar baktığında, o anda gördüğü şeyden aydınlanma almak için ışığı ortaya çıkarabilir. Bu zaten yeni ve lekesiz olarak kabul edilir.

234- Tora’nın Sözlerini Bırakıp Sohbete Dalan Kişi

Adar Aleph, 1940, Gazze yolunda   “Tora sözlerini bırakıp sohbetle meşgul olana süpürge kömürü yedirilir.” Bu demektir ki, kişi Tora ile meşgul olur ve durmazsa, Tora onun için kötü eğilimi yakan alevli bir ateş olarak kabul edilir ve o zaman çalışmasına devam edebilir. Ancak öğrenmenin ortasında durursa, hemen

155- Bedenin Temizliği

Bir Şabat yemeği sırasında duydum, Şevat 13   Bedenin temizliği zihnin temizliğine işaret eder. Zihnin temizliğine “hakikat” denir; buraya hiçbir yalan karışmamıştır. Ve bu konuda herkes eşit değildir, bazıları kısmen titizdir. Ancak bedenin temizliğini korumak o kadar da önemli değildir, zira kirden bu kadar nefret etmemizin nedeni kirin

154- Dünyada Boş Bir Alan Olamaz

Şevat 7, 18 Ocak 1948’de Tel Aviv’de duydum   Dünyada boş bir alan olamaz. İnsanın özü arzu olduğu ve bu da yaratılışın özü olduğu için, kişinin büyüklüğü ve küçüklüğü burada ölçülür. Dolayısıyla kişinin ya maddeselliğe ya da maneviyata yönelik bir arzusu olması gerekir. Bu arzulardan yoksun olan kişi

148- Acı ve Tatlı, Doğru ve Yanlışın İncelenmesi

Duydum    Bir “acı ve tatlı” incelemesi vardır, bir de “doğru ve yanlış” incelemesi vardır. “Doğru ve yanlış” incelemesi zihinde, “acı ve tatlı” incelemesi ise kalptedir. Bu nedenle kalpteki çalışmaya, alma formunda değil ihsan etme formunda olmasına dikkat etmeliyiz. Doğası gereği insan için sadece almak tatlıdır, ihsan etmek

122- Şulhan Aruh’ta Yazılanları Anlamak

Şabat arifesinde duydum, Nitzavim, Elul 22, 4 Eylül 1942   Şulhan Aruh’ta [Kurulan Sofra-Yahudi Hukuk Kuralları] ne anlatıldığını anlayın: Kural şudur: Kişi Korkunç Günlerin duaları üzerinde tekrar tekrar düşünmelidir ki dua zamanı geldiğinde dua etmeye alışmış ve alıştırılmış olsun. Önemli olan duanın kalpte olmasıdır. Kalpteki çalışmanın anlamı budur,

62. Düşer ve Ayartır, Yükselir ve Şikâyet Eder

Adar Alef 19, 29 Şubat 1948’de duydum “Düşer ve ayartır, yükselir ve şikâyet eder.” Kişi, kendi Tora’sı ve çalışmasının uçuruma düşmemesi için daima kendini sınamalıdır. Bunun nedeni, kişinin büyüklüğünün Yaradan’la olan Dvekut’unun [bütünleşmesinin], yani Yaradan’ın önünde kendi benliğini iptal etmesinin ölçüsüyle ölçülmesidir. Başka bir deyişle kendine duyulan sevgi

67. Kötülükten Uzak Durun

Sukkot [Çardaklar Bayramı] tatilinden sonra, 5 Ekim 1942, Kudüs’te duydum Dört antlaşmayı korumak için “kötülükten uzak durun” konusunda dikkatli olmalıyız. Gözlerin antlaşması, kadınlara bakmaktan sakınmaktır. Bakma yasağı, bunun bir düşünceye yol açmasından dolayı değildir. Bunun kanıtı, bu yasağın yüz yaşındaki bir adama da uygulanmasıdır. Asıl neden, çok yüksek

163- Zohar’ın Yazarları Ne Der

Şabat’tan Sonra Duydum, Paraşat Masa’ei, 7 Ağustos1948, Tel Aviv Sözlerini kıssa gibi söyleyen Zohar’ın yazarları hakkında; bu şekilde söylemek zorunda değillerdi, onlar sırlarını başka yollarla da açığa çıkarabilirlerdi. Ancak onlar sırlarını kıssa olarak kıyafetlendirmek istediler; böylece okuyucu önemli olanın, Tora’nın içindeki bilgelik değil ama Tora’yı veren olduğunu açıkça

160- Matzot’u Gizlemenin Nedeni

Duydum O, Matzot’u (mayasız ekmek) her zaman Matzot tabağında ya da diğer kapalı bir şeyin içine gizlemenin, neden gelenek olduğunu açıklar. “Ve insanlar hamurlarını mayalanmadan önce aldılar, kendi giysilerine sarılı olan hamur tekneleri, omuzlarındaydı” diye yazılıdır. Burada ipucu “kendi giysilerine sarılı” sözündedir. Pesah’daki durum, Kelim’in henüz tamamen ıslah

164- Maddesellik Ve Maneviyat Arasında Bir Fark Vardır

Av 3, 8 Ağustos 1948’de duydum   Maddesellik ve maneviyat arasında bir fark vardır: Maddesellikte güç eylemden önce gelir, “Onlar çağırmadan önce ben cevap vereceğim” diye yazıldığı gibi. Orada düzen, ıslahın sonuna göredir; bunu yapacak güç olmadan hiçbir şey yapılmaz. Ancak maneviyatta düzen yine de sona göre değil,

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,107