18 Nisan 1948, Nisan 9’da duydum
Zohar’da, Ruben’in, Rahel’i düşünürken Leah’dan doğmasının nedenini açıklıyor. Yasa, eğer başka birini düşünürse, çocuğun “değiştirilebilir” olarak adlandırılacağını söylüyor. Zohar, Rahel’i düşündüğü ve onun gerçekten Rahel olduğunu sandığı için, değiştirilebilir olmasının, onun Rahel’i ve eylemi düşündüğü anlamına geldiğini, ancak Leah olduğunu bildiğini açıklar. Ancak burada onun düşüncesi Rahel ve eylem üzerineydi ve onun gerçekten de Rahel olduğunu sanıyordu.
Maneviyatta bunların mühür ve mühür izi gibi olduklarını, her derecenin bir üst derece tarafından mühürlendiğini açıkladı. Mühür ve mühür izinin işleyişi, her zaman zıt yöndedir: Mühür izi, her zaman mührün zıttıdır. Bundan, Beria’da Klipa [kabuk] olarak kabul edilen şeyin, Yetzira’da Keduşa [kutsallık] olduğu ve Yetzira’da Keduşa olan şeyin Assiya’da Klipa olduğu sonucu çıkar.
Bu nedenle, eğer erdemli, belirli bir derecede birleşirse, kesinlikle o derecedeki Keduşa ile birleşir. Ve eğer eylem sırasında başka bir dereceyi düşünürse ve bir derecede Keduşa olarak kabul edilen şey, başka bir derecede Klipa olarak kabul ediliyorsa, bu durumda “değiştirilebilir” olarak adlandırılır. Bu, dereceler birbirinin zıttı olduğu için bu birleşmenin sonucu olan çocuğun değiştirilebilir olduğu anlamına gelir.
Oysa Yakup, Rahel’i, yani Rahel’ın niteliklerinde bulunan Keduşa’yı düşünüyordu. Ve eylemde de onun Rahel olduğunu sanıyordu. Dolayısıyla hem düşünce Rahel’deki Keduşa üzerindeydi,
hem de eylem Rahel derecesine yönelikti. Bu nedenle, burada Leah’ın değiştirilebilir olarak değerlendirilebileceğine dair bir anlayış yoktur.