e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

111. Nefes, Ses ve Konuşma

 29 Sivan’da, 2 Temmuz 1943, Kudüs’te duydum

“Nefes”, “ses” ve “konuşma” anlayışı vardır; “buz” anlayışı ve “korkunç” anlayışı vardır. Nefes, Masah’tan [perde] çıkan Ohr Hozer [yansıyan ışık] demektir. Bu bir sınırlayıcı güçtür. “Onların ahmaklığa geri dönmemelerine” yetecek ölçüde birikmediği sürece buna “nefes” denir.

Ölçüsü tamamlandığında, bu sınırlama Masah ve yansıyan ışık birlikte “ses” olarak adlandırılır. Ses, kişiye Tora’nın yasalarını ihlal etmemesi için uyarı gibidir. Eğer ihlal ederse, ihlal ettiği anda artık tat alamaz. Dolayısıyla, kişi ihlal ederse sona ereceğini kesin olarak bildiğinde sınırlamayı muhafaza eder.

Daha sonra “konuşma” denilen bir duruma gelir; bu Malhut’tur. O anda Yaradan ile Şehina’nın (Kutsallık) Zivug’u [manevi çiftleşmesi] gerçekleşebilir ve Hohma’nın [bilgelik] ışığı aşağıya uzanır.

Bilinir ki iki derece vardır:

  1. Hiçbir alma olmaksızın ihsan etmek,
  2. İhsan etmek amacıyla almak.

Kişi ihsan etmek amacıyla alma derecesine ulaştığını gördüğünde, neden yalnızca ihsan etmek için ihsan etme formundaki hizmetkârlığa ihtiyaç duysun? Sonuçta, Yaradan ihsan etmek amacıyla alınan ışıktan daha çok haz duyar, çünkü Hohma ışığı, yani yaratılışın amacının ışığı, alma kaplarına girer. Öyleyse neden yalnızca yaratılışın amacının ışığı olan, ihsan etmek için ihsan etmeyle meşgul olsun?

O anda kişi hemen tat alamaz hale gelir ve çıplak ve yoksul bırakılır. Çünkü Hassadim [merhamet] ışığı, Hohma ışığını giydiren ışıktır. Ve eğer bu elbise eksikse, kişi Hohma ışığına sahip olsa bile, Hohma’yı giydirecek hiçbir şeye sahip değildir.

Bu durumda “korkunç buz” denilen hâle gelir. Hohma’yı veren Yesod de Abba, “Hassadim’de dar, Hohma’da uzun” olarak adlandırılır; bu da buz gibidir. Kristalleşmiş suya benzer: Su vardır ama aşağıya doğru akmaz.

Yesod de Ima ise “korkunç” olarak adlandırılır; kısa ve geniş sayılır. “Kısa” olarak adlandırılır çünkü Hohma üzerinde bir engelleme vardır. Bu da orada Hohma’nın yokluğundan, yani ikinci Tzimtzum’dan [kısıtlama] kaynaklanır. İşte bu “korkunç”tur. Dolayısıyla, ikisi bir arada gereklidir: Hohma Yesod de Abba’dan, Hassadim ise Yesod de Ima’dan uzanır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,702