188- Tüm Çalışma Sadece İki Yolun Olduğu Yerdedir -2
Şabat Beşalah’tan sonra Şevat 14’te duydum, 25 Ocak 1948 Bütün çalışma, gördüğümüz gibi, sadece iki yolun olduğu yerdedir, “Ve onların içinde yaşayacak ve onların içinde ölmeyecek.” Ve “öldürülecek ama ihlal edilmeyecek” ifadesi sadece üç Mitzvot [emir] için geçerlidir. Yine de ilk Hassidim’in [Mitzvot’u] yerine getirmek için hayatlarını
85- Çalışmada Narenciye Ağacının Meyvesi Nedir?
Sukot Inter 1, 27 Eylül 1942’de duydum Şöyle yazılmıştır: “İlk gün, narenciye ağacının meyvesini, hurma ağacının dallarını, kalın ağaçların dallarını, deredeki söğütleri götüreceksin” (Levililer 23:40). Ve “narenciye ağacının meyvesini” yorumlamalıyız: Ağaç erdemli kabul edilir, “tarla ağacı” olarak adlandırılır. “Meyve” ağacın neslidir, yani erdemli kişinin neslidir, ki bunlar ağacında
221- Birçok Otorite
Duydum Kli (kap) başka bir şeyle dolmadığı sürece kendi otoritesini terk etmez. Çünkü boş kalamaz. Bundan dolayı, Sitra Ahra’nın otoritesi altında olduğu için, tabi ki bundan dışarı çıkarılması gerekmektedir. Bu nedenle, onu başka şeylerle doldurmayı denemeliyiz. Bu nedenle de sevgiyle doldurulmalıdır. Yazıldığı üzere: “Ve o zaman kendini sevmekten
225- Kendini Yükseltme
Duydum Kişi kendini çevresinin üzerine yükseltemez. Dolayısıyla, kişi çevresinden beslenmek zorundadır. Ve kişinin çok çaba göstermek ve Tora çalışmaktan başka çaresi yoktur. Bu nedenle kişi kendine iyi bir çevre seçerse, çevresine göre yönleneceği için, zamandan ve çabadan tasarruf eder.
87- Şabat Şekalim
Duydum, 7 Mart, 1948 Şabat Şekalim’de (haftalık bir Tora Bölümü) Kiduş’a başladığı zaman, dedi ki, “Polonya’da Asmorim (Rab’biler, cemaat başları) arasında bir alışkanlık vardı, her zengin adam, Şabat Şekalim’de, ondan Şekalim (bozuk para, kuruş) almak için kendi Rabbi’isine gelirdi.” Ve o dedi ki: “Bu, Amelek’i Şekalim olmaksızın yok
226- Yazılı Tora Ve Sözlü Tora
3 Mişpatim’de Duydum, 2 Şubat 1943, Tel-Aviv Yazılı Tora, yukarıdan bir uyandırılış olarak kabul edilir ve sözlü Tora, aşağıdan bir uyandırılış olarak kabul edilir. Ve birlikte “ altı yıl hizmet edecek; ve yedinci yılda özgür olacak” olarak kabul edilirler. Çalışmanın konusu, tam olarak direncin olduğu yerle ilgilidir ve
167- Ona Şabat Teşuvah Denmesinin Nedeni
Şabat Teşuvah’da Duydum, 9 Ekim 1948, Tel-Aviv Ona “Şabat Teşuvah” (tövbenin Şabatı) denmesinin nedeni şudur ki, (on pişmanlık gününün sonunda, Kefaret Günü’nde), biz “günah için” deriz. Ve “günah için” sınayan hiç kimse orada yerini bulmaz, en azından yüzde altmış ve yüzde kırk açıklanabilir ve mazur görülebilir, belki de
165- Elişa’nın Elijah’dan İsteğine Bir Açıklama
Duydum Elijah, ona sordu “Senin için ne yapmalıyım?” Ve o cevapladı “ruhunun iki kısmını” Ve o cevapladı “Sen zor bir şey istedin.” Burada olan şey, 248’in dikkatle incelenmesidir ve orada incelenmesi mümkün olmayan taştan kalbin bulunmasıdır. Ancak, 248 incelenirken, taştan kalp de incelenmektedir, onun kendisine dokunmak yasak olmasına
