e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Mektup 18

Mektup 18 Rabaş’ın Yazıları Mektup 18 Arşiv: 02/25/2011 Öğrencilerime; Mektubunu aldım, bazı arkadaşlar biraz tembel. Kendilerine, yazarak bir menfaatleri olur mu diye soruyorlar. Bazıları var ki sorularına cevapları var ama eksiklikleri, bildikleri konular. Açıklamaları da öylesine bir yerde duruyor. Bazıları da, kötü eğilimlerini, niteliklerini ıslah etmek istiyorlar, gece

Mektup 11

MEKTUP – 11 8 Eylül, 1955 Dostlara, Yaradan sizinle olsun. Rosh HaŞana’da (Yeni Yıl) söylediğimiz duanın anlamı şu olmalı, “Sen’i unutmayan ve Sen’in için çabalayan insana ne mutlu.” Dolayısıyla, kişi sürekli olarak Yaradan’ı hatırlıyorsa, başka ne için çaba sarf eder ki? On sekizinci duadan önce “Ne mutlu Sen’in

Biz Seni Yaptıklarından Biliriz

Buna tekabulen bahsettiğimiz her şey sadece ve sadece Yaratan ve yaratılanlar arasındaki bağın olduğu noktadadır. Orada yaratılanlar bir nevi eylemi hissediyorlar. Şöyle söylediği gibi: sen ruhu erdemlikle yarattın yani bahsettiğimiz her şey sadece yapılan bir eyleme göredir, birlik şarkısında dediği gibi: seni yaptıklarından biliriz ancak yaratılan olmadan Yaratan hakkında konuşamayız. Çünkü şöyle yazıyor senin düşüncelerini hiçbir şekilde algılayamıyoruz.

10-Dini Bazı Prensiplerin Gerçek Manevi Anlamları

Bu derste biraz kutsal kitaplarda yazan bazı şeyleri gözden geçirip kabalistlerin aslında bunları yazarken ne demek istediklerini göreceğiz.  Kutsal kitaplarda anlatılanlar insanın iç ruhani halini açıklamaktadır. Kutsal kitaplarda anlatılan tüm hikâyeler insanın içindeki ruhani uyanışları ve hisleri anlatmaktadır. Mısır’dan göçün hikâyesi çok özeldir. Çünkü ruhani gelişimdeki en önemli

9-Manevi Çalışma (İçsel Çaba)

Ders – 9 Ruhani Çalışma (İç Efor) Bir önceki ders de insanın etrafındaki gerçeği kullanarak çabuk ve bağımsız olarak dengeli bir şekilde büyüyüp gerçeği edinmesi gerektiğini gördük – insanın kendi içinde gerçeği yansıtan yasaların işleyişini ve gerçeği edinmeyi. Bu ders de insanın hayatı boyunca izlediği yolları ve içinde

8-Manevi Dünyaların Yapısı

Ana Bölüm: Kabala’da gerçeği beş Dünyaya ayırırız. Dünya kelimesi İbranicede He’Elem (gizlenmiş) kelimesinden gelir. Bir Dünya tüm arzulardan oluşur; arzular, kelim (Kli’nin çoğulu) ve ışıkların çok özel bir hal içerisinde permütasyonlarla ilişki içerisinde olmasıdır. Neden 5 Dünya? Daha önce dört Behinot’un Direk Işığı açıklamasında gördüğümüz gibi tüm dünyalar

7-İnsanoğlunun İçinde Bulunduğu Çıkmaz Durum

Şu ana kadar gördük ki gerçeğin kanunu insanoğlunu hep iyiye ve mutluluğa doğru götürmek için var. Peki, bu yolda neden bu kadar üzüntü ve acı var? Madem üst dünyalar bize iyilik gönderiyor, neden kendimi kötü hissediyorum ve mutsuzum? Öğrendiğimiz kadarıyla insan gerçeği zıtlık kanunuyla yaşıyor: soğuk – sıcak,

6-İsrail ve Diğer Ülkeler

Geçen derste istemek arzusundan 4 Behinot’un Behinot de Ohr Yaşhar’dan nasıl oluştuğunu görmüştük. Tüm algıladıklarımızı beşe ayırabiliriz ya da 5 safhaya. Şimdi ayırımın sadece 5 arzunun olduğunu mu yoksa geçirilen safhalardan sonra doğduğunu mu göreceğiz. Tızimtzum Bet, Kli’nin parçalanması, ilk insanın ruhunun çıkması, bilgelik ağacı günahı ve vs.

