e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

17. Mektup

MEKTUP – 17 1926 Sevgili …. İzin ver Tanrı çalışmasındaki orta çizgiyle ilgili olarak, o daima sağ ve sol çizgi arasındaki hedefin olacağından, seni bilgilendireyim. Bu böyledir çünkü kişi tembel tembel oturandan daha kötü bir yerdedir. Kralın sarayına varmak için yürümesi gereken yol çok ince olduğundan, yoldan çıkacak

16. Mektup

1925, Varşova Ruh eşime, mumu sonsuza kadar yansın, Mektubunu dün aldım ve çok memnun oldum çünkü benim arzuladığım gibi yapmak istediğini gördüm. İlk sorunla ilgili olarak diyebilirim ki, sözlerin çok kafa karıştırıcı. Bu derin bir konu ve ben şu sıra çok meşgul olmama rağmen konuyla ilgili biraz çalıştım;

15. Mektup

12 Şubat 1925, Varşova Dostum, mumun sonsuza kadar yansın, Bo (gel) bölümünün altıncı günü ve BeŞalah (Firavun Gönderdiğinde) bölümünün dördüncü günü gelen mektuplarına cevap: Tartıştığımız konuyla ilgili olarak, son yorumunun daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Fakat izin ver sözlerinin arasını biraz doldurayım: “Kalbimin kapılarını yüce bir misafire açacağım,” örneğin

14. Mektup

1925, Varşova Mumu sonsuza kadar yansın… ….Onlar bilgi ırmağının yolları olduğundan, bin günde onları iyi özümse. Bu Samuel’in dediği gibidir, “Cennetin yolları bana açık,” tıpkı Şabat, bilgi ırmağının yolları, haftanın günleri gibi. Bu demektir ki, “Kişi Şabat’tan önce çabalamazsa, Şabat’ta nereden yiyecek?” Bu nedenle Şabat’tın tüm ışıkları haftanın

13. Mektup

1925, Varşova Dostum, mumun sonsuza kadar yansın, Hasret dolu kalbinden yazdığın mektubunu aldım. Benimle yazı aracılığı ile konuşabilirsin. Mısır sürgünüyle ilgili yazdıklarına şaşırdım; bu bilinen bir şey, “Yakardılar, yakarmaları Tanrı’ya ulaştı.” Sonra “Ve Tanrı bildi.” Eğer sürgünde Yaradan bilgisi yoksa günahtan arınma imkânsızdır. Ve sürgünü bilmenin kendisi kurtuluşun

12. Mektup

1925, Varşova Muhterem öğrencilerim, Yaradan üzerinizde olsun; … Öncelikli arzumuzla ilgili güçlü olmalısınız. “Ve Tanrı’n yapacağın her şeyde seni kutsayacak” ayetiyle ilgili yorumumu biliyorsunuz. Düşen kişi elinden gelini yapmalıdır ancak bundan sonra Kutsallığın içine işlemesi için yer açmış olur. Fakat bunun, Yaradan’ı kutsamayı özellikle kişinin çalışmasına işlemeye mecbur

11. Mektup

1925, Varşova Kalbime bağlanmış olana, mumu sonsuza kadar yansın. … nın seyahati ile ilgili mektubunu aldım. Tanrı’nın izniyle onu beraberimde Kudüs’e getireceğim. Onun için Beyrut’a oradan da Kudüs’e benim üzerimden vize alabileceğimi düşünüyorum, ne yazık ki şu anda yapabileceğim başka bir şey yok. Aileme bu konuyu mektubumda bildirmiştim.

10. Mektup

1925, Varşova Öğrencilerime, Yaradan onlarla olsun, … Dışsal koşulların dostların size katılmasını engellemesinden dolayı çok üzgünüm. Dileyelim ki Yaradan, bize katılmaları için onlara güç versin ve onlarla olsun. Görüyorum ki, olmanızı istediğim gibi aklın ve kalbin birleşmesiyle meşgul değilsiniz. Yine de elinizden geleni yapın, Yaradan’ın selameti bir göz

9. Mektup

1923, Kudüs Dostum, mumun sonsuza kadar yansın, Aramızdakilerle ilgili olarak kendimi daha fazla engellemeden, sana açık ve net öğütler vereceğim. Gerçeğin değerinin senin için anlamını bilmek zorundayım, çünkü bu benim yolum—yaratılışın tüm işleyişini kesin bir duyarlılıkla çalışmak ve iyi veya kötü onun tüm erdemini öğrenmek. Bu babalarımın bana