202- Ekmeğinizi Alnınızın Teriyle Yiyeceksiniz -2
Duydum Işığın azaltılması onun ıslahıdır. Bu, çaba göstermeden hiçbir şeyin elde edilemeyeceği anlamına gelir. Işığın tamamını tam bir berraklıkla elde etmek mümkün olmadığından, ışığın azaltılması tavsiye edilir. Bu şekilde, daha aşağıda olanın sarf edebileceği az bir çabayla onu edinmesi mümkün olur. Bu, büyük bir binayı yerinden oynatmak
185- Eğitimsiz, Şabat’ın Korkusu Onun Üzerindedir
Duydum Bilgelerimiz “Eğitimsiz bir adam, Şabat’ın korkusu onun üzerindedir.” derler. Akıllı bir öğrenci Şabat olarak kabul edilir ve Şabat Gimar Tikun (son ıslah) olarak kabul edilir. Bu nedenle, Gimar Tikun’da olduğu gibi, Kelim (kaplar) ıslah olacaktır ve Üst Işıkla kıyafetlenmeye uygun olacaktır. Ayrıca, Şabat “son” olarak da kabul
79. Atzilut ve BYA
Tammuz 15, Pinhas 1, 18 Temmuz 1943’te duydum Haze’den yukarısı, yalnızca ihsan etme kapları olan Atzilut olarak kabul edilir. BYA, ihsan etmek için almak demektir; alt Hey’in Bina’nın bulunduğu yere yükselmesidir. Çünkü insan, almak için alma arzusuna batmıştır; bu yüzden kendisi için almadan hiçbir şey yapamaz. Bu nedenle
78- Tora, Yaradan ve İsrail Birdir
Haziran 1943’te Sivan’da duydum “Tora, Yaradan ve İsrail birdir.” Bu nedenle, kişi Tora’yı öğrenirken, Lişma’yı [O’nun rızası için] öğrenmelidir. Bu, “talimat” anlamına gelen Tora’nın adında olduğu gibi, kişinin Tora’nın kendisine öğreteceği niyetiyle öğrendiği anlamına gelir. Çünkü “Tora, İsrail ve Yaradan birdir”, Tora kişiye Yaradan’ın yollarını, O’nun Tora’da
77– Kişi Kendi Ruhundan Öğrenir
Elul 8, 24 Ağustos 1947’de duydum “Kişi kendi ruhundan öğrenir.” Bilindiği üzere Tora’nın tamamı öncelikle zaten ruhun idrakiyle ödüllendirilmiş olanlar söz konusu olduğunda, ruhun ihtiyaçları için öğrenilir. Bununla birlikte, kendilerinden öncekilerin Tora’da keşfettikleri yeni yolları onlardan öğrenmek amacıyla, Tora’yı edinmiş olan diğer kişilerin Tora’daki sözlerini arayıp bulmaları
80- Arka Arkaya ile ilgili olarak
Duydum Panim ve Ahor [ön ve arka]. Panim [yüz/ön] bolluğun alınması veya bolluğun ihsan edilmesi anlamına gelir. Olumsuzlama ise Ahoraim [arka/sırt] olarak adlandırılır ve ne alma ne de verme anlamına gelir. Dolayısıyla, çalışmanın başlangıcında kişi Ahor be Ahor [sırt sırta] durumundadır çünkü henüz alma arzusunun Kelim’ine [kaplarına]
89- Kutsal Zohar´ın Sözlerini Anlamak İçin
Duydum, 15 Şubat 1948 Kutsal Zohar´ın sözlerini anlamak için önce kutsal Zohar´ın ne söylemek istediğini anlamalıyız. Ve Kutsal Zohar´ın ne söylemek istediğini anlamak, kişinin kendisini Tora ve Mitzvot´a adamasına bağlıdır. Tora ve Mitzvot, kişiyi kendini sevmekten arındırarak ona saflık getirebilir. Kişi bu yüzden Tora ve Mitzvot ile uğraşır.
