Ester 8.Bölüm
1 O gün Kral Ahaşveroş Yahudiler’in düşmanı Haman’ın evini kraliçe Ester’e verdi. Mordekay kralın huzuruna çıktı; çünkü Ester ona ne olduğunu anlatmıştı. 2 Kral Haman’dan aldığı yüzüğü çıkarıp Mordekay’a verdi. Ester Mordekay’ı Haman’ın evinin başına geçirdi. 3 Ester kralın önünde bir kez daha konuştu, ayaklarına kapandı ve Agagalı
Ester 7.Bölüm
1 Bunun üzerine kral ve Haman kraliçe Ester’le birlikte ziyafete geldiler. 2 Kral ikinci gün şarap ziyafetinde Ester’e yine şöyle dedi: “Kraliçe Ester, ne dilersen verilecek; krallığın yarısına varıncaya dek ne istersen yerine getirilecek. 3 Bunun üzerine kraliçe Ester şöyle karşılık verdi: ‘Ey kral, gözünde lütuf bulduysam ve
Ester 6.Bölüm
1 O gece kralın gözüne uyku girmeyince, kayıt defterlerinin getirilmesini buyurdu ve defterler kralın önünde okundu. 2 Ve Mordekay’ın, Kral Ahaşveroş’a el kaldırmak isteyen kralın iki odacısı Bigthana ile Tereş’i anlattığı yazılıydı. 3 Kral, “Bunun için Mordekay’a ne onur ve saygınlık verildi?” dedi. Bunun üzerine kralın hizmetkârları, ‘Onun
Ester 5.Bölüm
1 Üçüncü gün Ester kral giysilerini giyip kral sarayının iç avlusunda, kralın evinin karşısında durdu. Kral da kraliyet sarayında, sarayın giriş kapısının karşısındaki kraliyet tahtına oturdu. 2 Ve kral, kraliçe Ester’in sarayda durduğunu görünce, onun gözünde lütuf buldu; ve kral elinde olan altın asayı Ester’e uzattı. Ester yaklaştı
Ester 4.Bölüm
1 Mordekay olup bitenleri öğrenince giysilerini yırtıp çula sarındı ve kentin ortasına giderek yüksek sesle ve acı acı bağırdı; 2 Kral kapısının önüne kadar geldi; çünkü kral kapısından içeri çul giymiş kimse giremezdi. 3 Kralın emrinin ve buyruğunun ulaştığı her ilde Yahudiler arasında büyük bir yas, oruç, ağlama
Ester 3.Bölüm
1 Bu olaylardan sonra Kral Ahaşveroş, Agagalı Hammedata oğlu Haman’ı terfi ettirip yanındaki bütün prenslerin üzerine çıkardı. 2 Kralın kapısında bulunan bütün kral görevlileri Haman’ın önünde eğilip onun önünde yere kapandılar; çünkü kral onun hakkında böyle emretmişti. Ama Mordekay ne eğildi, ne de önünde yere kapandı. 3 O
Ester 2.Bölüm
1 Bu olaylardan sonra Kral Ahaşveroş’un öfkesi yatışınca, Vaşti’yi, onun yaptıklarını ve ona karşı alınan kararı anımsadı. 2 Kralın hizmetkârları ona şöyle dediler: ‘Kral için güzel genç bakireler aransın; 3 Kral ülkesinin bütün illerine görevliler atasın; bütün güzel genç bakireleri Şuşan Kalesi’ne, kadınların evine, kralın odacısı, kadınların bekçisi
Ester 1. Bölüm
1 Ahaşveroş zamanında -Hindistan’dan Etiyopya’ya kadar yüz yirmi yedi ilde krallık yapan Ahaşveroş’tur bu- şöyle bir olay oldu 2 Kral Ahaşveroş’un Şuşan Kalesi’ndeki krallık tahtına oturduğu o günlerde, 3 Krallığının üçüncü yılında bütün prensleri ve hizmetkarları onuruna bir şölen düzenledi; Pers ve Med ordusu, eyaletlerin soyluları ve prensleri
538. Ona Barış Antlaşmamı Veriyorum
Haziran 1972 “İşte ona barış antlaşmamı veriyorum” denildi. Bilindiği gibi, bir kişi ne kadar pay ayırırsa, o kadar pay alır, göze göz. Ancak burada Pinhas ikisini de öldürerek cinayet işlemiştir, o halde bunun barışa hak kazanmasıyla nasıl bir ilişkisi olabilir? Burada hangi “göze göz” vardır? Bilindiği gibi, yaratılışın
546. O Her Şeyi Zamanında İyi Yaptı
“O her şeyi zamanında iyi yaptı.” Bu da ıslahın sonunda, günahlar erdem haline geldiği için her şey iyi olduğunda, günahlara neden olanların bile iyi olacağının aşikâr olması demektir. “Eğer kişi ödüllendirilirse, kendisini ve tüm dünyayı erdem tarafına mahkûm eder” ifadesinin anlamı budur; yani kişi tövbe ettiğinde kendisini mahkûm
543. İsrailoğulları’na Söyle
Ocak 1978 Zohar’da (Sulam [Zohar üzerine Merdiven yorumu] Madde 261) şöyle yazılmıştır: “Rabbi Şimon dedi ki, ‘Koh [Böylece] Yakup’un evine diyeceksin,’ derken, yargı tarafındandır. ‘Ve İsrail oğullarına söyle,’ denildiği gibi, ‘Ve O size O’nun antlaşmasını söyledi. ‘Bugün Tanrınız Efendinize’, ‘İsrail oğullarına’, merhamet tarafından gelen erkeklere söyledim’ diye yazılmıştır.”