8. Mektup

1922, Kudüs Saygıdeğer dostum… Bana durumunla ilgili arada bir bilgi verme gevşekliğini eleştirmek zorundayım. Çalışmama birkaç sıra eklediğimi, Nisan’ın birinden önceki mektubumda zaten sana yazmıştım. Midrah Yitro’da şöyle yazar: “Rabbi Jeremiah şöyle der, ‘O, dünyaya yaşam verdiğinde yeryüzü sallansaydı ne olurdu? O, Tora’nın sözlerine uymayanlardan intikam almak için

7. Mektup

1922, Kudüs Dostuma, onun zaferi benim zaferim olsun, mumu sonsuza kadar yansın ve parlasın. Amin. Eylül’ün dokuzundan Hanuka’nın ikinci gününe kadar yaklaşık dört aydır senden gelecek mektubun coşkusunun umudu içindeydim. Sonunda önümde tıpkı tilkinin sürülmüş toprakta yürürken kaldırdığı toz benzeri şiirsel sözcükler ve imalarla dolu uzun bir mektup

6. Mektup

1921, Varşova Ruh eşime…mumunun sonsuza kadar yanması dileğiyle, Sana iki mektup yazdım ama onları gönderecek vaktim olmadı. Doğrusunu istersen Nisan’ın yirmi ikisinde ayrılmamdan önce seni görmek istemiştim. Şimdi ise sana peteğimin balından tattırmak istiyorum. Şöyle yazılmıştır, “Yalan konuşanları yok ediyorsun; Tanrı kan akıtanlar ve hilekârlardan nefret eder.” Krallığının

5. Mektup

1921 Ruh eşime, mumunun sonsuza kadar yanması dileğiyle, Son mektubunda yüzümü senden saklayıp seni düşman olarak gördüğümü ve kendi eksikliğinin farkında olup da susan biri gibi, yükü dostlarımla paylaşmadığımı ve onlara hiç ilgilenmediğimi ima ediyorsun. Bununla ilgili haklı olduğunu ve senin hissettiğin acıları hissetmediğimi kabul ediyorum. Tam tersi

4. Mektup

1920 Dostum, Açıkça konuşmaktan çekiniyor olmandan dolayı çektiğin güçlüğü tüm samimiyetimle anlıyorum. Yine de, konuşmalarımız ve mektuplar aracılığı ile seninle olan tüm ilişkimde, çoğu insanın bu tip konularda yaptığı gibi, senin ruh halini herhangi bir şekilde etkilemeye çalışmıyorum. Aslında bu insanlar günaha ortak ettikleri her organın hırsızı olmaktan

3. Mektup

1920 “Dördü bir PARDESS’e (Pardess İbranicede meyve ağaçlarından oluşan bahçe demektir, portakal bahçesi gibi. Fakat Kabala’da bu kelime Pşat (sözlü Tora) Remez (İma) Druş (Yorum) ve Sod (Sır) sözcüklerinin baş harfinden oluşmuştur.) girdi”… Dünya yaratılmadan önce O vardı, O ve O’nun adı Bir’di çünkü ad konusu kişi dostuna

2. Mektup

Etimden kanımdan olana … övülen ve yüceltilene. Şimdi Ömer Saymasının (Lag BaOmer) (Musevilikte Hamursuz Bayramı ile Şavot Bayramı arasındaki günler) 33. günü ve dün elime geçen Sivan’ın 15’de yazdığın mektuplarına cevap yazmaya sıra geldi ki kalplerimizdeki düşünceleri açacak olan aramızdaki değişmez adların düzeninden beni bilgilendireceğini ummuş olduğumdan, Lag

1. Mektup

1920 Dostum, Şimdi öğle vakti, onun mektubunu ilk ayın sekizinde aldım, senin bu dilencinin benimle ilgili sitemleri tıpkı Zohar’da yazdığı gibi geçer bir dua. Bana yazmamakla sitem ettiğinde aslında suçlaman gereken senin kendi isteksizliğin çünkü önceki mektuplarımla ben bunu zaten ispatladım. Hatırlatırım, Şevat’ın (Musevi takviminde beşinci ay) yedisinden,