5-Evrenin Sırları

Kanun / yasa nedir? Sabit olan ve kanun olarak adlandırdığımız şey nedir? Bu formül aslında bir algoritma – her var oluş seviyesinde ve her var olanın parçasında olan bir formül. Kabalada bu genel yasaya, doğa, yaratılışın düşüncesi denir. Bir başka deyişle yaratılanlara karşı özgecil olma arzusu, çünkü her

4-Özgür İrade

Bu dersin amacı: 1. “Ben” Kimim? 2. İnsanın özgür seçimi nedir? Bu derste kim olduğumuzu anlamaya çalışacağız. İçimdeki “ben”i hisseden parça nedir? Bunu anladıktan sonra özgür iradenin ne olduğunu ve hayatımızı nasıl etkileyebileceğimizi anlayabiliriz. Tarih boyunca insanoğlunun özgürlüğü için nasıl mücadele ettiğini gördük; kölelikten, ülkelerden, kişisel hak uğruna

3-Form Eşitliği Kanunu

Şuana Kadar: Gerçeğin ikiye ayrıldığını gördük – dışımda olanlar (ya da dışımda olarak algıladığım dünya) ve içimde hissettiklerim.  Tekrar 5 duyumuzu gösteren tabloya bakalım. Artık biliyoruz ki aslında her şey benim içimde, tüm dünyalar ve tüm gerçek, kendimi tüm bunlardan ayrı görmemin nedeni de bilincimin yetersiz olmasından. Ayrıca

2-Kökler ve Dallar Yasası

Kabala diğer öğretilere göre nasıl farklı? Kabala çalışan bir insan kendisi ve çevresi hakkında öğrenir. Kaynağa bağlanmayı öğrenir, hakikati yöneten tek güce. Çalışarak kişi kendi içinde şuana kadar kendisinden gizlenmiş olan gerçeğin bir kısmını algılamaya başlar. İnsanın gerçeği algılama seviyesi artar.   Bir önceki derste gördüğümüz gibi kabala insanın

1-Kabala’ya Giriş

Giriş Kabala: İnsanın üst dünyaları algılaması, anlaması ve hissetmesi için uygulanan bir ilim metodudur. Kabala gerçeğin 5 seviyede oluştuğunu açıklar, 5 farklı bilinç seviyesi ve gerçeğin algılanması. Bu dünya dediğimiz Olam Hazeh’de etrafımızdaki gerçeklerin sadece küçük bir kısmını algılayabiliyoruz. Ama hepimizin içinde daha fazla bir şeylerin olması gerektiği

11- Islah Dünyası

Olam Nikudim’deki (noktaların dünyası) kapların kırılmasından sonra: Işıklar – Nikudim Partsuf’unu Gadlut halindeyken doldurmuştu, ayrılıp Partsuf SA”G’ın Roş’una döndüler. Perdede kalan Reşimot Partsuf Nikudim’in Roş’una yükseldi ve sonrada SA”G’ın Roş’una. Nitzotzin (kıvılcım) – Or Hozer parçacıkları, kırılan perdenin parçaları, perdesini kaybeden kapların içinde kaldı, yani tekrar almak niyetiyle

10- Olam Nikudim

Nekudot de SA”G’ın Galgalta’nın Tabur’u altına inmesi, Galgalta’nın Sof kısmıyla karışmaları (Patsuf Galgalta’nın Tabur’u altında kalan kısım), ikinci Tsimtsum (kısıtlama) – tüm bu olaylar SA”G’ın perdesi Tabur’dan Pe’ye doğru yükselirken oldu. Dolayısıyla, perde Pe’ye geldiğinde, Galgalta’nın Tabur’u altına inen Nekudot de SA”G’da olan herşeyin Reşimot’unu içinde barındırır. Partsuf

9- İkinci Kısıtlama

Nekudot de SAG Partsuf Galgalta’nın Tabur’u altına indi ve Galgalta’nın Sof’unda bulunan boş kapları Or Hasadim’le doldurdu. Bu koşul içinde Galgalta’nın boş kaplarında ışığın yansımasıyla Galgalta’nın kendisini arınmadan önce aldığı ışıktan Reşimot’u olduğunu hissettiler. Galgalta’nın Sof’unu dolduran ışık içinde az bir miktar Or Hohma bulunduran Or Hasadim’di. Işık

8- SAG’ın Nekudot’u

Birinci kısıtlamadan sonra Malhut tekrar ışığı aşağıya çeker ancak ihsan edici bir konumda alır. İhsan etmek için almak yaratılan varlığın doğasına terstir. Dolayısıyla Malhut tüm üst ışığı bir anda Eyn Sof’da ki olduğu gibi alamamaktadır, ama onun yerine küçük miktarlarda alabilir ancak ve bunlara “Partsufim” denir. Sonuç olarakMalhut beş ölçü ışık alır: Galgalta, A”B, SA”G, MA”H Elyon,

