e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam)

Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam)

75 – Bir Gelecek Dünya Anlayışı Vardır, Bir de Bu Dünya Anlayışı Vardır

Kudüs’te bir Brit [sünnet] kutlamasının yapıldığı bir yemek sırasında duydum   Bir “gelecek dünya” anlayışı vardır, bir de ” bu dünya” anlayışı vardır. Gelecek dünyaya “inanç”, bu dünyaya ise ” edinim” denir. Gelecek dünya hakkında şöyle yazılmıştır: “Onlar doyacak ve zevk alacaklardır”, yani doymanın sonu yoktur. Bu böyledir

119. Gizlilikte Öğrenen Öğrenci

Tişri 5, 16 Eylül 1942’de duydum Gizlilikte öğrenen o öğrenciyi Bruria uyardı ve ona şöyle dedi: “eğer 248 düzene girmişse, “her şeyde düzen vardır” dedi. Gizli, Haş-Mal kelimesinden gelen Katnut [küçüklük/bebeklik] anlamına gelir. Haş, Kelim de Panim [ön kaplar]; Mal ise Kelim de Ahor [arka kaplar] demektir. Bunlar,

104 – Ve Sabotajcı Oturuyordu

Şabat arifesinde duydum, Bereşit, Ekim 1942   Zohar’da Nuh, “Bir tufan vardı ve sabotajcı tufanın tam ortasında oturuyordu.” Şöyle sordu: “Tufan, su seli demektir. Bu kendi başına ölümcüldür ve bir sabotajcıdır. O halde sabotajcının selin ortasında oturuyor olması ne anlama geliyor? Ayrıca, sel ile sabotajcı arasındaki fark nedir?”

83 – Sağ Vav ve Sol Vav İle İlgili

Duydum, 24 Şubat 1943 Ze (eril formda ‘bu’) ve Zot (dişil formda ‘bu’) anlayışı vardır. Kral’ın sağdıcı, Moşe Ze olarak kabul edilir. Diğer bilgeler, Yadeha (senin elin) anlamındaki Zotya da Koh (Khaf ve Hey harfleri), sol Vav olarak kabul edilir. Ayrıca sağ Vav anlayışı vardır. İki Vav’ı bir

100 – Yazılı Tora ve Sözlü Tora – 1

Mişpatim’de Duydum, 1943   Yazılı Tora “yukarıdan uyanış” ve sözlü Tora da “aşağından uyanış” olarak kabul edilir. İkisi birlikte “altı yıl hizmet edecek ve yedincide özgür kalacak” olarak adlandırılır. Bu böyledir çünkü çalışmanın özü, özellikle direncin olduğu yerdedir. Ve buna He’elem (gizlilik) kelimesinden gelen Alma (Aramice: Dünya) denir.

101- “Güllere Galip Gelenler İçin” Mezmuru Üzerine Bir Yorum

Adar Alef 23, 28 Şubat 1943 tarihinde duydum   “Galip gelen kişi”, zaten kazanmış olan kişidir. Şoşanim [güller] yani Şehina [Kutsallık] üzerinde, yastan iyi bir güne ve Sasson’a [sevinç] dönüşle ilgilidir. Birçok yükseliş ve düşüş durumu olduğu için, düşüşlere “Şinaim’ini [dişlerini] körelt” kelimelerinden gelen Şoşanim denir, günahkârların sorularına

103 – Kimin Kalbi Onu İstekli Yapar

Şabat arifesinde duydum, Bereşit, Ekim 1942   Ayette, “Kalbi istekli olan her insandan Ben’im bağışımı alacaksın” denmektedir. Bu, “kutsallıktan gelen bir bağışın özü” anlamına gelir. Başka bir deyişle, kişi nasıl sunu durumuna gelir? Kutsallık yoluyla. Bu demektir ki, eğer kişi kendini izin verilenle kutsarsa, böylece “benim bağışım” olarak

191- Düşüş Zamanı

14 Haziran 1938’de Sivan’da duydum   Çalışmanın başlangıcından düşüş zamanına kadar yapılan tüm çalışmaların ve çabaların kaybolduğu düşüş zamanını tasvir etmek zordur. Yaradan’a hizmet etmenin tadını hiç tatmamış biri için, bu sanki onun dışındaymış yani bu yüksek derecedekilerin başına geliyormuş gibi görünür. Ancak sıradan insanların Yaradan’a hizmet etmekle