34- Toprağın Kazancı

Tevet, 1942’de duydum   Bilindiği gibi, hiçbir şey gerçek haliyle görünmez, sadece zıddıyla görünür: “Karanlığın içindeki ışığın avantajı gibi.” Bu, her şeyin bir diğerine işaret ettiği ve bir şeyin zıddıyla, zıddının varlığının algılanabileceği anlamına gelir. Dolayısıyla, bir şeyin zıddı yoksa ona tam bir açıklıkla ulaşmak mümkün değildir. Örneğin,

35- Maneviyatın (Kutsallığın) Yaşam Gücü

1945’te Kudüs’te duydum Ayet şöyle der (Mezmurlar 104): “ Bir deniz vardır ki, büyük ve geniştir; içinde sayısız sürüler, büyüklerle birlikte küçük hayvanlar vardır.” Bunu yorumlamalıyız: “Bir deniz vardır”, Sitra Ahra’nın [diğer tarafın] denizi anlamına gelir. “Büyük ve geniş”, onun tezahür ettiği ve alma kaplarına atıfta bulunarak ‘Ver!

Gizlemenin Nedeni

Keyif Onu Almak İçin İşe Karşı Bu dünyada yaptığımız her şey sadece tek bir prensibe dayanıyor – en az çalışma ile en fazla zevk alma. Aldığımız zevkin alanı geniş çapta çeşitli olabilir, direkt zevkten mesela istediğim bir şeyi almak veya bir dilim pasta yemek gibi, dolaylı zevke kadar

Gerçek Ben

Gerçek “Ben” Lütfen Ayağa Kalkar Mısın? Çoğunluğumuz kim olduğumuz konusunda oldukça kendinden emindir. Aslında, çoğu zaman biz dostlarımızın da kim olduğu konusunda oldukça eminizdir. Ama ne zaman ben dostumu ve kendimi anlatmaya başlasam, bu şekilde bir tarif için seçilen kriterler genelde fiziksel tanımlamalar ile başlar: yaş, cinsiyet, boy,

Arayış ve Keşfetme

Ben Ne Arıyorum? Biz bir istekten, bir şeyin eksikliğinden maneviyatı göz önünde tutarak bir araştırmaya geldik. Bu, bizim emin olamadığımız “bir şey” ne? Basitçe söylersek, bir şeyleri atlamış olduğumuzu biliyoruz ve bizim bu eksikliği doldurmadaki arayışımızda olan başarısızlıklarımız bunu sadece daha da büyütmüş gibi gözüküyor. Bir noktada, bu

Özgürlüğümüz Nerede?

Seçimlerimizi Belirleyen Dört Faktör Biz hayatın içinde yaptığımızın bütün seçimlerin kendimize ait olduğuna inanarak dolaşıyoruz. Özgürlüğümüzü en üst değer olarak tutuyoruz. Ama böyle mi yapmalıyız? Seçim yaparken gerçekten bağımsız mıyız? Özgürlük Tanımı Sözlükte “özgürlük” şu şekilde tanımlanıyor Özgür olma niteliği ya da durumu ve Seçim veya davranışta ihtiyaç,

Kabala – Gerçeği Algılamanın Anahtarı

Bizim Gerçeğimiz Bizim karşımızda kendi beş duyumuzla boyanmış bir resim var ve biz bunu “bizim gerçeğimiz” veya “benim dünyam” diye biliyoruz. Biz bu resmin içinden birçok şey algılıyoruz, ama bu yanlışsız mı? Benim dışımda olanlar gerçekten o mu? Bu gördüğümüz resmin yanlış olma ihtimali herhangi birimize çok nadir

İki İşletim Sistemi

Bugünün yüksek teknoloji dünyasında, insan bilgisayar olmadan yapamıyor. Biz artık normal posta servisi yerine daha çok e-posta ile iletişim kuruyoruz. Faturalarımızı internet üzerinden ödüyoruz. Elektronikten mücevhere, arabalardan eğlence biletlerine kadar her türlü şeyi internet üzerinden alıyoruz. Evet, bilgisayar gerçek anlamda hayatlarımızı tamamen değiştirdi. Oysa birçok insanın bir zamanlar,

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,135