7- Var Oluşun Geneli

Kısıtlamadan sonra bir dizi Partsufim (Partsuf kelimesinin çoğulu) oluştu. Her Partsuf Malhut’tan farklı bir perdeyle ayrıldı. Dördüncü safhanın bayağılığını kaldırabilecek güçte bir perdeyle oluşan ilk Partsuf’a Galgalta denir. Partsuf Galgalta’dan sonra Partsuf A”B oluştu ve üçüncü dereceden bayağılığı kaldırabilecek perdeye sahiptir. Partsuf SA”G sonra gelir ve ışığı ancak ikinci derece bayağılık seviyesiyle alacak güçte bir perdesi vardır. Sonrasında Partsuf M”A oluşur ve

6- Partzufim’in (Partzuflar’ın) Doğuşu

Dördüncü aşama doğup tüm ışığı aldığında “Sonsuzluğun (Eyn Sof) Malhut’ (Krallığı)” denir. Buraya Malhut denir çünkü buraya alma arzusu hüküm etmektedir. Eyn Sof (“Sonu Olmayan”) denmesinin sebebi de hiç bir kısıtlama olmadan almasından kaynaklanır, ışığı alışında bir son olmamasından. Malhut yaratılan tek varlıktır. İçinde bulunduğu tüm diğer hallere “Olamot” (Dünyalar) denir, bu kelime “Halama”

5- Reşimo

REŞİMO (İZ, İZLENİM, ANI) Bir insanın bir hareketi doğru bir şekilde yapabilmesi için aşağıdaki koşulların yerine getirilmesi gerekir: Tam olarak ne başarmak istediğini bilmeli, İstediği şeyi nasıl elde edeceğini bilmeli, Başarmak istediği şeye ulaşabilecek güce sahip olmalı. Ancak istediği şey belirgin değilse, ya da ne yapması gerektiğini bilmiyorsa, ya

4- Öğrencilere

Yaratılan varlığın bağımsız olabilmesi için Yaradan’dan tümüyle bağlantısız olması gerekir, yani Yaradan’ı hissetmemesi gerekir. Bunun nedeni ışığın Kli’den daha yüce olmasıdır ve Kli’nin içinde ortaya çıktığında  Kli’yi  kontrol eder ve arzusunu tayin eder. Dolayısıyla yaratılan varlığın bağımsız olabilmesi için öyle bir koşulda doğmuş olması gerekir ki ışık tümüyle

3- Işıkların Uzantısı ve Ayrılışı

Malhut, Or Yaşar’ın bir oranını perdenin yardımıyla aldıktan sonra, durur ve daha fazla alamaz. Partsuf’un Roş’unda (Baş kısmında), Malhut sürekli ihsan etme niyetiyle ne kadar ışık alacağını hesaplar. Ancak, perdenin gücünün oranına göre Malhut sadece ışığın çok az bir oranını alır çünkü Yaradan’ın rızası için almak doğasına aykırıdır. Kli’nin dışında kalan ışığa Or Makif (Saran ışık)

2- Masah – Perde – Partsuf

Birinci Kısıtlama, Perde ve Partsuf 1. Erdemliliğin ışığı, yaratılan varlığı yani Alma Arzusunu tümüyle doldurduktan sonra, bu alma arzusuna kendi niyetini iletir; “Verme Arzusu”. Dolayısıyla birinci aşamada ilk arzusundan yani alma arzusundan dönüşerek verme arzusuna döner. 2. Dördüncü aşamanın başlangıcından sonra ve Or Hohma (Bilgelik Işığı) ile dolduktan sonra, ışık arzunun içindeyken verme arzusuyla

1- Yaratılan Varlığın Gelişiminin Dört Safhası

· Bildiklerimiz Kabalistlerin eriştiği algılara bağlıdır ve onların Kabalistik kitaplarda açıkladıkları şeylere endekslidir. Ulaştıkları seviyede anladıkları şey; tüm gerçeğin kaynağının üst bir güç olduğudur ve bunu (O’nun özü) olarak tanımladılar. Çünkü O’nun özünü algılayamazlardı. · Algılayabildikleri en üst nokta şuydu: O’nun özünden varlıkları yaratmak düşüncesi ve niyeti doğdu ve

Birlik Olmak – Gerçek Mana

Kabala’da, kadın ve erkeğin bir araya gelmesi, Âdem ve Havva hakkında değildir; hatta erkekler ve kadınlar hakkında bile değildir. Bu, insanlığın eril ve dişil olan parçaları hakkındadır. Onların bir araya gelme sebebi, birinin diğerini tamamlaması ve insanlığın genel ıslahını meydana getirmesidir. Erkekler, Kabala ilmini çalışıp Işığı çektiği zaman, kadınlar onlara ihtiyaç ve arzuyu, ıslahları için gerekli olan enerjilerini ateşleyecek yakıtı sağlarlar. Her birinin rolü vardır, hiçbiri diğerinden daha önemli değildir ve hiçbiri diğeri olmadan yapamaz.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
54 - 0,190