544. İnsan Vahşi Bir Eşek Olarak Doğar
5 Mayıs 1977 Zohar’da (Emor, Madde 59) “Bir öküz, bir koyun ya da bir keçi doğduğunda” ayeti hakkında şöyle yazar: “‘Bir buzağı, bir kuzu, bir teke ya da bir oğlak’ demiyor, ‘bir öküz, bir koyun ya da bir keçi’ diyor. Sonunda neye sahip olacaksa, doğduğunda ona sahip olacağını
541. Efendi İnsanların Yollarını Desteklediğinde
“Efendi insanın yollarını desteklediğinde, düşmanları da onunla barış yapar.” Bu demektir ki, Sitra Ahra [diğer taraf] da ruhun yukarıda yaratıldığı ve tüm dünyalarda bolluğa neden olan görevini yerine getirdiği için ödül alır. Bu nedenle, Zohar’da prens ve fahişe hakkında sunulan alegoride olduğu gibi, o da insanla barış yapar.
545. Çaba Göstermek ve Bulmak
8 Mayıs 1977, Tiberias Midraş Rabbah’ta şöyle yazar: “Kim Benden korkar ve Tora’nın sözlerini yerine getirirse, tüm bilgelik ve tüm Tora onun kalbinde olur.” “Çaba göstermedim ve buldum, inanmayın” diye açıklandığına göre, çaba göstermeden Tora ile ödüllendirilmenin nasıl mümkün olduğunu sormamız gerekir. Sıkça sorulan bir soruya göre, çaba
537. Bu Ay Sizin İçin
Ekim 1977 Rabbi Yehuda şöyle dedi: “Tora, İsrail’e emredilen ilk Mitzva [emir] olan ‘Bu ay sizin içindir’den başlamalıydı. ‘Başlangıçta’ ile başlamasının sebebi nedir? Çünkü ‘Halkına eylemlerinin kudretini anlattı, onlara ulusların mirasını vermek için’. Böylece, puta tapanlar İsrail’e, ‘Siz hırsızsınız, çünkü yedi ulusun topraklarını fethettiniz’ diyecek olurlarsa, onlara, ‘Bütün
540. Beslenme
Tıpkı bir kişinin bedensel beslenme olmadan açlıktan öleceği gibi, ruhun beslenmesi olan manevi beslenme olmadan da kişi ölmek zorunda kalacak ve manevi ruh ondan ayrılacaktır. Bedensel beslenmede olduğu gibi, çok yemek yiyen kişi güçlenir, ruhun beslenmesiyle de daha güçlü ve sağlıklı hale gelir, böylece saf olmayan ruhlar onu
533. Yaradan İnsanı Yakınına Çeker
Ağustos 1987 “Ve işittiğiniz için bu gerçekleşti.” RAŞİ, “Bir kişinin topuklarıyla çiğnediği küçük Mitzvot’a [emirlere] itaat ederseniz, işiteceksiniz” şeklinde yorumladı. Yorumcular neden sadece “emirlerin” yazıldığını ve “yasaların” da yazılmadığını sorarlar. “Çünkü” ifadesinin yasaları içerdiğini ve kastedilenin “çünkü” kelimesinde olduğunu açıklarlar (Kli Yakar [kitabı] bu şekilde açıklar), zira Şeytan
536. Ondalık Vermelisiniz
13 Ağustos 1977 “Ondalık vereceksiniz.” “Zenginleşmek için ondalık vereceksin” şeklinde yorumlanmıştır. Fakat bilgelerimiz ayetteki bu emri Lo Lişma [Onun rızası için değil], yani niyetin kişinin alabilmek için sadaka vermesi olduğu şeklinde nasıl açıklamışlardır? Söylendiği gibi, “Yapacağız ve duyacağız” denmelidir, yani eylem yoluyla “Duyacağız” durumuna ulaşacaklardır, yani eylem niyeti
642. Adalet, Adalet Peşinde Olacaksınız
