e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

115. Cansız, Bitkisel, Hayvansal ve Konuşan

1940 yılında Kudüs’te duydum

Cansız, kendi başına bir otoriteye sahip olmayandır. Daha ziyade, mülk sahibinin otoritesi altındadır ve mülk sahibinin her arzusunu ve isteğini yerine getirmek zorundadır. Dolayısıyla, Yaradan yaratılışı Kendi ihtişamı için yarattığından, “Benim Adımla çağrılan herkesi, onu Kendi ihtişamım için yarattım” diye yazıldığı üzere, bu Yaradan’ın yaratılışı Kendi ihtiyaçları için yarattığı anlamına gelir. Mülk sahibinin doğası yaratılanların içine işlenmiştir; yani tüm yaratılanlar başkaları için değil, kendileri için çalışırlar.

Bitkisel, bir ölçüde kendi otoritesine sahiptir. Mülk sahibinin arzusuna aykırı bir şeyi halihazırda yapabilir. Bu demektir ki, bir şeyi kendi çıkarı için değil, ihsan etmek amacıyla yapabilir. Bu, mülk sahibinin alttakilere işlemiş olduğu arzunun tam tersidir; çünkü O, onların yalnızca kendi arzu ve çıkarları için çalışmalarını istemiştir.

Oysa maddesel bitkilerde gördüğümüz, hareketli olmalarına, enine ve boyuna genişlemelerine rağmen, yine de tüm bitkilerin tek bir özelliği olduğudur. Başka bir deyişle, hiçbir bitki, tüm bitkilerin yöntemine aykırı gidemez. Aksine, bitkilerin kurallarına uymak zorundadırlar ve türdeşlerine karşı bir şey yapamazlar.

Dolayısıyla, kendilerine ait bir yaşamları yoktur, tüm bitkilerin yaşamının bir parçasıdırlar. Bu, tüm bitkilerin tek bir yaşam biçimine sahip olduğu, yaşam biçiminin tüm bitkiler için aynı olduğu anlamına gelir. Tüm bitkiler tek bir canlı gibidir ve tek tek bitkiler bu canlının belirli organlarıdır.

Benzer şekilde, maneviyatta da bir dereceye kadar alma arzularının üstesinden gelme gücünü edinmiş ancak çevrenin kölesi olan insanlar vardır. İçinde yaşadıkları ortamın tersine hareket edemezler ama yine de alma arzularının istediğinin tam tersini yaparlar. Bu da ihsan etme arzusu ile çalıştıkları anlamına gelir.

Hayvansal: Görüyoruz ki her hayvanın kendine has bir özelliği vardır; çevrenin esiri değillerdir ve her birinin kendine has hisleri ve özellikleri vardır. Onlar kesinlikle mülk sahibinin arzusuna karşı çalışabilirler, yani ihsan etme arzusu ile çalışabilirler ve aynı zamanda çevrenin esiri değildirler. Aksine, kendi hayatları vardır ve canlılıkları başkalarının hayatına bağlı değildir. Bununla birlikte, kendi varlıklarından fazlasını hissedemezler. Diğer bir deyişle, başkasına dair hiçbir hisleri yoktur. Haliyle başkalarıyla ilgilenemezler.

  1. Konuşanın erdemleri vardır:
      1. Mülk sahibinin arzusuna karşı hareket eder.
      2. Bitkisel seviyedeki gibi türdeşleriyle sınırlı değildir, yani çevreden bağımsızdır.
      3. Başkalarını da hisseder ve bu nedenle onlarla ilgilenebilir; halkla birlikte hissederek ve üzülerek onları tamamlayabilir ve halkın rahatlığıyla sevinebilir. Ayrıca, hayvanlar sadece bugünü ve sadece kendi varlıklarını hissederken, onlar geçmişten ve gelecekten de alabilirler.
Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,611