76. Bütün Sunularınızda Tuz Sunacaksınız

Şevat 30’da, Tiberias’ta Altıncı Bölüm’ün tamamlanmasını kutlarken duydum “Bütün sunularınızda tuz sunacaksınız”, bu da tuz antlaşması anlamına gelir. Antlaşma akla aykırıdır. Normalde, iki kişi birbirine iyilik yaptığında, aralarında sevgi olduğunda, kesinlikle bir antlaşma yapmaları gerekmez. Ama aynı zamanda, görüyoruz ki tam olarak sevgi olduğunda, bu antlaşma yapmak için

92- Kader Anlayışının Açıklanması

Duydum, 14 Haziran,1948 “Kader” mantık ötesi bir şeydir. Dolayısıyla şöyle ya da böyle olması mantıklı bile olsa, insanı eylemlerinde kader başarılı kılar. Mantıksal düşünce, sebep ve sonuçla ilgilidir, yani sebep, sonucun o şekilde açığa çıkmasına neden olur. Başlangıçtaki amaç, sonuca neden olmadığında, buna “mantık ötesi” denir. Biz bunu

93– Yüzgeçler Ve Pullarla İlgili

Duydum, 1945 Bilgelerimizin şu söylemini anlamalıyız, “Pulu olanın yüzgeçleri de olduğu bilinir. Yüzgeçleri olanın ise pulu olup olmadığı bilinmez.” Çalışmada, Kaskeset (pullar) konusunu kişinin Tanrı’ya hizmeti sırasında edindiği Kuşiot (sorular) olarak yorumlamalıyız. Kuşiot cevap alacağımız kaplardır, çünkü cevaplar dışsal akılla değil, özellikle insanın içinde kıyafetlenmiş Üst Işık, içsel

97- Ahır ve Şaraphane Atıkları

Duydum Goren [ahır], bir kişi Yaradan’la Gronot [boğazlar] (Ger’onot [eksiklikler]) hissettiğinde, iyi işlerin azalması anlamına gelir. Dolayısıyla, iyi eylemleri azaltır. Daha sonra, “Ve Efendi’nin adını lekeleyen” Yekev [şaraphane] durumuna gelir. Sukot sevinç olarak kabul edilir, günahlar kişi için erdemler haline geldiğinde, sevgiden tövbe demek olan “Gevurot’un sevinci” olarak

94 – Ve Ruhlarınızı Koruyacaksınız

Duydum, 1945 “O halde özen göstermeyi üzerinize alın” ayetinde özen, öncelikle manevi ruhu işaret eder. Ama kişi Tora buyrukları olmasa bile maddesel ruhla ilgilenir. Bu böyledir, çünkü kural şudur ki, Mitzva öncelikle açıkça bellidir, yani yaptığı şeyi Mitzva amacıyla yaptığı aşikârdır, onu yapmadığı zaman ise bu Mitzva olmadığı

95 – Sünnet Derisinin Kesilip Çıkarılmasıyla İlgili

Bir Sünnet Yemeğinde Kudüs’te Duydum, 1945 Malhut’un kendisine “aşağı Hohma”, Yesod’la bağlantısına da “inanç” denir. Yesod’un üzerinde, görevi Malhut’u Yesod’dan ayırmak ve onun Yesod’a bağlanmasını engellemek olan sünnet derisi vardır. Bu derinin gücü, inancı toz olarak resmetmekten gelir. Tozun içindeki Şehina (Kutsallık) sözünün anlamı budur. Bu ayırıcı güç

96. Çalışmada Ahır ve Şaraphane Atıkları Nedir?

Sukot arifesinde, Sukah’ın içinde duydum, 1942 Ahır, Goren [ahır], yani çalışmada kişinin Ger [yabancı/dönüşmemiş] durumunda olduğunu hissettiğinde, “gizli ve kirlenmemiş” anlamında, erkek Dinim ‘dir [yargılar]. Şaraphane, “gizli ve kirlenmiş” anlamında dişi Dinim’dir. Yekev [şaraphane] Nekev [delik, boşluk] olarak kabul edilir. Ve iki çeşit Sukot vardır: 1) ihtişam bulutları

197- Kitap, Yazar ve Hikâye

1938 Yılı İçinde Duydum Kitap, yazar ve hikâye. Kitap, yaratılıştan öncesi olarak kabul edilir. Yazar, kitabın sahibidir. Yazar, bir hikâye formunu alacak olan kitap ve yazarın bir birleşimidir, bu şudur, Tora, Tora’yı veren birdir.

