e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş) > Kabala Kütüphanesi > Notlar > 640. Bir Kutsanma ve Bir Lanet

640. Bir Kutsanma ve Bir Lanet

Manchester, Ağustos, 1962

“Görüyorum ki… kutsama, bugün Benim size emrettiğim, Tanrınız Efendinizin emrini duyacak olmanızdır. Ve lanet, eğer Tanrınız Efendinizin emrini duymazsanız, bugün size emrettiğim yoldan sapmanız, tanımadığınız başka tanrıların peşinden gitmenizdir.”

Yorumcular sorar:

1) Neden kutsamada “duyacağınız” diyor da lanetlemede “eğer duymazsanız” diyor? Neden kutsamada da “duyarsanız” demiyor?

2) Neden lanetlemede “Tanrınız Efendinizin emri ve Benim bugün size emrettiğim yoldan saparsanız”’ın arasını ayırıyorken, kutsamada “Tanrınız Efendininiz” ifadesinden hemen sonra “Benim bugün size emrettiğim” ifadesi geliyor?

“Kutsama” ayetiyle ilgili olarak, kutsamayı, “bugün Benim size emrettiğim, Tanrınız Efendinizin emrini duyacak olmanızdır” diye yorumladığını ima şeklinde söylemeliyiz. Lanetle ilgili olarak ise, “Tanrınız Efendinizin emrini duymazsanız” diye yorumlar. Ne olacağını yorumlar “bugün size buyurduğum yoldan sapacaksınız” ve sahip olacağınız tek şey “tanımadığınız başka tanrıların peşinden gitmek” olacak.

Aşağıdaki soruları sormalıyız:

1) Neden kutsama için “şu” ve lanet için “eğer duymazsanız” demiştir? Neden kutsamayla ilgili olarak da “eğer duyarsanız” demiyor? Bunun bir koşul olduğunu ima ediyor gibi görünüyor: Eğer duyarsanız, bir kutsama alacaksınız.

2) Neden lanetle birlikte “tanrılarınız” arasında ayrım yapıyor ve “bugün size emrettiğim yoldan sapacaksınız” diyor? Ayrıca, neden kutsamada da “ve bugün size emrettiğim yolda yürüyeceksiniz” demiyor da “bugün size emrettiğim, tanrılarınızı …. duyacaksınız” diyor?

3) “Duyacaksınız” sözlerinin anlamı nedir? Ya duymazsanız? Bu bir işitme meselesi midir? Neden “Benim yasalarıma göre yürür ya da yaparsanız” demiyor? “İşitmek” kelimesi ne anlama geliyor?

Mesele şu ki, Tora’nın alınması sırasında İsrail, “Yapacağız ve duyacağız” dedi. Dolayısıyla, burada bahsedilen tek şey yapmaktır ve Yaradan “duymak” olarak adlandırılan ödülü yorumlar.

Bu nedenle, O, duymanız için bir kutsama yaptı ve lanet, bir lanetiniz olduğunu ne zaman bilirsiniz? Duymadığınız zaman. O zaman yaptığınız çalışmanın uygunsuz olduğunu anlarsınız. Bu yüzden, “yürümek”, yani “yapmak” olan “yoldan çıkacaksınız” vs. dediler. Ama eğer yapma iyi ise, orada duyma da olmalıdır.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,205