Mektup 34
Bu böyledir, çünkü tek bir toplum olmadığından, kalpten çalışmak zordur. Tersine kalbin bir parçası Yaradan için değil, kendi faydası için çalışmada kalır. Midraş Tanhuma’da bununla ilgili şöyle yazar: “’Sen bugün dur,’ tıpkı bazen gün ışıdığında ve bazen karardığında olduğu gibi, böylece o seninledir. Senin için karanlık olduğunda, dünyanın ışığı senin için parlayacak, tıpkı şöyle söylendiği gibi ‘Ve Yaradan senin üzerinde sonsuz bir ışık olacak.’ Ne zaman? Tek bir toplum olduğun zaman, tıpkı şöyle yazdığı gibi: ‘Bu günde her biriniz yaşıyorsunuz.’
Mektup 37
Daha ziyade dostların sadakati herkesin maneviyatla ilgili değil, sadece dostunun maddeselliğiyle ilgilendiği sıradan insanlar içindir. Dostlar arasındaki yakınlık Maneviyatın sözleri vasıtasıyla değil yemek ve içki sırasında gerçekleşir.
Dolayısıyla, ne tür yenilikler yapmaya çalıştığınızdan emin değilim. Belki şimdiye kadar dost sevgisiyle ilgili olarak çalışma meselesinde tartışma ya da bağ olmaması gerektiğine inandınız ama şimdi biliyorsunuz ki, olması gereken tek yol alçakgönüllülükle yürümek.
Mektup 40
Güçlü ve tuttuğunu koparan insanlar gibi kutsal amacımıza yaklaşmaya başladık. Bilinir ki, amaca, Yaradan sevgisine giden asfaltlı yol dost sevgisidir. Sevgi “Kendine bir dost satın al” vasıtasıyla gerçekleşir. Diğer bir deyişle, eylemler vasıtasıyla kişi dostunun kalbini satın alır. Dostunun kalbinin bir taş gibi olduğunu görse bile, bu bir bahane değildir. Eğer çalışmanın onunla dost olmak için uygun olduğunu hissederse, o zaman onu iyi eylemlerle satın almalıdır.
Mektup 18
Mektup 18 Rabaş’ın Yazıları Mektup 18 Arşiv: 02/25/2011 Öğrencilerime; Mektubunu aldım, bazı arkadaşlar biraz tembel. Kendilerine, yazarak bir menfaatleri olur mu diye soruyorlar. Bazıları var ki sorularına cevapları var ama eksiklikleri, bildikleri konular. Açıklamaları da öylesine bir yerde duruyor. Bazıları da, kötü eğilimlerini, niteliklerini ıslah etmek istiyorlar, gece
Mektup 11
MEKTUP – 11 8 Eylül, 1955 Dostlara, Yaradan sizinle olsun. Rosh HaŞana’da (Yeni Yıl) söylediğimiz duanın anlamı şu olmalı, “Sen’i unutmayan ve Sen’in için çabalayan insana ne mutlu.” Dolayısıyla, kişi sürekli olarak Yaradan’ı hatırlıyorsa, başka ne için çaba sarf eder ki? On sekizinci duadan önce “Ne mutlu Sen’in