183- Mesih’i Fark Etmek

Duydum Mesih oğlu Yusuf ve Mesih oğlu Davut farkındalıkları vardır ve her ikisi birleşmelidir. Ve ondan sonra onların içinde gerçek bir bütünlük olacak.

182- Musa ve Süleyman

Duydum, 10 Mayıs 1951 Musa ve Süleyman, Panim (yüz) ve Ahorayim (arka) olarak kabul edilir. Musa hakkında : “Ve sen benim arkamı göreceksin,” diye yazılmıştır. Ancak Süleyman, Panim olarak kabul edilir. Ve yalnız Süleyman Musa’nın Ahorim’ini kullandı ve Şlomo’nun (Süleyman) harfleri ile LeMoşe’nin (Musa’nın) harflerinin aynı olmasının nedeni

181- Onur

25 Nisan, 1 Mayıs 1951 tarihinde duydum   Onur, bedeni durduran bir şeydir ve bu ölçüde ruha zarar verir. Bu nedenle, meşhur olan ve saygı gören tüm erdemliler için bu bir cezaydı. Ama yüce erdemliler, Yaradan onların erdemli olarak ünlenerek kaybetmelerini istemediğinde, ruhlarına zarar vermemek için onları onurlandırılmaktan

176- Havdala Sonrası Konyak İçerken

Yom Kipur’dan Sonra Duydum, 21 Eylül 1950 “Ve onun kutsallıktan gelip ortaya çıktığı gün, iyi bir gün olacak.” Kutsallık, bilgelik ve yargı (Dinim) korkusunun olduğu yer sol çizgi olarak kabul edilir. Dolayısıyla orada iyi bir gün için yer yoktur. Ancak “bilgelik” ve “sol çizgi” olarak adlandırılan, “kutsallıktan gelip

173- Neden Lehaym Diyoruz

Şabat Yemeği Sırasında Duydum, 7 Mayıs 1949 Şarap içtiğimiz sırada Lehaym (kadeh kaldırırken “hayata”) denmesi hakkında şöyle dedi: Bilgelerimizin söylediği üzere, “Şarap ve hayat bilgelere ve onların öğrencilerine göredir.” Bu kafa karıştırıcıdır: neden özellikle bilgelerimize göredir? Neden eğitimsizlere göre değildir? Lehaym denmesinde konu; daha yüksek bir hayatı ima

208- Emek

Duydum   Kişinin sarf ettiği çabalar, adanmışlığa ulaşmak için yapılan hazırlıklardan başka bir şey değildir. Dolayısıyla, kişi adanmışlığa alışmalıdır, zira adanmışlık olmadan hiçbir dereceye ulaşılamaz, çünkü bu, kişiyi tüm derecelerle ödüllendirilmeye hak kazandıran tek araçtır.

220- Izdırap

Duydum Kişinin hissettiği ağır ızdırap, sadece canlılığın yokluğu nedeniyledir. Ama kişi ne yapabilir ki? Canlılık edinmek kişinin gücü dâhilinde değildir. Böyle bir zamanda kişi can sıkıntısı durumuna girer. Ve tam böyle bir zamanda kişi büyük güç takviyesine ihtiyaç duymakta, ama bunu alamamaktadır.  

216- Sağ Ve Sol

Tevet 6’da duydum   “Sağ” ve “sol “un farkındalığı vardır. “Sağda” Hohma, Hesed, Netzah ve “solda” Bina, Gevura ve Hod vardır. Sağ ” İlahi Takdir” olarak kabul edilirken, “sol” “ödül ve ceza” olarak kabul edilir. Sağla çalışırken, her şeyin İlahi Takdir’de olduğunu söylemeliyiz ve o zaman kişi zaten

199- İsrail’in Her Adamına

Duydum, Inter 3   İsrail’in her adamın kalbinde basit inanç olarak kabul edilen içsel bir nokta vardır. Bu, Sina Dağı’nda duran atalarımızdan bize kalan bir mirastır. Ancak, Lo Lişma’nın [O’nun rızası için değil] türlü türlü kıyafetleri olan birçok Klipot [kabuk] ile kaplıdır ve bu Klipot kaldırılmalıdır. O zaman

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,121