88- Tüm Çalışma Sadece İki Yolun Olduğu Yerdedir
Şabat Beşalah´dan Sonra Duydum, 24 Ocak, 1948 Tüm çalışma sadece iki yolun olduğu yerdedir, yazıldığı üzere “Ve onlarla yaşasın ve onlarla ölmesin. Ve, ‘Ölmelidir, ama ihlal etmemelidir’ konusu sadece üç Mitsvot için geçerlidir: Putperestlik, kan dökmek ve ensest.” Ve yine de biz ilk Hasadim’lerin olumlu olan için de
600.000 RUH
Denir ki, “600.000 ruh” vardır ve her bir ruh pek çok kıvılcıma bölünür. Başlangıçta sadece, yalnızca tek ruh, Adam HaRishon’un ruhu yaratıldığından, manevi olanın nasıl bölündüğünü anlamalıyız. Dünyada gerçekten tek bir ruh vardır. Şöyle yazdığı gibi; “ve yaşam nefesini burun deliklerine üfledi (Yaratılış 2:7).” Bu aynı ruh tüm
91- Değiştirilebilen Hakkında
Duydum, 18 Nisan, 1948 Kutsal Zohar, o Reuben’i yaparken Rahel’i düşündüğü halde, Reuben’in neden Leah’dan doğduğunu açıklar. Yasaya göre, o başkasını düşünürse, bu çocuğa “değiştirilebilir” denir. Ve kutsal Zohar, o Rahel’i düşündüğü için bu gerçekten de Rahel’di diye açıklar. Ve değiştirilebilir sözünün anlamı şudur; düşündüğü Rahel’di, ama eylemde
81. MAN Yükseltmeye Dair
Duydum Kırılma nedeniyle Keduşa [kutsallık] kıvılcımlarının BYA‘ya düştüğü bilinmektedir. Ancak orada, BYA’da ıslah edilemezler. Bu nedenle, Atzilut’a yükseltilmeleri gerekir. Mitzvot’u [emirleri] ve iyi işleri, kendisini değil Yaradan’ı hoşnut etmek amacıyla yaparak, bu kıvılcımlar Atzilut’a yükselir. Daha sonra, Masah‘ın sonsuzluğunda kaldığı, derecenin Roş‘unda [başında/üstünde], üstteki Masah‘a [perdeye] dahil edilirler.
90- Zohar’da Bereşit’te
Duydum, 28 Mart, 1948 Zohar’da Bereşit’te “Tora’nın sırlarında, vekillerin koruyucuları yukarıdan dikilir. Ve alevli kılıcın ateşi tüm orduların ve kampların üstüne atanır. Ve bu anlayışta, pek çok başka anlayış, pek çok başka kademeler de yorumlanır.” Ve sol çizgi yayıldığı zaman bunun tatlandırılması gerektiği açıklanır. Bu üç yere yayılır:
235- Kitaba Tekrar Bakmak
Kişi Tora’nın bazı sözlerini bir kitapta görüp ezberledikten sonra, zihne giren şey hali hazırda lekeli olduğu için, kitaba tekrar baktığında, o anda gördüğü şeyden aydınlanma almak için ışığı ortaya çıkarabilir. Bu zaten yeni ve lekesiz olarak kabul edilir.
234- Tora’nın Sözlerini Bırakıp Sohbete Dalan Kişi
Adar Aleph, 1940, Gazze yolunda “Tora sözlerini bırakıp sohbetle meşgul olana süpürge kömürü yedirilir.” Bu demektir ki, kişi Tora ile meşgul olur ve durmazsa, Tora onun için kötü eğilimi yakan alevli bir ateş olarak kabul edilir ve o zaman çalışmasına devam edebilir. Ancak öğrenmenin ortasında durursa, hemen
155- Bedenin Temizliği
Bir Şabat yemeği sırasında duydum, Şevat 13 Bedenin temizliği zihnin temizliğine işaret eder. Zihnin temizliğine “hakikat” denir; buraya hiçbir yalan karışmamıştır. Ve bu konuda herkes eşit değildir, bazıları kısmen titizdir. Ancak bedenin temizliğini korumak o kadar da önemli değildir, zira kirden bu kadar nefret etmemizin nedeni kirin
154- Dünyada Boş Bir Alan Olamaz
Şevat 7, 18 Ocak 1948’de Tel Aviv’de duydum Dünyada boş bir alan olamaz. İnsanın özü arzu olduğu ve bu da yaratılışın özü olduğu için, kişinin büyüklüğü ve küçüklüğü burada ölçülür. Dolayısıyla kişinin ya maddeselliğe ya da maneviyata yönelik bir arzusu olması gerekir. Bu arzulardan yoksun olan kişi
148- Acı ve Tatlı, Doğru ve Yanlışın İncelenmesi
Duydum Bir “acı ve tatlı” incelemesi vardır, bir de “doğru ve yanlış” incelemesi vardır. “Doğru ve yanlış” incelemesi zihinde, “acı ve tatlı” incelemesi ise kalptedir. Bu nedenle kalpteki çalışmaya, alma formunda değil ihsan etme formunda olmasına dikkat etmeliyiz. Doğası gereği insan için sadece almak tatlıdır, ihsan etmek