14 Ağustos 1964 “Tanrınız Efendinizin size vereceği topraklarda yaşamanız ve miras almanız için adalet, adalet peşinde olacaksınız.” Yorumcular “Adalet, adalet” tekrarını sorarlar. Ayrıca, “yaşayabilmeniz için” ifadesini de sormamız gerekir. Bir kişi adaletin peşinden gitmezse yaşayamaz mı? Ayrıca, “ve miras alın” ile ilgili olarak, İsrail halkı kendi topraklarındayken, “ve
641. Toprağın Mirası
28 Ağustos 1962 “Yaşamak ve Tanrınız Efendinizin size verdiği toprağı miras almak için adalet, adalet peşinde olacaksınız.” Toprağı miras almanın adaletle nasıl bağlantılı olduğunu ve adalet olmadan toprağı neden miras alamayacağımızı sormalıyız. Eğer biri adalet içinde yürümezse, babasının mülklerini miras alamaz mı? Yaradan’ın atalarımıza vaat ettiği toprak mirasının
640. Bir Kutsanma ve Bir Lanet
Manchester, Ağustos, 1962 “Görüyorum ki… kutsama, bugün Benim size emrettiğim, Tanrınız Efendinizin emrini duyacak olmanızdır. Ve lanet, eğer Tanrınız Efendinizin emrini duymazsanız, bugün size emrettiğim yoldan sapmanız, tanımadığınız başka tanrıların peşinden gitmenizdir.” Yorumcular sorar: 1) Neden kutsamada “duyacağınız” diyor da lanetlemede “eğer duymazsanız” diyor? Neden kutsamada da “duyarsanız”
639. Bu Menora’nın [Tapınak Lambası] Yapımıdır -2
Zürih, 20 Haziran 1965 “Bu Menora‘nın [Tapınak Lambası] yapımıdır, altından yapılmış çekiç işi; tabanından çiçeklerine kadar çekiç işiydi; Efendi’nin Musa’ya gösterdiği düzene göre, o Menora‘yı yaptı.” Çekiç işi konusunu etik açıdan anlamalıyız. RAŞ şöyle yorumlamıştır: “Değerli [parça] bir altındı. Parçalarını uygun bir şekilde biçimlendirmek için çekiçle vurur ve
534. Damat Hakkında
Zohar, Ağustos 1977 Damadı memnun etmek için böyle bir gereklilik olmasının nedeni, Hatan [damat] kelimesinin derece olarak Nachut [aşağı] kelimesinden gelmesidir, bilgelerimizin dediği gibi, “Aşağı derecede olan kişi bir kadın alır.” Tüm kutsal isimler O’nun özü değildir, çünkü “O’nda hiçbir algı veya düşünce yoktur.” Aksine, tüm isimler, elde
535. Bir Kap Kiduş
Zohar, Pinhas’da (Madde 49) şöyle yazılmıştır: Beşinci ıslah, “Ve gök ve yer tamamlandı” kabı, yani bir Kiduş [lit., “kutsama”, Şabat’ı kutsamak için şarap üzerine okunan bir kutsama] kabıdır. Gematria’da “kap” [İbranice’de] “Tanrı”dır, 86. “Sonuç” [Gematria’da] AB’ye eşittir ve Malhut olan gelin bunları, yani “Tanrı” adını ve AB adını
532. Ana Seçim
Ana seçim, bir kişiyi Tora ve Mitzvot [emir] ile meşgul olmaya mecbur eden sebeple ilgilidir. Kişi 613 Mitzvot’un hepsini yerine getirmelidir, aksi takdirde bu dünyada cezalandırılacaktır, zira Tapınak var olduğunda, “adliyenin dört ölümü” uygulaması vardı ve yerine getirilmesi gereken emirler dayatılmıştı. Ancak bir kişiyi Tora ve Mitzvot’a uymaya